Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  400 53784
Jeg har litt konstruktiv estetisk kritikk til plakatforslagene.

1. Mer luft ved siden av teksten. Gjør litt vondt å se på når teksten nesten er borti kanten.
2. Den lille teksten og AR-koden kan flyttes litt oppover

Og jeg håper dere kan lage større versjon, helst vektor-basert! For plakater er vel 2000*4000 minimum?
Sist endret av Grix; 16. februar 2012 kl. 23:24.
Skjedd noe nytt siden sist eller?
Vi holder møte på søndag klokken 8. Så dere får nok et referat søndag kveld eller i løpet av mandagen. Møte for nettsiden blir på mandag og håper da få alt klart til å kunne produsere siden.

Stay tuned, dere er ikke glemt
Viktigste argumentene å fremme ved en eventuell legalisering må være med lovlige utsalgssteder, slik at aldersgrense og tilgjengelighet på cannabis kan reguleres.

Appellér til folks ansvarsfølelse overfor barn som kommer inn i miljøet for tidlig og for lett ;-)
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
http://img706.imageshack.us/img706/3878/qwwd.jpg

På et annet forum kom jeg over denne plakaten, postet av en fra Irland. Tenkte bare å dele den her for inspirasjon!
Godt initativ daimeno, men det er akkurat plakater som dette vi prøver å styre unna. Skriker stoner, hehe. Men fine stikkord til argumenter
Sitat av JayL Vis innlegg
Viktigste argumentene å fremme ved en eventuell legalisering må være med lovlige utsalgssteder, slik at aldersgrense og tilgjengelighet på cannabis kan reguleres.

Appellér til folks ansvarsfølelse overfor barn som kommer inn i miljøet for tidlig og for lett ;-)
Vis hele sitatet...
Helt enig. Det går ikke ann å glorifisere cannabis til Ola Normann, og ærlig talt skal vel ikke cannabis glorifiseres i det hele tatt. Skal som andre rusmiddler behandles med respekt.

Jeg føler også da at regulering og restriksjoner er det vi bør fokusere mest på. Samt det å faktisk få cannabis ut fra subkulturen, der de store skummle dealerene sitter.

Sitat av daimeno Vis innlegg
http://img706.imageshack.us/img706/3878/qwwd.jpg

På et annet forum kom jeg over denne plakaten, postet av en fra Irland. Tenkte bare å dele den her for inspirasjon!
Vis hele sitatet...
Som sagt, godt iniativ. Men synest den plakaten blir veldig propaganda-aktig, og konspirasjons inspirert.

Stikkordene var jo greie nok, men det nederste pluss bladet synest jeg ble for mye.
Hva med å spille litt på patos også? F.eks plakater der det står noe sånt som: "Jeg synes synd på folk som aldri har prøvd cannabis", eller "Hvorfor ikke prøve alt livet har å by på?", på en bakgrunn av flotte naturbilder eller noe slikt. Det vil nok pirre nysgjerrigheten til folk.
Sitat av blendtek Vis innlegg
Hva med å spille litt på patos også? F.eks plakater der det står noe sånt som: "Jeg synes synd på folk som aldri har prøvd cannabis", eller "Hvorfor ikke prøve alt livet har å by på?", på en bakgrunn av flotte naturbilder eller noe slikt. Det vil nok pirre nysgjerrigheten til folk.
Vis hele sitatet...
Målet vårt er ikke å reklamere, men informere. Reklame vil ikke få noen til å innse virkeligheten bak cannabis eller endre noens synspunkt.
Sitat av blendtek Vis innlegg
Hva med å spille litt på patos også? F.eks plakater der det står noe sånt som: "Jeg synes synd på folk som aldri har prøvd cannabis", eller "Hvorfor ikke prøve alt livet har å by på?", på en bakgrunn av flotte naturbilder eller noe slikt. Det vil nok pirre nysgjerrigheten til folk.
Vis hele sitatet...
Formålet med legalisering bør jo være det helt motsatte: Å få kontroll over markedet, ikke å dra folk inn i bruk. Det er viktig at folk innser at cannabis og andre rusmidler bør reguleres, uavhengig om det er 3 % eller 80 % av befolkningen som bruker det.
Hei freaks,

Har tenkt en del på legaliseringsbevegelsen i Norge, og hvor lite mediaoppmerksomhet den får, i forhold til den store politiske opposisjonen i landet som ønsker forandring. Som tidligere nevnt mange ganger på bruket her, er det mange som stiller seg negative til marihuana-marsjen. Jeg, personlig, kunne tenkt meg et alternativ til dette; altså rett og slett arrangering av en alternativ demonstrasjon. Tror flere organisasjoner kunne vært interessert i dette, og vi kunne f. eks. prøve å få en omfattende politisk bredde blant organisatoriske grupper (typ anarkister til sosialdemokrater og nyliberalister). Tror det fort kan bli en stor greie, hvis man gjennomfører det på et seriøst plan. Kunne godt tenkt meg å sitte i arbeidsgruppe til noe slikt, og har litt kontakter her og der, med folk som kanskje kunne vært interessert i å støtte noe slikt. Tenkte jeg skulle lufte tanken her. Noen som er interesserte i å gjøre noe? Hvis det blir positiv respons kan vi lage en egen tråd.
Men hvordan skal du unngå at det kommer en gjeng med røykere med spliffen i munnvika å bongen balansert på hodet? Det er vel det mange har imot marihuana-marsjen, men vil tro at vist en røyker får snusen i en ny marihuana-mars som ikke er så teit som den gamle marsen så er det vel gjort, å vi har da 2 stk marihuana marser, der røykere går bare for å få blåse cannabis røyken sin i retning av snutefaen uten å bli kasta på glatta.

Mulig jeg som er på bærtur nå men.
Sist endret av lockhead; 19. februar 2012 kl. 20:07. Grunn: lalalalalaleif
Det er opplagt inkonsekvent å forby svake narkotika som hasj og kat + tillate sterke narkotika som nikotin og alkohol.
Minner om å forby 60 km/h i tettbygd strøk, men tillate 160.

Spørsmålet er om inkonsekvensen skal rettes opp med å tillate hasj og kat eller med å forby nikotin og alkohol.
Personlig mener jeg det siste. I ett fritt demokratisk og tolerant samfunn bør det være tillat å bruke nark og dop helt fritt med to bittesmå unntak:
- Inne
- Ute
Sist endret av timerbeltkiller; 19. februar 2012 kl. 20:25.
Sitat av timerbeltkiller Vis innlegg
I ett fritt demokratisk og tolerant samfunn bør det være tillat å bruke nark og dop helt fritt med to bittesmå unntak:
- Inne
- Ute
Vis hele sitatet...
Skjønner fortsatt ikke hva du mener med det siste der... Hadde vært fint om du utdypet.
Sist endret av Tawon; 19. februar 2012 kl. 20:32. Grunn: typo
Sitat av Tawon Vis innlegg
Skjønner fortsatt ikke hva du mener med det siste der... Hadde vært fint om du utdypet.
Vis hele sitatet...
Tror (?) han prøvde å være morsom, og mener at alle rusmidler burde være ulovlige å konsumere.
Sist endret av Spirituell; 19. februar 2012 kl. 20:40.
Sitat av timerbeltkiller Vis innlegg
Det er opplagt inkonsekvent å forby svake narkotika som hasj og kat + tillate sterke narkotika som nikotin og alkohol.
Minner om å forby 60 km/h i tettbygd strøk, men tillate 160.

Spørsmålet er om inkonsekvensen skal rettes opp med å tillate hasj og kat eller med å forby nikotin og alkohol.
Personlig mener jeg det siste. I ett fritt demokratisk og tolerant samfunn bør det være tillat å bruke nark og dop helt fritt med to bittesmå unntak:
- Inne
- Ute
Vis hele sitatet...
Nå synest jeg egentlig du høres ut som en representat for ungdom mot narkotika.
"Vi har mer enn nok med alkoholen!"





Forresten blir møtet utsatt til onsdag, så et referat kommer enten sent onsdag eller torsdag. Beklager forskyvelsen.

Eneste et forbud gjør er å skape et illegalt marked for stoffet. Om det så er alkohol eller hasj. Staten norge er jo et klasseeksempel på at et forbud virker mot sin hensikt. Skal en på noen måte kunne bedre situasjonen vi er i må det jo utelukket være ved å få kontroll over nevnte stoff, i dette tilfellet cannabis.
Det er jo tydlig at kriminaliseringen ikke tjener sin sak, er det ikke da på tide med å prøve restriksjoner?
En ser jo på Portugal som har avkriminalisert alt mellom hasj og heroin at det lønner seg.

Uavhengig om det er legalt eller ikke, så skal jo du for all del slippe å røre cannabis om du ikke ønsker det.
Sist endret av McHoover; 19. februar 2012 kl. 20:49.
Sitat av daimeno Vis innlegg
http://img706.imageshack.us/img706/3878/qwwd.jpg

På et annet forum kom jeg over denne plakaten, postet av en fra Irland. Tenkte bare å dele den her for inspirasjon!
Vis hele sitatet...
Et problem, bortsett fra det åpenbare, er at jeg tviler på folk flest vet hva "conglomerates" betyr.
Sitat av timerbeltkiller Vis innlegg
Spørsmålet er om inkonsekvensen skal rettes opp med å tillate hasj og kat eller med å forby nikotin og alkohol.
Personlig mener jeg det siste.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan noen kan mene slikt seriøst i dag. Å dra det så langt som å skulle forby nikotin og alkohol nå, er feil vei å gå på alle nivå, i tillegg til at det aldri vil fungere i nærheten av tilfredsstillende, men skape verre tilstander. Kriminalisere en så utrolig stor andel av befolkningen, bruke ressurser på å jakte ned og straffe alle sine innbyggere som ikke passer inn i et moralsk glansbilde av perfekthet, etter et mål om å så til de grader detaljstyre hva folk gjør med egen kropp. Fy skamme seg!
Sitat av lockhead Vis innlegg
Men hvordan skal du unngå at det kommer en gjeng med røykere med spliffen i munnvika å bongen balansert på hodet? Det er vel det mange har imot marihuana-marsjen, men vil tro at vist en røyker får snusen i en ny marihuana-mars som ikke er så teit som den gamle marsen så er det vel gjort, å vi har da 2 stk marihuana marser, der røykere går bare for å få blåse cannabis røyken sin i retning av snutefaen uten å bli kasta på glatta.

Mulig jeg som er på bærtur nå men.
Vis hele sitatet...
Mente ikke et direkte alternativ til Marihuana-Marsjen, bare en demonstrasjon for reformering av narkotikapolitikken. Mener ikke at dette skal stå i motsetning til marihuana-marsjen (synes marsjen er hyggelig personlig), bare som en alternativ måte å drive legaliseringspolitikk.
Har ikke lest hele tråden nå, men et tips er å ha en link på plakatene/flyerne, slik at folk kan lese mer.
Et godt argument er også å si sånn "For å få en dødelig overdose på marijuana må man innta X kilo. En joint inneholder 1(?) gram". Noe slikt, men jeg røyker ikke så jeg vet ikke hvor mye en joint inneholder, ikke slakt meg liksom
Sitat av Arsis42 Vis innlegg
Har ikke lest hele tråden nå, men et tips er å ha en link på plakatene/flyerne, slik at folk kan lese mer.
Et godt argument er også å si sånn "For å få en dødelig overdose på marijuana må man innta X kilo. En joint inneholder 1(?) gram". Noe slikt, men jeg røyker ikke så jeg vet ikke hvor mye en joint inneholder, ikke slakt meg liksom
Vis hele sitatet...
En joint inneholder 0.2-1g, og man måtte ha noe sånt som 150kg++ for dødelig overdose
Sånn rent teoretisk, hva må til for å få en folke avstemning i Norge?
Det sies at 51% av USA er for legalisering nå. Hadde vært spennende å sett hvordan Norge kom ut.
Samtidig som det hadde blitt litt PR rundt det.

Jeg tror definitivt at å opplyse folket er det første som må skje for at i det hele tatt skal komme noe nærmere.
Alle mytene og feil informasjonen som folk har for seg er jo helt latterlig.
Sitat av Nath Vis innlegg
Sånn rent teoretisk, hva må til for å få en folke avstemning i Norge?
Det sies at 51% av USA er for legalisering nå. Hadde vært spennende å sett hvordan Norge kom ut.
Samtidig som det hadde blitt litt PR rundt det.

Jeg tror definitivt at å opplyse folket er det første som må skje for at i det hele tatt skal komme noe nærmere.
Alle mytene og feil informasjonen som folk har for seg er jo helt latterlig.
Vis hele sitatet...
Første skritt er jo at det blir en samfunnsdebatt rundt problemet, og ikke slik som er det er nå, med et sporadisk innlegg i avisa nå og da.
Den dagen legaliseringsspørsmålet blir tatt opp på samme måte som f.eks. skatte- eller invandringspolitikken, først da blir det nok tatt virkelig seriøst.
Kunne gjerne sett en innholdsrik debatt på Tabloid eller lignende programmer jeg.
Jeg tenkte på en ting som kunne vært verdt et forsøk en dag.
Det å lage og sette sammen et stort skriv som sendes ut til alle partiene og de største skikkelsene i hvert parti. Alle bidrar og kontrollsjekker slik at det blir riktig.
For å prøve og skape litt debatt rundt saken.

Nå er ikke jeg noe flink til å debattere eller snakke for meg selv, men kunne gjerne bidratt til noe sånt.
Sitat av Nath Vis innlegg
Jeg tenkte på en ting som kunne vært verdt et forsøk en dag.
Det å lage og sette sammen et stort skriv som sendes ut til alle partiene og de største skikkelsene i hvert parti. Alle bidrar og kontrollsjekker slik at det blir riktig.
For å prøve og skape litt debatt rundt saken.

Nå er ikke jeg noe flink til å debattere eller snakke for meg selv, men kunne gjerne bidratt til noe sånt.
Vis hele sitatet...
Det kan kanskje vært verdt et forsøk hvis det virkelig er bra gjennomført. Kan kanskje tas opp på neste møte selv om det er litt offtopic for selve aksjonen.
Om dere skal lage en nettside, kunne dere jo ha lagd en avstemning om man vil legalisere/avkriminalisere?

Vil du at cannabis skal bli avkriminalisert i Norge?
  • Ja
  • Nei
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Om dere skal lage en nettside, kunne dere jo ha lagd en avstemning om man vil legalisere/avkriminalisere?

Vil du at cannabis skal bli avkriminalisert i Norge?
  • Ja
  • Nei
Vis hele sitatet...
Dette blir tatt opp på møte.

Selv er jeg egentlig mot dette, da jeg tror jeg kan ha dårlig innflytelse på seriøsiteten til nettsiden. Brukeren skal selv få bygge seg opp et (forhåpentligvis anerledes) synspunkt etter å ha lest om både positive og negative konsekvenser og effekter som følge av en dekriminalisering/legalisering.
Forslag som kanskje allerede er nevnt:
- Denne plakaten som man aldri kan bestemme seg for
For min del så synes jeg det viktigste er at det skal vekke litt nysgjerrighet og interesse. Ikke nødvendigvis proppet full med statistikk eller myteavlivelser. Bare et enkelt argument, eller et slagord.
- Nettside som folk har snakket om, men ikke lag den grønn med masse marihuana planter som bilder
- Prøve å få innplass i media, få skrive kronikker i type aftenposten og dagbladet.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
- Prøve å få innplass i media, få skrive kronikker i type aftenposten og dagbladet.
Vis hele sitatet...
Regner med at dette blir vanskelig hvis ingen ønsker å stå fram i mediene med fullt navn.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Regner med at dette blir vanskelig hvis ingen ønsker å stå fram i mediene med fullt navn.
Vis hele sitatet...
Du kan fint så frem med et alias. Tror ikke de fleste aviser i Norge bryr seg så mye om hva avsenderen heter men heller hva innholdet er og hvor godt det er
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Du kan fint så frem med et alias. Tror ikke de fleste aviser i Norge bryr seg så mye om hva avsenderen heter men heller hva innholdet er og hvor godt det er
Vis hele sitatet...
Kan ikke se for meg at verken vg eller db ville godtatt å publisert et innlegg rundt legaliseringsaksjonen tråden handler om skrevet av XXX. Du må gjerne bevise meg feil
Hvis et innlegg blir sent inn i disse dager, etter at denne artikkelen ble lagt ut, tror jeg nok at noe slikt vil bli publisert.

Hvis en tar for seg de påstandene tolldirektør Bjørn Røse og leder i NNPF Mette Rooth har lagt fram og faktisk motviser deres påstander på en ordentlig måte ved å vise til sikre kilder kilder, tror jeg det kan føre til en større debatt og få folk til å åpne øynene for en eventuell legalisering.

Hvis noen føler seg kvalifisert og vil ta seg tiden til å skrive hadde dette vært flott. Du/dere som tror dere har en ide til å få frem noe ordentlig kan jo eventuelt poste det her for å få innspill til hva som eventuelt kan gjøres bedre.

(Jeg føler meg ikke kvalifisert til å skrive noe slikt)
Sitat av naxoz Vis innlegg
Hvis et innlegg blir sent inn i disse dager, etter at denne artikkelen ble lagt ut, tror jeg nok at noe slikt vil bli publisert.

Hvis en tar for seg de påstandene tolldirektør Bjørn Røse og leder i NNPF Mette Rooth har lagt fram og faktisk motviser deres påstander på en ordentlig måte ved å vise til sikre kilder kilder, tror jeg det kan føre til en større debatt og få folk til å åpne øynene for en eventuell legalisering.

Hvis noen føler seg kvalifisert og vil ta seg tiden til å skrive hadde dette vært flott. Du/dere som tror dere har en ide til å få frem noe ordentlig kan jo eventuelt poste det her for å få innspill til hva som eventuelt kan gjøres bedre.

(Jeg føler meg ikke kvalifisert til å skrive noe slikt)
Vis hele sitatet...
Enig i at det er et mye bedre alternativ enn å spam-maile politiske partier. Det er kanskje litt offtopic for denne aksjonen, men du kan opprette en tråd og søke etter frivillige skribenter.
Sist endret av Spirituell; 22. februar 2012 kl. 20:08.
Hvis språket i kronikken er tilstrekkelig modent, så kan det hende at det er positivt at forfatteren er anonym. Da ser det ut som det som det er en med mye mellom øra, men som føler seg tvunget til anonymitet fordi han kan miste ("den svært godt betalte") jobben. Når en intellektuelt overlegen skribent, fordrer det sløvende rusmiddelet marijuana, så kan det være at leseren forstår det ulogiske i at samfunnet diskriminerer rusbruk til den grad at han ene må sove ute i kulda, mens han andre er på TV hver fredag. Et poeng det er høvelig å belyse i samme kronikk. «Hvem kan kalles kriminell? Hvorfor har det noe å si?» Da svinger man innom tematikken som har vært oppe til diskusjon i alle år, hvor disse nybakte kriminologene kjekler med forfattere og kunstnere om lovers normative effekt, om straff skal virke preventivt og om domstolenes skjønn er tilstrekkelig for å gjøre opp for tregheten i systemet. Prostitusjon, gambling og øl er andre eksempler på områder med "blåe" lover. «Litt er greit, men vi forbeholder oss retten til å kaste dere i fengsel.» Ikke at alkohol- og sedelighetslovene er av de strengeste, men hvordan rettferdiggjør man en kriminalisering av menneskelig natur uten å legge til rette for de samme utløpene på andre måter? Rettsstaten er det mange som holder kjær, så det kunne fungert godt som en trojansk hest. Viktig å treffe riktig målgruppe her. Hadde nok ikke funka hvis man bare diskuterte rus da, så kanskje dette er mer aktuelt som et supplement til resten av aksjonen.

Mulig det kan bli litt kontroversielt og tunglest med for mange moralske dilemmaer, men altså... Jeg må bare sitere Orwell: «During times of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.»
Veldig få eller ingen avisen godtar anonymitet hvis du viser til andre konkrete personer i innlegget.
Sist endret av Grix; 22. februar 2012 kl. 21:20.
Liten artikker fra dagbladet

Oppfordrer flere til å legge inn seriøse kommentar, jeg har lagt inn en lang en selv.
Leste jævlig mange kommentarer derfra^^Blir nesten sinna, men orker ikke det så tidlig på morran. Jeg tror cannabis forblir ulovlig i mins 15 år til. Jeg bare tipper, men håper man kan få opp øyene så man kan lære bort de positive og de negative sidene ved cannabisbruk.
La ut et par lange innlegg der og det er faktisk utrolig hvor stae folk er. Når man presenterer fakta sier de "nei"..
Du kunne faktisk sagt at blå er en farge og de ville nektet det av prinsipp.. Selvsagt er jo narkotika farlig, men det er farligere at det er ulvolig enn lovlig.
Finnes det noen nylig statistikk på hvor mange prosent i Norge som faktisk er for legalisering? Hvis ikke, burde vi organisert en meningsmåling. Hvis noen få folk fra hver storby i Norge går rundt i sentrum og spør tilfeldige folk på gaten kan man etter bare 1-2 timer med arbeid få flere tusen svar, som ville vært nok til å danne en ganske nøyaktig statistikk.
Sitat av Grix Vis innlegg
Finnes det noen nylig statistikk på hvor mange prosent i Norge som faktisk er for legalisering? Hvis ikke, burde vi organisert en meningsmåling. Hvis noen få folk fra hver storby i Norge går rundt i sentrum og spør tilfeldige folk på gaten kan man etter bare 1-2 timer med arbeid få flere tusen svar, som ville vært nok til å danne en ganske nøyaktig statistikk.
Vis hele sitatet...
VG og Dagbladet har hatt en del polls, men som Mentalmelt sier "Det sier mer om hvem som klikker seg inn på artikkelen".
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10043546
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10094821
Tror ikke det er noe særlig vits med meningsmålinger... Viktigste er at vi får endret synet til de fleste ved å informere de riktig. Så blir forhåpentligvis en debatt startet.
Jeg har endelig tatt meg bryet til å lese gjennom hele tråden og må si at jeg er helt med! Jeg har omtrent ubegrenset bruk av printer på skolen både på A4 og A3-ark så å det burde ikke være noe problem.

Når endelig dato og plakat blir lagt ut henger jeg gjerne opp plakater i Tønsberg/Nøtterøy-området.
Jeg kan gjerne henge opp i Løten! Lite sted, men fortsatt
Ingen i tråden her som har blitt kontaktet av journalister mtp legaliseringsdebatten? Ble selv kontaktet av journalist i dag, men da pga syntetisk hasj.
^Ble også det.
Jeg har ikke orket og lese meg igjennom alle postene her. men vil dere at dette skal ha like regler som for alkohol?
Jeg personlig er i mot alle former for rus, da jeg har en x narkoman far, x narkoman bror så støtter ikke en legalisering
Sitat av SoulSearch Vis innlegg
Jeg har ikke orket og lese meg igjennom alle postene her. men vil dere at dette skal ha like regler som for alkohol?
Jeg personlig er i mot alle former for rus, da jeg har en x narkoman far, x narkoman bror så støtter ikke en legalisering
Vis hele sitatet...
Du ser vel at forbudet ikke fungere når både faren og broren din ble narkomane?
Sitat av stoofn93 Vis innlegg
Du ser vel at forbudet ikke fungere når både faren og broren din ble narkomane?
Vis hele sitatet...
De ble ikke det av og røyke hasj, aldri sagt. men Rus i seg selv er en stor problematikk som mange enkelte individer ikke klarer og kontrollere. Enten det er hasj, pepper, H eller alkohol Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor folk må absolutt røyke seg fjern

bedre og være in state of mind enn out of mind
Sitat av SoulSearch Vis innlegg
Jeg har ikke orket og lese meg igjennom alle postene her. men vil dere at dette skal ha like regler som for alkohol?
Jeg personlig er i mot alle former for rus, da jeg har en x narkoman far, x narkoman bror så støtter ikke en legalisering
Vis hele sitatet...
Tror de fleste står bak meg om jeg sier vi ønsker at det ikke er straffbart å røyke og at det finnes lovlige utsalgssteder.

For det om familien din ikke har klart å beherske seg, så bør alle andre og straffes?
Dette er dog ingen plass for diskusjon om temaet og om du ikke er interessert i aksjonen, så kan du holde deg langt unna.

SoulSearch: la Vær. Ingen tar initiativ til å diskutere tilbake til han. La oss ikke forsøple nok en tråd med dette... Håper mods tar tiltak om det fortsetter.
feilpost av meg beklager