Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1138
Hei,

Jeg skulle finne noe sopp i går men fant ingen. (første gang jeg leter etter denne soppen) Jeg fant derimot en identisk sopp bare at den var gul.

Er det for at soppen er aldret og gammel? eller er det i et tidlig stadie?

Leste også på nettet at sopper flest vokser opp mange ganger i løpet av en høst, altså selv om jeg fant den gammle soppen, så vill jeg kanskje finne nye røde en uke etterpå på samme område?


Kan den gule også brukes som rusmiddel eller er det smartest og holde seg til ferske varer?
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Tror du skal holde deg unna den gule, vis ikke jeg tar helt feil så er den veldig dødelig
Gul fluesopp er kanskje den minst giftige av alle fluesoppene. Den regnes faktisk som en grei matsopp av mange. Den inneholder ingen psykoaktive stoffer, så i russammenheng er den verdiløs.

Hvis det er gul, da. Vi kan jo ikke avgjøre noe uten et bilde, så for alt vi vet kan det være noe helt annet. Jeg anbefaler deg ihvertfall å la den være og heller plukke noe du er helt sikker på.