Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1010
Noen som har peiling på va jeg har gjort feil når jeg får denne?:


Warning: Unknown MySQL Server Host 'dbsemof2scom' (2) in /web/sites/177/semo/www.semo.f2s.com/html/mainfile.php on line 33

Warning: MySQL Connection Failed: Unknown MySQL Server Host 'dbsemof2scom' (2) in /web/sites/177/semo/www.semo.f2s.com/html/mainfile.php on line 33
Unable to select database


Plis hjelp meg......

improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
er ikke sikker, men det virker som om du ikke har laget en database enda.
anbefaler deg å poste PHPnuke spørsmål på phpnuke sin hjemmeside, der leser trolig flere phpbrukere spm. ditt og de har sikkert bedre peiling enn folka her uansett, men som gusto sier, det virker ikke som du har lagd databasen..
du må ha puktum i databaseadressen... ikke sånn: dbsemof2scom, men sånn: db.semo.f2s.com
nidaroz's Avatar
Trådstarter
Først til zeth og gusto: ja jeg har posta der også men har ikke fått noe svar der så jeg prøvde her...

Så til frittjaaff:
Ja jeg trodde det først jeg å...men jeg har gått over gang på gang men ikke faen...må gå over igjen tror jeg...faen å....databasen er opprettet...tror jeg må ha linkan feil jeg....men anyways takk for hjelpa...... Forresten...dere sa(vel,noen!)at PHPnuke var så jævla stygt!det er jo opp til deg selv da!kan jo modifisere ganske mye selv da....iblis.nu fungerer jo på noen måter ganske likt PHPnuke da.... Tenkte jeg skulle prøve noen ASP portaler oxo jeg... Siden frittjaaff har rost ASP opp i skyene.... Forresten så florerer det med ASP bulletins....dette var jo kansje feil treadh og poste i da men men....
Hadde måtte gjort mye med PHPnuke før jeg ville brukt det, altfor mye "functions" jeg ikke ville hatt osv.. Kan modifisere ALT selv, men da er det gøyere (og lettere) og lage alt fra bunnen av, og kunne si at man har koda hele siden selv
nidaroz's Avatar
Trådstarter
Men akkurat nå så sitter jeg ikke *kremt* me så mye kunskaper om å mekke det selv...he he.... men skjønner at det sikkert er mye bedre å lage det selv da....
asp portaler koster faktisk penger. den billigste som er verdt å ha koster 300 dollar, men skal du ha en ekstra kul en må du punge ut med 400-500 dollar.
nidaroz's Avatar
Trådstarter
Nope...fant en del kule på hotscripts jeg....GRATIS....
men de er ikke bra. dessuten er det http://www.aspin.com som er den beste kilden for aspskript, der alle skriptene med lav kvalitet er luket vekk. sjekk ut denne portalen hvis du har problemer med å forstå at det du har funnet er dårlig http://www.webavail.com/products.asp
nidaroz's Avatar
Trådstarter
Tø...så bra var den nå ikke.... begynner og bli overbevist PHP knuser ASP......
jeg var heller ikke særlig imponert over det der altså, men jeg tror ikke jeg gidder å bruke mer tid på å diskutere hva som er best av asp og php..
nidaroz's Avatar
Trådstarter
I grunnen ikke....men jeg har ikke funnet noe som gjør ASP bedre en PHP......
tenker du ikke har funnet noe som gjør php bedre enn asp heller.
nidaroz's Avatar
Trådstarter
Jo..masse ting som er gratis...hvorfor skal man betale for noe som er like bra?