Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  695 84701
Hmm. Det står relativt lite i kildekoden til level 6.. Er det flere filer enn bare kildekoden?
Jeg har testet flere kombinasjoner som jeg trodde kan være riktig.. Men de var nok feil.
Bare lurer på om det er flere filer enn kildekoden jeg bør titte på.. ?
Jeg gjør om hele siden nå, skal mekke mange fler levels og man skal kunne logge seg inn og fortsette på den level'en man var på når man slutta
▼ ... over en uke senere ... ▼
skjønner ikke så mye på lvl 2 har lest de fleste svarene.
skal det komme opp en slags mappe i "cookie-mappa"?
▼ ... noen uker senere ... ▼
kan noen bare si pw til level 3 plzzz
Då er jo litt av vitsen borte. Men prøv ordene i kjeldekoden.
lvl4 er jo helt umulig, har fjernet mellomrommet som kommer opp, skjønner heller ikke noe av you_are_being_tricked greia..
kan noen si en hint til level 5 (har funnet txt fila)
Need Help
tips/hint til lvl 12, hadde vært kos.
klarer ikke lvl5 jeg...

Har funnet $password = ....
har lest i kilde koden, men ingenting funker :P any tips? har lest gjennom hele tråden btw^^
▼ ... over en måned senere ... ▼
Masticore: Tips til level... har ikke kommet meg til mer en level 5 enda, helt til jeg så at du spurte om fler levler i denne tråden.... Har du tenkt på å bruke flash? det er også litt gøy å hacke
Sitat av Siegfreud
lvl4 er jo helt umulig, har fjernet mellomrommet som kommer opp, skjønner heller ikke noe av you_are_being_tricked greia..
Vis hele sitatet...
Godt vi er to.
Nice, takker for dette tidsfordrivet. Tok ikkje lange tiden da Men var fun
Sist endret av the-boss; 21. juli 2005 kl. 01:24.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sorry, ser det er en stund siden noen har skrevet her, men jeg sliter på level 4. Ser det ikke er bare jeg som sliter, men kan noen bare si passordet, og ikke bare si les hintan vi har skrevet lenger bak, for på denne siden så er det jo 2 + meg som ikke får til 4rn.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Masticore
www.HackorDie.moo.no

Når dere har klart elle levelsa kan dere skrive dere på lista over alle som har klart det xD
Vis hele sitatet...
... jeg møtte deg på irc for lenge siden, jeg klarte alle levlene.. skrev meg opp på lista, var nr 10 eller noe.. nå er jeg borte.. kjipt?!
Huffameg, sitter her på lvl 3 og skjønner ikke hvordan jeg skal få bort sprettopp-vinfuet eller finne sourcen. hjelp meg?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hvis du tenker på hva query-vinduet er skrevet i, og tenker at du kanskje kan slå det av? Gir det deg noen hint?
Wihuu, klarte lvl 4. nå gjenstår bare nr 5 ......-_-
Dette var kult faktisk. Sitter fast på level 10, må nok prøve en gang jeg er litt mer våken. Masse ros for tøft opplegg.
kan noen PM meg for tips på lvl 3 plz???
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Viking90: Se tre poster ovenfor.
Sitat av |d13m0b
Viking90: Se tre poster ovenfor.
Vis hele sitatet...
Srry. Klarte lvl 3 med litt hjelp av fatten
men nå sitter jeg selvfolgelig fast på lvl 4
▼ ... noen uker senere ... ▼
arg har noen klart lvl 15 omg help

<form action=[COLOR=Red]""[/COLOR] method="POST">
^
||
||
eg trur det feil her men eg ikke sikker
▼ ... over en uke senere ... ▼
Shenia: Øh, nei, villspor. Det står en kommentar i HTML-sourcen. Les den, den lyver ikke.
▼ ... over en uke senere ... ▼
hmmm okay..................... trenger mer TIPS her
Sist endret av shenia; 30. september 2005 kl. 20:48.
Samme her, sitter på lvl 15.

HTML-kode

<Form action="">
tagen er jo tom? , og "hintet" tar oss til en side som er STAPPFULL av en html tag som er helt rar.

HTML-kode

<b><span style="font-weight:bold;color:#000000;"><u></u></span></b>
Glem det, fant det ut.. passordet står i "check.php".. Men er ganske mislykka måte å gjøre det på, og kan ikke akkurat kalles "hacking".
Nei, det begynte bra, men skled fort over til mest javascript-øvelser og gjemming. Nesten så jeg ventet på en gåte i stilen "Hva er sort som natten, hvit som snøen og..." på slutten der :>

Jeg gikk gjennom try2hack.nl for 2-3 år siden. Den var ganske variert og morsom.
klarte lvl 15 takk til notepad ja
ok lvl 17 help hehe

String.fromCharCode<--- det er np men String.fromCharCode(passwd.substring(0,1)*11) og String.fromCharCode((passwd.substring(0,1)*13)-1) wtf kom fram til (1,1) og (0,3) men gjør det om til "CharCode" hmmmmmm hjelp
Må jeg virkelig restarte pcen for å klare meg igjennom lvl3?

edit: måtte jo lære meg substr() for å klare det jo
edit2: Noen som kan gi meg et hint på lvl4? har prøvd passordet som står i kilden, men det fungerer ikke som det skal
Sist endret av Unreal143; 1. oktober 2005 kl. 11:35.
Shenia: Level 17 _er_ småekkel (Særlig siden jeg ikke er så stødig i JS til å begynne med), men du kan nesten ikke få hint, siden hele oppgaven er en knute som plutselig løser seg.
Unreal: Du ble lurt. Les kildekode nøye.
rahim: hmmm kk skal prøve mer på den
Edit: lvl 14.. fungerer den som den skal? noen som har klart den som kan sende en pm?
Sist endret av Unreal143; 3. oktober 2005 kl. 15:25.
Noen som kan gi meg et hint på hvordan jeg må gå fram i .php-dokumentet for å finne passordet?
Tenkte jeg skulle slippe å spørre, men blir nødt

Plages med level 3, har funnet kilden. Men er ganske fersk på dette med passord "hacking" og skjønner ikke helt hva jeg skal lete etter.. Har lest alle sidene i posten, men sitter fast alikevell..

Noen som kan komme med ett godt hint?
Har du funnet javascriptet?
Ja, tror i allefall det..

<td align="center" valign="top">
<script language="JavaScript">
password=prompt('LEVEL: 3\n Enter password:',' ');

var a = "newbie";
var b = a.substring(0,3);

if (password == b)
{
location.href= "?page=level3&pw=" + password;
Bare les litt på hvordan substring() fungerer

a = petter
b = a.substring(0,4)

så er b lik pett
det første tegnet er substring 0, og man teller FRAM TIL "y" (substring(x,y))

sånn, der har du svaret servert på sølvfat... håper ikke det ble for mye spoiler.


Edit: kjørte meg fast fordi javascript måtte stå på
Sist endret av Unreal143; 3. oktober 2005 kl. 16:40.
Ja, greit jeg er n00b..

Dette er ikke noe jeg kan, men har lyst å lære meg.. Sitter bom fast på lvl4 og JA, jeg har lest alle postene i denne tråden..

Men jeg skjønner den fortsatt ikke! Noen gode tips?
Noen som kunne gitt et lite hint på lvl 16?

takk
lvl 16 mja den e lit tricky ja
x=new String(x + " z");
var f = "y - z";
passord står her ^^
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av |d13m0b
Hvis du tenker på hva query-vinduet er skrevet i, og tenker at du kanskje kan slå det av? Gir det deg noen hint?
Vis hele sitatet...
Ikke til meg. Jeg er ganske ny på sånt. Kan noen hinte meg fram til hvordan jeg kan slå av query-vinduet? :$ Fant ingenting på innstilinger...(?)
Det du leter etter er JavaScript.
Ja, skjønner. Men hvordan kan jeg finne det ut, når jeg ikke kan åpne source? :S
Du disabler, og så åpner.
lvl 17
hvis passwd = 6seBreM
så blir y = seBreM
Hvorfor kommer jeg ikke videre da, når y skal være lik passwd.substring(1,7) ?
I stedet for å finne det faktiske passordet, hva med å kanskje endre scriptet til ditt eget beste?
Jeg forstår ingenting, jeg har prøvd 1000 ganger og sammenlignet med andre kilder, passordet er 'haxx000r' (i level 4), men det vil jo fan ikke gå.
Sitat av |d13m0b
I stedet for å finne det faktiske passordet, hva med å kanskje endre scriptet til ditt eget beste?
Vis hele sitatet...
Ok, tøft. Men hva med dere "var b = a.substring(0,3);" skjønner ikke dere a.subtring tingen.. eller er det bokstav 3 fra "var a" ?
Sitat av Siim
Ok, tøft. Men hva med dere "var b = a.substring(0,3);" skjønner ikke dere a.subtring tingen.. eller er det bokstav 3 fra "var a" ?
Vis hele sitatet...
Tre første bokstavene fra var a?