Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 13298
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Pils Vis innlegg
Nei.. Hvilke tabletter prøver du å dele med den?
Kniven i den tablettdeler er mye skarpere å mer effektiv enn tapetkniv
Vis hele sitatet...
25mg sobril. Er mann ute etter perfekt dosering funker ikke delern til sobril isåfall..
Trådstarter
Er enda på 50mg. Skal gå ned til 37,5 på mandag. Holde meg der til jeg sover normalt, og så ned på 25.

Dere som sluttet helt: hvor lang tid tok det før dere fikk sove?
Gikk av fra 25mg, og fikk sove første kvelden faktisk! Andre natt gikk værre. Men sykt digg å ikke våkne sur uten dopaminsystemet(?) up and running!
Trådstarter
Sitat av GammelLurker Vis innlegg
Gikk av fra 25mg, og fikk sove første kvelden faktisk! Andre natt gikk værre. Men sykt digg å ikke våkne sur uten dopaminsystemet(?) up and running!
Vis hele sitatet...
Så herlig! Hvor lang tid tok det før søvnen ble normale? Leser disse skrekkhistoriene om folk som ikke får sove et sekund på 9 dager etter å slutte på den siste pillen

Og jeg reagerer jo ned søvnløshet når jeg kun trapper ned liksom.

Takk for svar forresten, alle sammen! ❤️
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
bruke saksa hvis det ikke må vøre nøyaktig deling. eller bruk tablet deler for mer nøyaktig deling
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan går det?
Trådstarter
Jeg er enda på 50. Har ikke fått meg til å trappe ned enda, men denne tråden minte meg på det. Skal faktisk prøve allerede i kveld.
Lykke til!
Er tilbake på 50 selv, fra 25 etter å ha begynt i ny jobb.

Jeg blir med!
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Føler med deg og lykke til. Jeg skal trappe ned på seroxat nå og vet det blir et helvete med sykdom, spinnville mareritt og brain zaps. Men vi klarer vel det her, gjør vi ikke?
Jeg har kommet ned til 25mg nå å det er ganske ubehagelig. men nå klarer jeg ikke å trappe mer ned.
Tar jeg mindre enn 25mg får jeg null søvn hele natta. Tror jeg må gå cold turkey resten av veien.
Jeg har prøvd å ta 12.5mg etter å ha gått uten i 2-3 døgn men nei funker ikke på meg, minimalt med søvn og super sliten hele dagen med en uvel følelse i meg hele tiden. Orker ikke å pine meg selv så mye mer med det.
så det blir enten å kutte tvert på dagen, eller gå til legen for og få noen midlertidig den første perioden uten kvetiapin
Men ærlig talt, har dere fått seroquel/quetiapin som søvn-medisin? Dette er vel ikke medikamentets tiltenkte formål, og litt uaktsomt spør du meg.

Edit: Eller mer sannsynlig andre årsaker og dere får så klart søvn-problemer som bivirkning av seponering. Håper det i alle fall!
Sist endret av Duun; 16. april 2018 kl. 20:56.
Jeg fikk det pga andre ting enn søvn problemer. men nå som jeg skal kutte de ut får jeg ikke sove
Sitat av Duun Vis innlegg
Men ærlig talt, har dere fått seroquel/quetiapin som søvn-medisin? Dette er vel ikke medikamentets tiltenkte formål, og litt uaktsomt spør du meg.

Edit: Eller mer sannsynlig andre årsaker og dere får så klart søvn-problemer som bivirkning av seponering. Håper det i alle fall!
Vis hele sitatet...
Er helt vanlig å få dette for søvn.
Hadde jeg visst litt mer om det når jeg fikk dem første gang ville jeg nok ikke rørt det.

Min siste pakke er faktisk merket "Sovetabletter. 1 tablett kveld. Tilsvarer Seroquel."
Trådstarter
Jeg fikk kun for søvn.

Arh, gruer meg litt. Men er liksom nesten der nå. Ned på 25, og så etterhvert ingenting.
Har prøvd meg uten quetiapin.
Fikk Imovane, og sovnet på disse. Dessverre sovnet jeg ikke igjen når jeg våknet igjen to timer senere.

Neste forsøk blir med nitrazepam og vallergan dersom legen vil gi meg det.
Masse lykke til i kveld!
Forstår ikke helt at du har direkte abstinens-symptomer, har gått av og på quetiapin cold turkey både som sovemiddel og antipsykotika, opptil 600mg daglig, quetiapin er ikke vanedannende, eneste tilvenningen er det å ha noe å sove på. Tror du tenker litt hardt på det.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Er helt vanlig å få dette for søvn.
Hadde jeg visst litt mer om det når jeg fikk dem første gang ville jeg nok ikke rørt det.

Min siste pakke er faktisk merket "Sovetabletter. 1 tablett kveld. Tilsvarer Seroquel."
Vis hele sitatet...
Jeg mener dette er nærmest et overgrep og direkte uaktsomt men det er kanskje bare meg.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dag 2 nedtrapping seroxat fra 20mg til 10mg: Brain zaps og heftige mareritt etter 3 timer søvn. Somatiske smerter i rygg men kan være tilknyttet(og mest sannsynlig) andre årsaker.
Trådstarter
Sitat av Cosmos Vis innlegg
Forstår ikke helt at du har direkte abstinens-symptomer, har gått av og på quetiapin cold turkey både som sovemiddel og antipsykotika, opptil 600mg daglig, quetiapin er ikke vanedannende, eneste tilvenningen er det å ha noe å sove på. Tror du tenker litt hardt på det.
Vis hele sitatet...
Folk er forskjellige. Jeg fikk symptomer, og de var ikke til å ta feil av. Synet fucket seg. Dette skjedde også første gangen jeg sluttet helt, den gangen jeg trodde det bare var å kutte dem tvert. Synsforstyrrelser og kvalme. Det var meg, du er deg.

Skal sies at de symptomene blir borte jo lengre ned i dose jeg kommer. Nå er eneste symptom søvnløshet.

___

Folkens jeg trenger hjelp. Prøvde her en kveld å kutte ned til 25, men fikk ikke sove en hel natt. Jeg har mye som skjer i livet akkurat nå, og må sove. Så jeg tok 50 igjen kvelden etter. Nå merker jeg motivasjonen er gone. Kjenner jeg ikke orker å trappe ned lengre, selv om alt jeg vil er å slutte ):

Trenger litt motivasjon. Har nå en stemme som sier at jeg ikke vil klare det...
Sist endret av Sol-Nede; 19. april 2018 kl. 14:46.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hvordan går det med deg? Klarte du å slutte?