Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 851
Hei

Så var tiden kommet til å kjøpe seg egen bærbar pc. Min Fujitsu Siemens Esprimo mobile som jeg har gjennom jobben har sine begrensninger.

Jeg er i utgansgspunktet på jakt etter en rimelig pc som jeg kan gjøre følgende med: nettsurfing, msn, en smule photoshop, picasa, spilling. Spill jeg pleier å spille: flightsimulator, empire earth, age of empire. Vil også ha mulighet til å kunne spille fremtidige spill.

Har som regel tilgang til strøm, så batterivarighet har ikke så mye å si.

Er en fordel med hdmi utgang og bluray/hddvd spiller.

Fordel med passe bra lyd rett fra pc.

Laster ikke ned film eller musikk.

Bildene mine har jeg på ekstern harddisk, men vil ha mulighet til å ha dem på pc (picasa) så er fordel med passe stor harddisk (kanskje 500 GB?)

Trådløst nettverkskort selvfølgelig.

Er også i utgangspunktet ute etter å kjøpe i butikk nær meg (stvg) eks elkjøp, siba, lefdal..

Ble på elkjøp anbefalt denne maskinen


Nå har ikke jeg så god peiling på pc så jeg fant denne i butikken.

Jeg fant ut at på toshiba pcen som jeg fant, var opplevelses indeksen på 5, med spillgraffik på 5,2. Mens på aceren jeg ble anbefalt var opplevelses indeksen på 3,1 med spillgrafikk på 3,1.
Så jeg lurer jo litt på hva jeg egentlig skal tro? Er denne opplevelses ideksen egentlig bare noe tull?

For jeg likte egentlig Aceren.

Om noen har råd og tips til meg så er det bare å synge ut!

Og hva er egentlig fordel/ulemper med å kjøpe i butikk/nett?
Sist endret av Dani87; 10. oktober 2009 kl. 22:56.
Hvor mye vil du betale for pc´en?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Personlig ville jeg aldri kjøpt verken Acer eller Toshiba til personlig bruk etter å ha sett hvor lite disse maskinene tåler mens jeg jobbet i kommunal sektor.

Se på det som en investering som du helst ikke vil betale hvert 1-2 år, og gå heller for en HP business-series eller en Lenovo Thinkpad.
Litt dyrere, men absolutt verdt det.
Dani87's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Hvor mye vil du betale for pc´en?
Vis hele sitatet...
Jeg ser egentlig på 7000-8000 som en maks pris for en pc
http://www.hardware.no/artikler/fors..._paa_vei/72156

Snart vil vel de fleste bærebare, leveres med USB 3.0, så om du kjøper med 2.0 vil du være misfornøyd om et år....

Bare et tips, lykke til ;D
Sitat av Zakka.R Vis innlegg
http://www.hardware.no/artikler/fors..._paa_vei/72156

Snart vil vel de fleste bærebare, leveres med USB 3.0, så om du kjøper med 2.0 vil du være misfornøyd om et år....

Bare et tips, lykke til ;D
Vis hele sitatet...
En forklaring for oss som ikke har sex med pcer?
Dani87's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zakka.R Vis innlegg
http://www.hardware.no/artikler/fors..._paa_vei/72156

Snart vil vel de fleste bærebare, leveres med USB 3.0, så om du kjøper med 2.0 vil du være misfornøyd om et år....

Bare et tips, lykke til ;D
Vis hele sitatet...
Er ikke sikker, men tviler på at jeg får behov for usb3.

Noen som kan si noe om pcen jeg ble anbefalt på elkjøp? Eller kan anbefale noen andre de selger der? www.elkjop.no

Sitat av Dani87 Vis innlegg
Er ikke sikker, men tviler på at jeg får behov for usb3.

Noen som kan si noe om pcen jeg ble anbefalt på elkjøp? Eller kan anbefale noen andre de selger der? www.elkjop.no
Vis hele sitatet...
.

bumpibump .
Sist endret av Dani87; 11. oktober 2009 kl. 18:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.