Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3377
Yo, skal gjøre det her kort.
Har røyket cannabis i 4 år. Har slitt med angst i 2 måneder (gikk over for 1 måned siden)
Vell, det begynte med en gang da jeg røyket skikkelig god sorting. Started med 3 bøttetrekk på rad å 2 avis.
Vell, ble skikkelig stein å trodde jeg sku dø.
etter det slet jeg smått med angst. En del røyking senere så bynte jeg plutselig å få mye hjertebank. Har aldri fått det før. Frika ut de første gangene ( ringte ambulansen, får å sette det her i perspektiv. Så ille var det)
vell røyket senest i natt, å da fikk jeg plutselig hjertebank igjen. Hadde ikke noia i det hele tatt den her gangen å kunne ikke skjønne hvorfor jeg fikk det.
Det var så heftig at jeg kjente pulsen i nakken å ble øm i hele halsen. Føltes ut som om halsen var lam. Ble å veldig svak i musklene rundt nakke regionen.
Er det noen som vet det kunne vært ? Som sagt, fikk ikke angst av det. Men va bare jævlig irriterende. For å si det mildt. Fikk skjelvinger også.
Svar den som vet!
Vel, jeg skal ikke si noe sikkert, men virker som du fikk sjokk av mengden THC du fikk av deg når du tok de 3 bøttetrekkene med god sorting.

Kanskje det er kroppen som reagere på THC, kanskje du har utviklet en allergi? Eller rett og slett kroppen får et panisk anfall? Bare ren hypotese fra min side.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Jeg syntes det høres ut som et nikotinsjokk..
Har fått det selv flere ganger hvis mekkeren er litt kjip på bønna.. Vi sørpå kaller det å "grønne" du blir hvit i trynet og svimmel å jævlig. Ikke noe å bry seg om mener nå jeg. Har utallige tilfeller som sagt, der det har skjedd med meg eller kompiser.
Trådstarter
5 0
Vell
Det varer rundt 3-4 timer
Spiste du deg go og mett eller røyket du på tom mage?
Trådstarter
5 0
Var nok mett ; p
Som sagt dette er bynt å bli en vanesak.
Det er sannsynlig at du har opplevd en hjertesynkope i form av et panikkangstanfall. Årsakene kan være mange, men åpenbart relatert til THC og sikkert psykologisk forsterket av angstforventning etter siste noia. Hjertet ditt kan ikke "gå amok" fordi sinusknuten i hjertet regulerer et maks antall hjerteslag pr minutt, normalt 205. Hvis du er i dårlig form kan dette selvfølgelig utgjøre en risiko, bl a pga blodtrykksøkningen, så jeg vil råde deg til å være forsiktig og i hvert fall ikke fremprovosere det. Hvis du forventer at det skjer igjen bør du skaffe deg betablokkere, som demper kroppens angstreaksjoner (bare fysisk, ikke mentalt).
Trådstarter
5 0
Er i okey form, 14 % kropssfett veier 73 kilo, og 182 høy.
Hm, som sagt fikk ikke noia den her gangen, men det va liksom automatisk. Det kunne ikke stoppes

Men, skal slutte å røyke etter det her.
Var ikke så fett lenger;P
Du sliter nok med panikkangst. Angst er jo kombinert med frykt og spenning. Når du har et panikkanfall så vil hjertet ditt slå mye hardere enn vanlig. Dette er svært normalt, og ingenting å bekymre seg for.
Du kan også oppleve noe som heter ekstraslag i hjertet. Dette betyr at hjertet ditt hopper over et slag, og kommer tilbake med et litt kraftigere slag på det 3 slaget hvis du skjønner. Og dette er også veldig normalt blant mennesker som for lite søvn og som er stresset og plaget av angst.
Du har egentlig ingenting å bekymre deg for, men råder deg til å kutte røykinga helt.
Been there, done that.. Nå er jeg på psykriatisk! Og her sier de at jeg har angst. Så det er nokk der det ligger.
Sitat av ikkenoia Vis innlegg
Men, skal slutte å røyke etter det her.
Var ikke så fett lenger;P
Vis hele sitatet...
Det er vel bare å ikke røyke så mye på en gang, og heller bruke mindre harde måter å røyke på som joint eller vannpipe. Så blir det mindre sjangse for å grønne. Prøv å få greie på hvilket strain du røyker, så du kan anslå hvor potent sakene er. Og prøv deg frem. Du mekker ikke et bongtrekk på 0,5 av noe du ikke vet hva er.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
tips #1 - kutt ut røykinga en stund.
Hjertebank er jo veldig vanlig og få av cannabis når man ikke er innrøyka.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Jeg syntes det høres ut som et nikotinsjokk..
Har fått det selv flere ganger hvis mekkeren er litt kjip på bønna.. Vi sørpå kaller det å "grønne" du blir hvit i trynet og svimmel å jævlig. Ikke noe å bry seg om mener nå jeg. Har utallige tilfeller som sagt, der det har skjedd med meg eller kompiser.
Vis hele sitatet...
jepp tror han grønna ut ja!

Dette oppstår som regel når du røyker mye/bra og har fått i deg for lite vann/drikke + sulten! (hvertfall hos meg)

ikke stress, kan hende du kysser bakken, men bare få i deg litt drikke og hvil i en fem minutter så kan du fortsette videre med jointen(e)
Tror ikke en pause hjelper i det hele tatt. Blir du virkelig plaget av dette, slik at du får angst og hjertebank hver gang, slutt helt. Da mener jeg hvis det plager deg i den grad at rusen ikke gleder deg. Røyker du etter en lang pause vil det mest sannsynlig føles enda verre da du er mindre innrøyka som nevnt og har lavere toleranse.
Sist endret av ZionRoad; 13. april 2011 kl. 20:19.
▼ ... noen uker senere ... ▼
om dette hjelper deg; ikke døgn i flere dager for så og røyke, da kutter bare alt ut og det blir meganoia når det kjennes ut som du sovner når du er våken.

en viktig ting ang hjertebank, hold deg unna Koffein!!! jeg har experimentert litt med dette, og bare 2 kopper kaffe på forkant kan forandre mye etter trekket. skikkelig hjertebank fikk jeg etter 1 kanne kaffe + bongtrekk.. noia noia. helt panikk.
Av erfaring så vet jeg hva du snakker om. Om du har angst anbefaler jeg deg ikke å røyke cannabis, heller legg bort godsakene, sørge for å få livet i orden. Ha det morsomt, trives med omgivelsene dine. Ikke lyg til deg selv.

Når dette er gjort (kan ta år) så kan du ta ett valg derfra.
Sitat av suprst1e Vis innlegg
Been there, done that.. Nå er jeg på psykriatisk! Og her sier de at jeg har angst. Så det er nokk der det ligger.
Vis hele sitatet...
Hvordan er det å være på et sånt sted? Merker du at det hjelper noe? Kanskje lage en tråd?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
5 0
Har eksprimentert en stund nå angående hjertebanken
Har funne ut at om jeg blir alt for stein så kommer den.
Har også en kompis med samme problemet, å grunn til at han får det er fordi han har hjertefeil

Btw, har røkt cannabis i 4-5 år å dette problemet oppsto de 9 siste månedene.
Kan røyke litt men ikke mye. Skal fortsette å eksprimentere på hva jeg kan gjøre å ikke gjøre
Takk for hjelpen folks! Trodde at jeg skulle dø i en periode!