Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1496
http://bildr.no/view/YkJoTVlO

Noen som klarer å se ut i fra bildet om dette er en røyk- eller varmevarsler? Altså om det begynner å ule av litt røyk eller om det må varme til? Står ikke noe som helst om merke eller modell på den. Den står plassert i en hybel som består av kun ett rom med kjøkken inkludert.

PS! Om jeg skulle sette den i gang så er det vel bare til å trykke på knappen får å slå den av?
du kan vri rundt på den så den løsner, også står det info inni?
Men det ser ut som en Røykvarsler.
Sitat av Dice Vis innlegg
du kan vri rundt på den så den løsner, også står det info inni?
Men det ser ut som en Røykvarsler.
Vis hele sitatet...
Ok. Er det noen fare for at jeg utløser den av å skru den løs? Den er koblet sammen med alle varslerne i alle hyblene så om en går, går alle. Hvilket har skjedd før, men da var det ikke min feil :P
Sitat av Bubles Vis innlegg
Ok. Er det noen fare for at jeg utløser den av å skru den løs? Den er koblet sammen med alle varslerne i alle hyblene så om en går, går alle. Hvilket har skjedd før, men da var det ikke min feil :P
Vis hele sitatet...
Avhenger ifra system til system, men aldri vært borti at de løser ut full sirene ved å ta den ned
Sitat av Dice Vis innlegg
Avhenger ifra system til system, men aldri vært borti at de løser ut full sirene ved å ta den ned
Vis hele sitatet...
Tror jeg venter til en mer passende dag og tidspunkt til å prøve, selv om du med andre ord sier at det er svært usansynlig. Får finne meg i å røyke ute i kulda inntil videre
Sitat av Bubles Vis innlegg
Tror jeg venter til en mer passende dag og tidspunkt til å prøve, selv om du med andre ord sier at det er svært usansynlig. Får finne meg i å røyke ute i kulda inntil videre
Vis hele sitatet...
Eller så er det jobare å dekke til detektoren mens du røyker :P
Sitat av Dice Vis innlegg
Eller så er det jobare å dekke til detektoren mens du røyker :P
Vis hele sitatet...
Hm... I ren luftlinje er det ca. 3 meter fra detektoren til kjøkkenvifta, føler det er litt risky. Men det er mulig jeg prøver å gaffateipe en søppelbøtte over den eller noe, avhengig av hvor (lite) keen jeg blir på å røyke ute :P

Takk for hjelpen skal du i alle fall ha!
Ser ut som en røkdetektor ja. Tré på en blå fotpose. Problem solved.
Men ikke røyk på senga med den posen på...

Sitat av Dice Vis innlegg
Avhenger ifra system til system, men aldri vært borti at de løser ut full sirene ved å ta den ned
Vis hele sitatet...
Min erfaring er motsatt. De fleste soklene til slike alarmsystem som jeg har sett (Autronica, Eltek, Siemens) er utformet slik at du får brudd i sløyfen ved å plukke ut en detektor. Da blir det bæ-bu. Dette har vært småskala system av eldre dato, mulig nyere modeller oppfører seg annerledes.
Kan umulig we for meg at den slår ut på vanlig sigarettrøyk eller litt røyk fra bongen. Puster du det i kjkkenvifta er du garantert trygg.
Helt trygt og røyke vanlig røyk og annet iallefall, de slår ikke ut det på det. Men fyrstikker kan få de til og gå av, og lignende.
Edit: Skriving på tlf på bussen er noe herk. Bor selv i en liten leilighet med stue/kjøkken kombinert. Ikke lov med røyk innendørs, men jeg røyker fra pipa (ikke så lurt gjøre ut når det lukter gull og grønne skoger) uten at jeg står under kjøkkenvifta. Det er sentralrøykvarslere som slår ut i hele huset skulle det skje noen ting.
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Helt trygt og røyke vanlig røyk og annet iallefall, de slår ikke ut det på det. Men fyrstikker kan få de til og gå av, og lignende.
Vis hele sitatet...
Å joda, røykvarslerne slår da ut på det, er det nok røyk. Såklart forskjell på om 1 sitter å røyker eller 10 kjededamper, men selve sigarettrøyken løser dem ut på :-)
Prøv Thomas Giertsens triks fra Helt Perfekt: Ta en kondom og strekk den over røyk- varmvarseleren..and you're all good!