Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1455
Heisann.

Nå som vi har flyttet langt utpå bondelandet(ja uff) så har vi måtte få tak i ny internett. Nå får vi internett via trådløse radiomaster noe som i seg selv fungerer ganske greit. Men når det kommer til routeren sliter vi. Vi fikk med en WRT54GL som jeg kan ingenting om.

Så her kommer vi til greia. Jeg og broren min kan sitte ved siden av hverandre og jeg detter ut, 3-4 min og vips er på internett igjen. Har full signalstyrke men eneste forskjellen er at jeg har Mac og han har Windows. Så hva kan dette skyldes?
Testet med kabel? Skjer det samme da?

Har du prøvd å bytte krypterings metode? Fra WPA til WPA2 (eller omvendt).

Prøv også å bytte SSID for så koble begge PCene opp den ny SSIDen.

Har du restartet routeren?

Er det spesial tegn i SSID? (æøå,"mellomrom", !"#€%&/()=?) Isåfall fjern disse og koble deg til SSID på nytt.
Sist endret av AUX; 16. september 2011 kl. 23:22.
Sitat av AUX Vis innlegg
Testet med kabel? Skjer det samme da?

Har du prøvd å bytte krypterings metode? Fra WPA til WPA2 (eller omvendt).

Prøv også å bytte SSID for så koble begge PCene opp den ny SSIDen.

Har du restartet routeren?

Er det spesial tegn i SSID? (æøå,"mellomrom", !"#€%&/()=?) Isåfall fjern disse og koble deg til SSID på nytt.
Vis hele sitatet...
Ikke testet med kabel.

Er ikke noe kryptering. Ingen naboer som får tilgang til nettet anyways.

Hvorfor skal det ha noe å si? Fungerer for 6 windows maskiner, 5 tlf og 2 ipader. Men Macen min er den som sliter.

Kun bindestrek.
Okay. Det har ikke nødvendigvis noe å si, men det kan ha det. Prøv å fjerne bindestreken.

Kan du teste med kabel da? Er 95% sikker på at problemet forsvinner da. Men sjekk.

Har PCen din alt av de siste oppdateringene?
Sist endret av AUX; 17. september 2011 kl. 02:41.
Sitat av AUX Vis innlegg
Okay. Det har ikke nødvendigvis noe å si, men det kan ha det. Prøv å fjerne bindestreken.

Kan du teste med kabel da? Er 95% sikker på at problemet forsvinner da. Men sjekk.

Har PCen din alt av de siste oppdateringene?
Vis hele sitatet...
Funker vil det nok gjøre ja. Men jeg er ikke interessert i å sitte på rommet til søstra mi bare fordi jeg må bruke kabel. Jeg er interessert i å bruke trådløst og endre SSID funket ikke. Så noe rart må det være.

Ja.
Jeg har en WRT54GL og har ingen problemer med den. Vi har 3 macer, 2 pcer, 3 android telefoner og en tv, og ingen har problemer

Prøv å restarte routeren, restarte macen osv. Jeg vil tro at det er noe med macen som gjør det.
Sitat av naxoz Vis innlegg
Jeg har en WRT54GL og har ingen problemer med den. Vi har 3 macer, 2 pcer, 3 android telefoner og en tv, og ingen har problemer

Prøv å restarte routeren, restarte macen osv. Jeg vil tro at det er noe med macen som gjør det.
Vis hele sitatet...
Hmm. Nede fungerer den topp. Men så fort vi kommer på rommet har jeg full styrke men detter ut hele tiden. Men windows pcen fungerer alt
Prøv å flashe routeren med DD-WRT eller Tomato.

Vil anbefale Tomato, hvis du ikke er så veldig geek. ( http://www.polarcloud.com/tomato )


Er ikke i stand til å skrive noen guide for deg nå, men hvis du ikke har funnet ut av det til i morgen, skal jeg hjelpe deg med det i morgen, hvis jeg husker det.

Har du funnet det ut?
Hardreset routern, da setter den seg tilbake til fabrikk innstillingene og problemet bør være løst