Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1648
Jeg surfet forbi Kjartis.com her om dagen, og snuste litt igjennom web-hotell seksjonen. Der stod det at SOL støttet Cgi. Hvordan kan dette egentlig ha seg når SOL ikke støtter SSI?
Fordi

CGI != SSI

eller tar jeg feil ? Dessuten støtter vel SOL kun scripts som dem har for alle lissom.. (gjorde vertfall det før).
cgi og ssi har ingenting med hverandre å gjøre.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Originally posted by frittjaaff
cgi og ssi har ingenting med hverandre å gjøre.
Vis hele sitatet...
Har de ikke? I et Cgi script som f.eks. Newspro må serveren støtte SSI for å kunne vise nyhetene. Men jeg er sikkert på jordet uansett, ignore ....
Ana: Det er for at du lettest mulig skal kunne vise nyhetene, du TRENGER ikke SSI, du kan jo f.eks bruke php til å vise dem, eller ha dem i en frame, eller alene, osv osv osv.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Originally posted by zeth
Ana: Det er for at du lettest mulig skal kunne vise nyhetene, du TRENGER ikke SSI, du kan jo f.eks bruke php til å vise dem, eller ha dem i en frame, eller alene, osv osv osv.
Vis hele sitatet...
Så sant som det er sagt. Men SOL støtter altså ikke SSI ...
akkurat som du ikke trenger sql for å kjøre php, så treger du ikke ssi for å kjøre cgi.
Originally posted by AnaMorph0s|s


Så sant som det er sagt. Men SOL støtter altså ikke SSI ...
Vis hele sitatet...
start.no støtter vel ssi..
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Originally posted by zeth


start.no støtter vel ssi..
Vis hele sitatet...
Jo, men jeg er så lei av Start's nedetider og slowe dager. SOL er mye mer stabil. Men hva med denne Flashmaster? Duger den?
Better than thou.
Du kan jo alltis betale for hosting..
Fy faen alså... Betalt hosting er tusen ganger bedre en gratis... jeg kommer aldri til og bruke gratis hosting... Med betalt hosting får du svar på mail i løpet av kort tid.. du kan få installert det meste av scripte ting (koster selvsakt noe men ofte billig vist du finner noen okay'e hostere). Du har garanter backup med betalt (med man har vel mesteparten på disk selv). Hvem har ikke råd til 50 kr måneden for BRA hosting???

Scha
Det er ikke snakk om å ha råd, men å gidde. Skjønner at folk med "i have a new design, plz sign my guestbook" hjemmesider ikke gidder betale særlig hosting liksom..
Better than thou.
Dont diss
Originally posted by zeth
Det er ikke snakk om å ha råd, men å gidde. Skjønner at folk med "i have a new design, plz sign my guestbook" hjemmesider ikke gidder betale særlig hosting liksom..
Vis hele sitatet...
Men er det noe seriøst så bør en betale for hosting..
Og legger man opp noen tekst bannere så blir hostingen betalt...
Originally posted by Carlo
Dont diss
Vis hele sitatet...
No offence baby
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Det jeg (Og noen andre) holder på med kan vel kalles halvseriøst, men det er ingen av de andre som er villige til å betale en dritt for verken host eller domene. Men, men .... får meg jobb snart. Noen gode, til å stole på, norske hoster der ute? Og hvem hoster for 50,- måneden?
Better than thou.
None taken
Ana: Nordichosting.com er vel blant dem billigste i norge, mulig det finnes flere men de støtter sikkert ikke like mye, vet ikke hva dere trenger.. Hva lager dere forresten?
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Originally posted by zeth
Ana: Nordichosting.com er vel blant dem billigste i norge, mulig det finnes flere men de støtter sikkert ikke like mye, vet ikke hva dere trenger.. Hva lager dere forresten?
Vis hele sitatet...
Lager en side med litt random innehold, bare noe tull egentlig, men det er morsomt å holde på med. Den ser slik ut foreløpig (Ikke ferdig selvsagt):


http://hjem.sol.no/brdl2/index.shtml

Vi trenger egentlig en host som støtter Cgi og SSI. (PHP er vel intet minus, men jeg kan ikkenoe om det enda). Trenger endel plass, eller, det hadde vært en fordel. Og siden er, vel, den kan til tider være litt på kanten. Tenker på å legge ut linker til warez sider o.l., får jeg hosta da?
Originally posted by AnaMorph0s|s

http://hjem.sol.no/brdl2/index.shtml
Vis hele sitatet...
Fin side!


Vi trenger egentlig en host som støtter Cgi og SSI. (PHP er vel intet minus, men jeg kan ikkenoe om det enda). Trenger endel plass, eller, det hadde vært en fordel. Og siden er, vel, den kan til tider være litt på kanten. Tenker på å legge ut linker til warez sider o.l., får jeg hosta da?
Vis hele sitatet...
Linker er skjelden noe problem. Angående hoster, jeg har brukt å er fornøyd med både
hostviser.com (egent prosjekt) og westmaster.com
Sist endret av Kongen; 27. september 2001 kl. 03:11.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Takker for tips.

Ble plutselig veldig keen på NordicHosting, de hadde tett å tilby. Sjekket FAQ'en dems, men fant ikke noe info om URL cloaking og redirection. Cloaker de sub-sider på siden min? Altså, blir f.eks. "undergrunn.shtml" til skenzy.com/undergrunn ? Og de redirecter vel domene navnet til hosten? Ja, det burde dem nesten gjøre ...

Anyways, Zeth, han kameraten din som fikk en account, hva er adressen til siden? Noen som evt. har linker til andre sider som bruker NordicHosting?