Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2710
Hey!
Jeg skal bestille meg div. saker som jeg ikke ønsker at mine foreldre skal vite om. Er det noen her som har noen tips til måter jeg kan motta disse tingene i posten uten at foreldre merker noe? Jeg kommer vanligvis hjem fra skole etter mine foreldre, og de henter da posten.

Alt jeg skal bestille er lovlig.
hva skal du bestille? hvor bestiller du fra?
Trådstarter
37 6
Hva jeg skal bestille er ikke så nøye. Jeg kan si så mye som at produktene er små, og passer helt fint i en vanlig postkasse. Jeg bestiller fra utlandet, om det var det du lurte på.
Postboks\kompiser\ta en syk dag ?
fyi; snus er ulovlig å bestille på nettet
just in case my 2 cents
Tips: Hvis det er noen slike.. leker.. så tror jeg at det er mulighet å fjerne logo/pakkeinfo på sendingen.
Trådstarter
37 6
Hmm, jeg kan like greit fortelle hva det er. Det er en pakke med 100g koffein, og en annen med flytende antibac.
never mind, svaret kom mens jeg skrev
Sist endret av Eplefjøla; 29. desember 2011 kl. 03:17.
Skjønner ikke hvorfor det skal være så gale. Flytende antibac får du tross alt kjøpt på Apoteket, bare spør om de har en større flaske. Fikk 1L antibac for 100 kr, istedet for 30 ml til 55 kr.
Trådstarter
37 6
Sitat av xcitu Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor det skal være så gale. Flytende antibac får du tross alt kjøpt på Apoteket, bare spør om de har en større flaske. Fikk 1L antibac for 100 kr, istedet for 30 ml til 55 kr.
Vis hele sitatet...
Jeg har meget rare og mistenksomme foreldre, for å si det slik.

Sitat av Ruudi Vis innlegg
Postboks\kompiser\ta en syk dag ?
Vis hele sitatet...
Sykedag er ikke mulig dessverre. Tror også de fleste av kompisene mine er i samme båt som meg.

Kan man leie postboks selv om man ikke er myndig?
Sitat av Chopyz Vis innlegg
Jeg har meget rare og mistenksomme foreldre, for å si det slik.



Sykedag er ikke mulig dessverre. Tror også de fleste av kompisene mine er i samme båt som meg.

Kan man leie postboks selv om man ikke er myndig?
Vis hele sitatet...
Burde ikke være noe problem. Ser ikke at det er nevnt aldersgrense noen plass hos posten.
Her er søknadskjema for leie av postboks.
Sist endret av Fuzzybossen; 29. desember 2011 kl. 03:45.
Trådstarter
37 6
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Burde ikke være noe problem. Ser ikke at det er nevnt aldersgrense noen plass hos posten.
Her er søknadskjema for leie av postboks.
Vis hele sitatet...
Ser bra ut. Jeg har lest litt på nettsiden, men det er en ting som ikke er helt klart for meg nå i disse sene nattetimer: Vil _all_ post adressert til meg komme i postboksen? Det kan jo virke meget mistenkelig.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Chopyz Vis innlegg
Ser bra ut. Jeg har lest litt på nettsiden, men det er en ting som ikke er helt klart for meg nå i disse sene nattetimer: Vil _all_ post adressert til meg komme i postboksen? Det kan jo virke meget mistenkelig.
Vis hele sitatet...
Nei, en postboks er en annen adresse.
Ser ikke helt hvorfor du skal skjule dette i fra foreldrene, men allikevel. Spør eventuelt en venn eller bekjent om du kan bestille det dit... Eventuell merking kan du sikkert få ordnet med leverandør på forsendingen, og husk at å åpne andres post er strengtatt ulovlig.
Sitat av Chopyz Vis innlegg
Ser bra ut. Jeg har lest litt på nettsiden, men det er en ting som ikke er helt klart for meg nå i disse sene nattetimer: Vil _all_ post adressert til meg komme i postboksen? Det kan jo virke meget mistenkelig.
Vis hele sitatet...
Neida, du bare oppgir postboksadressen til firmaet som skal sende deg varene, og lar være å melde adresseendring til andre.

BTW, så koster det jo litt med postboks, så det vil bli alt annet enn lønnsomt om du kun skal bruke det til en eneste forsendelse.
Send det til en kompis. han gir det til deg. woila.
Det er bare og si til foreldrene dine at du ikke har bestillt noe. så bare ser du hvor de legger/kaster det, og tar det.
Trådstarter
37 6
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Neida, du bare oppgir postboksadressen til firmaet som skal sende deg varene, og lar være å melde adresseendring til andre.

BTW, så koster det jo litt med postboks, så det vil bli alt annet enn lønnsomt om du kun skal bruke det til en eneste forsendelse.
Vis hele sitatet...
Om postboks fungerer slik det fremstår så langt, kommer det til å bli hyppig brukt, for å si det slik. Tror du du kan utdype "lar være å melde adresseendring til de andre"? Hvem er "de andre"?

Sitat av Dpac Vis innlegg
Send det til en kompis. han gir det til deg. woila.
Det er bare og si til foreldrene dine at du ikke har bestillt noe. så bare ser du hvor de legger/kaster det, og tar det.
Vis hele sitatet...
Foreldrene mine er kraftig overbeskyttende, for å si det sånn. De oppdager om det er borte, og passer på å ta det med seg på jobb o.l for å kaste det der.
Sitat av Chopyz Vis innlegg
Om postboks fungerer slik det fremstår så langt, kommer det til å bli hyppig brukt, for å si det slik. Tror du du kan utdype "lar være å melde adresseendring til de andre"? Hvem er "de andre"?
Vis hele sitatet...
Alle andre som sender deg post.

Altså: Du bestemmer selv hvem du vil oppgi den nye postboksadressen til.
Trådstarter
37 6
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Alle andre som sender deg post.

Altså: Du bestemmer selv hvem du vil oppgi den nye postboksadressen til.
Vis hele sitatet...
Ah, så all "vanlig" post vil komme til min vanlige adresse, men jeg kan bestille div. varer til postboksen?

Takk for gode svar, forresten
Sitat av Chopyz Vis innlegg
Om postboks fungerer slik det fremstår så langt, kommer det til å bli hyppig brukt, for å si det slik. Tror du du kan utdype "lar være å melde adresseendring til de andre"? Hvem er "de andre"?



Foreldrene mine er kraftig overbeskyttende, for å si det sånn. De oppdager om det er borte, og passer på å ta det med seg på jobb o.l for å kaste det der.
Vis hele sitatet...
Man melder adresseendring til posten hvis man vil motta all posten som er adressert til den gamle adressa, til den nye (+ betaler for ettersending). Om du ikke melder adresseendring vil all posten som blir sendt til deg komme til den gamle grønne postkassa di, mens det du bestiller hvor du oppgir postboksadressa di, kommer til postboksen

EDIT: Tror jeg betalte 900kr for et år med en liten postboks..
Sist endret av excubated; 29. desember 2011 kl. 03:59.
Sitat av Chopyz Vis innlegg
Ah, så all "vanlig" post vil komme til min vanlige adresse, men jeg kan bestille div. varer til postboksen?

Takk for gode svar, forresten
Vis hele sitatet...
Det er korrekt. (Til ellers, se svaret fra excubated)
Sist endret av Fuzzybossen; 29. desember 2011 kl. 04:02.
Hva skal du egentlig med 100g koffein og antibac? fyi : Antibac funker dårligt å drikke visst det er det du skal med det?
Koffein finner du jo i kaffe så hvorfor skulle foreldrene dine ta dette ille opp?
Trådstarter
37 6
Sitat av excubated Vis innlegg
Man melder adresseendring til posten hvis man vil motta all posten som er adressert til den gamle adressa, til den nye (+ betaler for ettersending). Om du ikke melder adresseendring vil all posten som blir sendt til deg komme til den gamle grønne postkassa di, mens det du bestiller hvor du oppgir postboksadressa di, kommer til postboksen

EDIT: Tror jeg betalte 900kr for et år med en liten postboks..
Vis hele sitatet...
Magisk! Dette kommer til å revolusjonere hverdagen min Økonomien er ikke noe problem, har en stabil og god inntekt.

Sitat av CookieY Vis innlegg
Hva skal du egentlig med 100g koffein og antibac? fyi : Antibac funker dårligt å drikke visst det er det du skal med det?
Koffein finner du jo i kaffe så hvorfor skulle foreldrene dine ta dette ille opp?
Vis hele sitatet...
Hva kan jeg si, min mor er meget rar på en del punkter. Og nei, jeg har absolutt ingen planer om å innta antibac
Sist endret av Chopyz; 29. desember 2011 kl. 04:03.
Sitat av Chopyz Vis innlegg
Magisk! Dette kommer til å revolusjonere hverdagen min Økonomien er ikke noe problem, har en stabil og god inntekt.



Hva kan jeg si, min mor er meget rar på en del punkter. Og nei, jeg har absolutt ingen planer om å innta antibac
Vis hele sitatet...

Beklager, men ble bare så nysgjerrig.

Hva er mistenkelig med antibac? Hva annet kan man bruke det til enn å kverke bakterier?
Trådstarter
37 6
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Beklager, men ble bare så nysgjerrig.

Hva er mistenkelig med antibac? Hva annet kan man bruke det til enn å kverke bakterier?
Vis hele sitatet...
Min mor har gjort det til et synonym for soppdyrking
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Hva er mistenkelig med antibac? Hva annet kan man bruke det til enn å kverke bakterier?
Vis hele sitatet...
Det brenner rent og godt? Ser dog for meg at rødsprit er et billigere alternativ til dette.. Det eneste Antibac egentlig kan fikse som rødsprit ikke kan, er vel å desinfisere hendene skånsomt - mener Antibac har no fuktighetsmiddel i seg..

Sitat av Chopyz Vis innlegg
Min mor har gjort det til et synonym for soppdyrking
Vis hele sitatet...
Såå .. er det det du skal med det?
Sitat av Chopyz Vis innlegg
Min mor har gjort det til et synonym for soppdyrking
Vis hele sitatet...
Ah, det sier jo seg selv! Takk for oppklaringen.

(Ikke for å være slem, men mora di er.. Ja..)
Trådstarter
37 6
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Ah, det sier jo seg selv! Takk for oppklaringen.

(Ikke for å være slem, men mora di er.. Ja..)
Vis hele sitatet...
Jeg KPer deg hele tiden fordi jeg blander KP-knapp og sitér-knapp

Ja, jeg er klar over hvordan min mor er. Hun er meget drøy, det er bare overflaten du hører om nå. Men jeg er jo gla i a', da. I alle fall for det meste

Forresten, en ting til mens jeg allerede er i gang. På posten.no står det:

Lever utfylt søknadsskjema til det postkontoret/Post i Butikk du søker om postboks
03
Posten mottar søknad
04
Posten sørger for videre behandling av søknaden.

Vil jeg da motta bekreftelse i posten? I så fall er jo hele poenget ødelagt :P
Sist endret av Chopyz; 29. desember 2011 kl. 04:14.
Sitat av Chopyz Vis innlegg
Jeg KPer deg hele tiden fordi jeg blander KP-knapp og sitér-knapp

Ja, jeg er klar over hvordan min mor er. Hun er meget drøy, det er bare overflaten du hører om nå. Men jeg er jo gla i a', da. I alle fall for det meste

Forresten, en ting til mens jeg allerede er i gang. På posten.no står det:

Lever utfylt søknadsskjema til det postkontoret/Post i Butikk du søker om postboks
03
Posten mottar søknad
04
Posten sørger for videre behandling av søknaden.

Vil jeg da motta bekreftelse i posten? I så fall er jo hele poenget ødelagt :P
Vis hele sitatet...
Om du får en konvolutt fra Posten, vil nok ikke det legge soppfarmen din i grus..
Trådstarter
37 6
Sitat av excubated Vis innlegg
Om du får en konvolutt fra Posten, vil nok ikke det legge soppfarmen din i grus..
Vis hele sitatet...
Min mor har en tendens til å åpne brev jeg får. Jeg ønsker ikke under noen omstendigheter at hun skal finne ut at jeg leier en postboks.
Sitat av Chopyz Vis innlegg
Min mor har en tendens til å åpne brev jeg får. Jeg ønsker ikke under noen omstendigheter at hun skal finne ut at jeg leier en postboks.
Vis hele sitatet...
Det var jo ikke bra, det handler jo om tillit, så du burde rett og slett snakke med din mor angående å åpne andres post. (Det er faktisk ulovlig)

Til ellers så kan du jo ta en tur til posten å snakke med dem. Kanskje du kan få bekreftelsen pr. e-post.
Sist endret av Fuzzybossen; 29. desember 2011 kl. 04:30.
Trådstarter
37 6
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Det var jo ikke bra, det handler jo om tillit, så du burde rett og slett snakke med din mor angående å åpne andres post. (Det er pr. definasjon faktisk ulovlig)

Til ellers så kan du jo ta en tur til posten å snakke med dem. Kanskje du kan få bekreftelsen pr. e-post.
Vis hele sitatet...
Skal prøve det, ja. Det merkelige er at min mor ikke har noen grunn til å være så mistenksom, da jeg aldri har brutt noen alvorlige lover (i alle fall ikke som hun vet). Jeg vet at hun ikke vet, for å si det slik, da jeg er blitt litt paranoid med årene.
Tør jeg spørre hvor gammel du er? Det ang posten er noe du bør sette deg ned å prate med henne om tidlig, for det er din post. Evt åpne hennes og se hva hun sier.
Trådstarter
37 6
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Tør jeg spørre hvor gammel du er? Det ang posten er noe du bør sette deg ned å prate med henne om tidlig, for det er din post. Evt åpne hennes og se hva hun sier.
Vis hele sitatet...
Jeg er 16 år gammel, og har egentlig aldri tenkt noe over det før nå. Irriterende når jeg tenker over det, men har ikke hun lov til å gjøre det? (juridisk sett). Flytter ut så snart jeg har fullført VGS, da.
Sitat av Chopyz Vis innlegg
min mor ikke har noen grunn til å være så mistenksom, da jeg aldri har brutt noen alvorlige lover
Vis hele sitatet...
alvorlige lover er vel subjektivt, hehe