Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 923
God dag.

Jeg kjøpte for ikke så lenge siden en mobilrouter (Huawei E5372) ulåst fra Ebay. Jeg kjøpte samtidig ei ekstern antenne som jeg skal bruke for å øke rekkevidden så langt det lar seg gjøre.

Routeren skal brukes ombord på en båt, men jeg har merket at denne routeren ikke kobler seg på netter til ICE automatisk etter at den har mistet koblingen. Da hengen den på nette til NetCom...

Jeg har satt den til å kun bruke 4G nett og kun koble seg til ICE sitt pluss nett (som heter 24214 av en eller annen grunn). APN er satt til ice.net og alt virker som det skal når jeg står i ro, men når jeg beveger meg og koblingen blir dårlig i noen sekunder hopper den rett over på NetCom igjen og jeg må manuelt inn å sette den til Ice...

Skikkelig kjedelig å være nødt til å holde på med dette når jeg skal ha den i en båt (på arbeid) så jeg lurte på om det finner noen custom firmware eller annen form for triks som "låser" routeren til kun å koble seg til Ice sitt nett?

Takk for hjelpen