Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 5140
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har blitt tatt for bruk av hasj, og må nå levere urinprøver 1 gang i uka. Hasjen kutter jeg ut, men bruker også rivotril som jeg trenger og disse vil vel slå ut som benzo på testen.

Dermed fikk jeg en idè om å prøve og få resept på rivo, da vil jeg jo ha en gyldig grunn til at det slår ut. Er dette mulig?

Legen(han er pskyiater) gir meg truxal nå, men jeg kan be om noe bedre? Legen vet om mine psykiske utfordringer, samt hasjforbruket mitt. Er vel noe vanskelig og få resept på benzo hvis man har historikk med narkotika, men altså come'on... Det var hasj liksom. Det forstår ikke leger da :P
Det er ulovlig å kjøre bil hvis du har Clonazepam (Virkestoffet I Rivotril) I blodet.

Tror eneste benzo som er lovlig i trafikken innenfor en lav grense er Sobril og Valium/Stesolid/Vival.

Edit: Ser nå at du ikke nevner noe om bilkjøring. Hva er grunnen til at du må avlegge urinprøver?

Så lenge du har resept på et legemiddel gjør du jo ikke noe ulovlig hvis du tar dette på lovlig vis.
Sist endret av Freefalling; 7. november 2017 kl. 13:24.
Skal TS kjøre bil?

Resept på andre tyngre legemidler som kan misbrukes er særs vanskelig ved tidligere rusmisbruk. Du har ikke særlig lyst bli avhengig av benzo pga. at du ikke kan røyke deg en rev. Prøv finn noe annet du kan lene deg på
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har du lest tråden? Skal ikke kjøre bil og har ikke resept. Jeg spør om råd til hvordan få benzo av legen.
MIN grunn til at jeg må levere urinprøver er egentlig irrelevant (ville ikke vært det om det var trafikkrelatert)

Prøver å formidle spørsmålet mitt igjen:
Hva bør jeg si for å få utskrevet benzo av legen?
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Skal TS kjøre bil?

Resept på andre tyngre legemidler som kan misbrukes er særs vanskelig ved tidligere rusmisbruk. Du har ikke særlig lyst bli avhengig av benzo pga. at du ikke kan røyke deg en rev. Prøv finn noe annet du kan lene deg på
Vis hele sitatet...
Men jeg er jo allerede avhengig av benzo...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har du lest tråden? Skal ikke kjøre bil og har ikke resept. Jeg spør om råd til hvordan få benzo av legen.
MIN grunn til at jeg må levere urinprøver er egentlig irrelevant (ville ikke vært det om det var trafikkrelatert)

Prøver å formidle spørsmålet mitt igjen:
Hva bør jeg si for å få utskrevet benzo av legen?
Vis hele sitatet...
Så spør om det med en gang da, var ikke akkurat tydelig hva du ville med det første innlegget dit.

Det er umulig for oss å svare på det da vi ikke har peiling på hvordan legen din er, og hvordan h*n forholder seg til benzo.

De fleste leger er strenge når det kommer til de mer potente benzo som f.eks. Rivotril og Xanor, særlig hvis de vet at du har en rushistorie.

Hvis du virkelig trenger det må det være en god grunn og du må mest sannsynlig gjennomgå en utredning.
Det er strengt tatt opp til hver enkelt lege.

Har du ikke hatt/har resept på benzo fra før av så skal det veldig mye til for at en lege skriver ut medikamenter som man kan ruse seg på.

Du kan sikkert argumentere for at du sliter med angst som fører til at du ikke fikser hverdagen. Men skulle du være så "heldig" at lege skriver ut noe som helst, kan du garantere at det vil bli under et strengt regime. Enkelte legesenter gir ut medisiner møter du opp på legekontoret f.eks.

Tror uansett du skal argumentere rimelig greit til legen til at han/hun i det hele tatt vurderer slike medisiner uten noen videre plan... med tidligere historikk med rus.
Si du er avhengig av benzo. Det er den beste måten å få benzo av lege. Du vil da få en nedtrappingsplan ved hjelp av benzopreparater.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har du lest tråden? Skal ikke kjøre bil og har ikke resept. Jeg spør om råd til hvordan få benzo av legen.
MIN grunn til at jeg må levere urinprøver er egentlig irrelevant (ville ikke vært det om det var trafikkrelatert)

Prøver å formidle spørsmålet mitt igjen:
Hva bør jeg si for å få utskrevet benzo av legen?
Vis hele sitatet...
Skift til en eldre fastlege helst 60+
Bare forklar symptomene dine gjerne overdriv litt. Forklar at du har brukt preparat x med go effekt og spør om han han kan skrive det ut.

Mye mulig du må gjøre dette flere ganger og skifte fastlege flere ganger, men du finner tilslutt en som er villig til å skrive ut det du trenger.
Blir vel en evig runddans med skifte av leger over flere år før han kommer så langt.

Første de vil stusse på er når man nekter sende med journal til ny fastlege. Holder ikke med "funka fint med sånn medisin sist" til en ny lege.
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Blir vel en evig runddans med skifte av leger over flere år før han kommer så langt.

Første de vil stusse på er når man nekter sende med journal til ny fastlege. Holder ikke med "funka fint med sånn medisin sist" til en ny lege.
Vis hele sitatet...
For min del funka det å ikke forstå hva de mente med å overføre journal, og si at jeg skulle fikse det. Fikk bzo etter ca 6 mnd, spurte ikke før det..
For å.få rivotril må du ha èpelepsi. Men sobril eller valium kan du få for søvnvansker. Bare si du har prøvd valium fra en kompis p.g.a. du får angst når du legger deg på grunn av all gjeld eller noe i den duren.