Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 906
Skal rigge opp med i7 920 på dette hovedkortet og lurer på hva slags RAM jeg skal gå for. Mulig jeg har lyst til å overklokke bittelitt (har aldri gjort det før) senere - iallefall sette på cpu modusen til 940 på hovedkortet, så fikser det resten. Kjører corsair på nåværende PC og er superfornøyd. Etter corsairs memory finder http://corsair.com/configurator/default.aspx så bør jeg ha TR3X6G1333C9. Men etter det lille jeg kan om RAM så bør vel TR3X6G1333C7 være bedre. Dette er det eneste jeg har kommet frem til - Fyr løs med forslag eller info jeg trenger å vite

På forhånd takk
Kjøp det billigste du finner, holder i massevis til din bruk.
Har det så lite å si hva man velger av ram, hvis man ikke driver med heftig gaming eller annet veldig krevende arbeid? Og ikke skal klokke (nesten)?

Uansett er vel høyest mulig frekvens og CL7 best. i7 skal forøvrig heller ikke ha en spenning på mer enn 1,65V.
Sist endret av httpwhat; 6. oktober 2009 kl. 19:51.
Gamer ganske mye, men ikke veldig krevende spill. That's it... Men skader ikke investere litt når man først har et såppass rått hovedkort (eller kan jo forsåvidt oppgradere senere). Hva syns dere ?? :P
Ikke verdt det, og hovedkortet var garantert ikke verdt det.
Den eneste forskjellen du vil merke er slankere lommebok.
Jaja... da vet jeg det... takk (fikk kortet veldig billig btw). Men hjalp meg ikke stort. Noen som har noe info om rammen?
Sitat av jokka123 Vis innlegg
Jaja... da vet jeg det... takk (fikk kortet veldig billig btw). Men hjalp meg ikke stort. Noen som har noe info om rammen?
Vis hele sitatet...
om du har lyst til å spandere på deg CL7, så gjør du det, hvis ikke kjøper du den med CL9. nå tenker jeg på de to du nevner i førsteposten