Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1006
Jeg trenger snart en ny pc for min er for det første gammel og nå har den begynt og få merkelig oppførsel så jeg har funnet 2 kandidater som jeg liker utseendet på. Legg merke til at jeg er IKKE interessert i spilling på maskinen. Bare vanlig kjedelig surfing og messenger.

Mine kandidater er:
1. Fujitsu Siemens Scaleo P
2. Acer Revolution R3600 - 92.G1EYZ.NFP

Begge er rimelige og kan hende fungerer bra men trenger noen tips fra dere hva dere ville valgt og hvorfor. Hvem har flest USB innganger? Det er litt viktig med flere må jeg innrømme.
Vel, jeg klarte å finne informasjon om den ene, den andre må du nesten lenke til for at vi skal kunne si noe.

Acer Revolution R3600 - 92.G1EYZ.NFP der oppgis det 6 usb porter bakpå.
Linken jeg fant i farten for maskin nr 2 er som følger: http://www.thorn.no/data/stasjonaer-...iemens-pc.aspx
For det første så er det to forskjellige maskiner. For det andre så er den Fujitsu maskinen så low range som du får det. Kjøp Acer maskinen, den er både mindre og bedre.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Av ren kurositet, hva skal du med 6+ USB-porter ?

(jeg sier 6+ fordi 6 er ganske standard idag).
Sist endret av AtXbYeA; 14. oktober 2009 kl. 23:42.
Vel, Thorn oppgir ingen nyttig informasjon, så den lenken er praktisk talt ubrukelig. Den forteller derimot at det bare er 512MB ram på den, og det er... veldig lite, selv for XP home.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Av ren kurositet, hva skal du med 6+ USB-porter ?

(jeg sier 6+ fordi 6 er ganske standard idag).
Vis hele sitatet...
Mye diverse dill som skal kobles til.
1: Min lille blåtann.
2: Printer.
3: Usb dac, for å dytte musikken til forsterkeren min.
4: Webcam.
5: Extern harddisk.
6: Min Ipod shuffle.

Jeg liker ikke å drive og bytte gjenstander i usb portene. Kun "ipod porten" hvor ting blir tatt ut og inn i tide og utide.

Det hadde vært gøy om det fortsatt var en ledig port til mitt videokamera men er jo ingen krav. Jeg klarer meg for så vidt med 4 Usb porter idag men ønsket om flere er definitivt der og jeg ser den Acer maskinen har den så derfor var jeg nysgjerrig på om den andre hadde flere men siden ett annet medlem her sier at min Fujitsu siemens kandidat er så basic som man kan komme så er det vel ikke å forvente at den har flere usb'er kanskje?
Dropp Fujitsu Siemens pcen, kjøp Acer.
Sitat av creavator Vis innlegg
1: Min lille blåtann.
2: Printer.
3: Usb dac, for å dytte musikken til forsterkeren min.
4: Webcam.
5: Extern harddisk.
6: Min Ipod shuffle.
Vis hele sitatet...
Sitat av creavator Vis innlegg
...Jeg liker ikke å drive og bytte gjenstander i usb portene..
Vis hele sitatet...
Hele cluet med bærbar blir borte til ditt bruk. Kjøp en stasjonær, eller en dockingstasjon.
Sitat av Restyle Vis innlegg
Hele cluet med bærbar blir borte til ditt bruk. Kjøp en stasjonær, eller en dockingstasjon.
Vis hele sitatet...
Denne Acer maskinen er så vidt jeg kan se ut ifra nettet ikke bærbar men stasjonær, selv om den er liten og søt. Hele cluet mitt er at jeg faktisk ønsker en stasjonær maskin som er liten og nesten usynlig. Samt rimlig siden jeg har små behov sammenlignet med andre som spiller.
Sist endret av creavator; 15. oktober 2009 kl. 00:12.
Sitat av creavator Vis innlegg
Denne Acer maskinen er så vidt jeg kan se ut ifra nettet ikke bærbar men stasjonær, selv om den er liten og søt. Hele cluet mitt er at jeg faktisk ønsker en stasjonær maskin som er liten og nesten usynlig. Samt rimlig siden jeg har små behov sammenlignet med andre som spiller.
Vis hele sitatet...
Owh, skivebom fra min side, beklager det. Gikk litt fort i svingene.
Hvor mye penger har du planlagt å legge i maskinen, så skal jeg se om jeg finner noen flere kandidater.
Jo billigere jo bedre. Jeg har null data interesse. Jeg vil bare ha noe som kjører yahoo messenger greit så jeg får pratet med kona mi. og enkel surfing. ala dagbladet og vg. Så noe fancy er jeg absolutt ikke ute etter. Men liten størrelse er alltid ett godt pluss.
Er det noen spesiell grunn til at du vil ha plass til en ekstern harddisk konstant kobla til? Hvis det bare er for ekstra lagringsplass, så er det vel greiere å få til en intern løsning. Er det for backup, så ville jeg heller ha kobla den til en gang om dagen e.l., evt funnet en maskin med plass til en ekstra disk internt.

Nå var den jo veldig liten og lekker den du hadde funnet der da, skal være helt enig i at det er et pluss, men mye av vitsen med å ha den så liten og lekker forsvinner jo hvis du må ha en bunt med kabler som tyter ut overalt.
Grunnen til at jeg har den externe harddisken tilkoblet hele tiden er at all min musikk er på den. Og der skal den forbli for det er enklere og ta med seg disken da når jeg er hos kona. Beste grunnen for meg å velge en så liten pc er at jeg har perfekt plass og gjemme den unna hvor det er kjølig og godt for maskinen så den får jobbe i fred og ikke bli for varm for håpentligvis. Jeg er litt merkelig kanskje. For jeg har stort stereo anlegg og liker at det syns mens når det gjelder data så skulle jeg helst hatt en totalt usynlig en. Og det vet selv jeg blir noe komplisert ja. Så da velger jeg minst mulig fysisk maskin i allefall.