Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5927
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Hei, jeg skulle gjerne hatt en kopi av kontaktene mine fra min HTC Desire, slik at jeg kan få lagt de inn på en ny tlf. Jeg fulgte et par guider jeg fant på google, men det ender alltid med en outlook fil av en mailadresse.

Noen som kunne gitt meg litt mer step-by-step her?

Takk
Synkroniser med Google Mail.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av prenix Vis innlegg
Synkroniser med Google Mail.
Vis hele sitatet...
Hvordan?
Legg til gmailen din på telefonen og huk av for synkronisering. Har gjort det selv når jeg bytte ut min HTC Desire med en iPhone, funka fjell.
Kontaktene finner du når du logger inn på din email på data, der kan du redigere dem også.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av xcitu Vis innlegg
Legg til gmailen din på telefonen og huk av for synkronisering. Har gjort det selv når jeg bytte ut min HTC Desire med en iPhone, funka fjell.
Kontaktene finner du når du logger inn på din email på data, der kan du redigere dem også.
Vis hele sitatet...
Takk for tips, skal teste nå om jeg får det til
Kan jo alltid gjøre på den gamle måten der du lagrer kontaktene dine på SIM-korte og overføre dem derfra til ny mobil.

Skal du synkronisere med Gmail så må du først lage deg en bruker. Har du laget deg gmail bruker så sørg også at du har denne gmailen på din mobil. Deretter så går du innpå innstillinger og finner frem til synkronisering. Finner du google delen så trykk på den. Da vil din mobil synkroniseres og alt som er på din mobil vil da fraktes til din gmail.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Kan jo alltid gjøre på den gamle måten der du lagrer kontaktene dine på SIM-korte og overføre dem derfra til ny mobil.

Skal du synkronisere med Gmail så må du først lage deg en bruker. Har du laget deg gmail bruker så sørg også at du har denne gmailen på din mobil. Deretter så går du innpå innstillinger og finner frem til synkronisering. Finner du google delen så trykk på den. Da vil din mobil synkroniseres og alt som er på din mobil vil da fraktes til din gmail.
Vis hele sitatet...
Testet nå og fikk det ikke til, finner ikke den delen hvor jeg kan synke mobil til gmail :/
Du kan også bruke denne metoden der du har dem lagret som vCARD-fil.

1. Gå til kontakter og velg først Importer fra SIM-kort
2. Deretter Eksporter til minnekort
3. Gå innom minnekorte og se etter fila som er lagret som vCARD-fil eller CSV-fil
4. Gå innom Google og logg deg innpå din bruker
5. Velg "KONTAKTER" og deretter "importer kontakter"
6. Last opp filen som ble lagret i minnekorte(SD) ditt

Ferdig - da kan du se kontaktene dine på http://contacts.google.com
Sist endret av Gulingen; 25. mars 2012 kl. 18:11.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Problemet er at minnekortet blir utilgjenglig når jeg koblir mobil til pc.
Minnekortet ditt ødelagt eller?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Trådstarter
Ikke det jeg vet, fungerer og lagre osv på det
http://android.modaco.com/topic/3069...hone-to-gmail/

Ser ut som det er flere som har problemer med synking av kontakter, men står noen ulike løsninger beskrevet i link over.
Det enkleste er å kopiere til simkort. Om du ikke har over 250 kontakter
Hvilken opperatør har du? Telenor har en Mine kontakter app som laster opp kontaktene dine til Mine sider. Da er det bare å laste ned appen på den nye telefonen, å laste inn kontaktene.
Kanskje andre opperatører har noe lignende.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det er en dårlig ide å kopiere til simkort. Formatet blir på trynet, samt at all info som epostadresse, adresser og notater forsvinner.

Legg inn gmail-kontoen din i innstillingene, gå inn på Innstillinger > Kontoer og synkronisering. Så syncher du gmail-kontoen.