Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1148
Hei hei.
Er på leting etter et program som kan ta i bruk USB dingser fra andre maskiner over lan.
Ser det finnes mange som kan kjøpes for flere hundre kroner, men det må vel finnes et gratis alternativ.
Sist endret av snox; 3. september 2012 kl. 00:40.
Litt usikker på hva du snakker om, du kan vel ikke forklare i litt større detalj?
Hvis du mener minnepenner: Datamaskin>Høyre klikk på dingsen du vil dele> Egenskaper>Deling>Avansert Deling> Check Del denne mappen
Tipper han mener løsninger ala;
USB Device Share
USB Network Gate
USB@nywhere


Jeg fant ingen gratis i farten, men kan du ikke sjekke etter noen av disse i bukta f.eks?

Edit; har du sett på USB/IP PROJECT?
Sist endret av LoOzR; 3. september 2012 kl. 09:21.
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Tipper han mener løsninger ala;
USB Device Share
USB Network Gate
USB@nywhere


Jeg fant ingen gratis i farten, men kan du ikke sjekke etter noen av disse i bukta f.eks?

Edit; har du sett på USB/IP PROJECT?
Vis hele sitatet...
Godt du forstod noe ut i fra formuleringen hans Var jammen ikke lett
Beklager vis jeg var vanskelig å forstå.
Har prøvd usb/ip project, men er utrolig mye styr ettersom man må fikse alt gjennom cmd. Klarte å sette opp mus og tastatur gjennom det, men ble resetet vær gang jeg slo av en av pcene.
Tanken var å bruke diverse Webcameraer vi har rundt i huset til et overvåknings system.
Vil det ikke da være bedre å se etter ett slags serverprogram for webcams?
Har gitt opp USB over LAN jeg. Tenkte på akkurat det samme en gang i tiden. Da forsøkte jeg på 100mbit nettverk og fant ut at når kameraet krevde mye større båndbredde, så gikk det i dass. Kjenner enkelte som har forsøkt med gigabit i ettertid, men har heller ikke fått det til å fungere.

Anbefaler heller nettverkskamera eller en onsite server. Mye dyrere, men fungerer.
Sitat av snox Vis innlegg
Beklager vis jeg var vanskelig å forstå.
Har prøvd usb/ip project, men er utrolig mye styr ettersom man må fikse alt gjennom cmd. Klarte å sette opp mus og tastatur gjennom det, men ble resetet vær gang jeg slo av en av pcene.
Tanken var å bruke diverse Webcameraer vi har rundt i huset til et overvåknings system.
Vis hele sitatet...
Tips : Neste gang har heller den siste linjen her være førsteposten din. Det er vel dette du egentlig er ute etter?
Du treng jo ikkje å dele hele USB protokollen, vil jo tro at du bare er interessert i video fra webkameraene. Du bør heller leite etter "Webcam stream" programmer da, mulig VLC kan brukes til dette.