Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  561 76020
Det kommer opp i flaggermusa men ikke noe i feilsøkings konsoll greia.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Simon.Eriksen Vis innlegg
Sliter fortsatt med 13 days behind,

går inn i konsollen og skriver:
addnode 94.23.215.174 add
addnode 94.23.215.174 onetry

Har også prøvd å bytte ut 94.23.215.174 med 114.232.232.238:3888 uten hell..

Noe jeg gjør feil?
Vis hele sitatet...
Du må la walleten være åpen. Den vil oppdatere seg da. Jeg hadde oppe debug vinduet og den oppdaterte seg etterhvert. Det tok en stund, men nå er den oppdatert.
7.4 Prq2MPFBTLBnoSrhFfBg4iHnt4TWMpnGYE
attempting to connect to 162.243.67.4
2398921ms th_b miner.cpp:117 main ] 162.24
3.67.4:8485
2400280ms th_b miner.cpp:123 main ] unspec
ified
Kan ikke koble til fordi mÕlmaskinen avslo tilkobling
{"message":"Kan ikke koble til fordi mÕlmaskinen avslo tilkobling"}
asio asio.cpp:55 fc::asio::detail::error_handler
Unable to connect

coyote_miner.exe 162.243.67.4 Prq2MPFBTLBnoSrhFfBg4iHnt4TWMpnGYE
Silentkick, Høreklikk på bat fila, trykk rediger/endre der eller dropp fila inn i notisblokka. Er hva som er der jeg er ute etter

Aha. Ser ut til at du må åpne port 8485 i brannmuren...trooor jeg.
Sist endret av svaart; 18. november 2013 kl. 20:41.
coyote_miner.exe 162.243.67.4 Prq2MPFBTLBnoSrhFfBg4iHnt4TWMpnGYE


må takke for at du tar deg tid til å hjelpe stakkars folk som meg forresten
Ser riktig ut der ja.

Da er det en brannmur eller antivirus som sperrer filas tilkobling til nettet.

Prøv først å deaktiver antivirus/brannmur. Om ikke det funker må du åpne port 8485 på ruteren tror jeg.

Inget problet Skal prøve å svare så godt jeg kan.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av SilentKick Vis innlegg
coyote_miner.exe 162.243.67.4 Prq2MPFBTLBnoSrhFfBg4iHnt4TWMpnGYE


må takke for at du tar deg tid til å hjelpe stakkars folk som meg forresten
Vis hele sitatet...
Skaff deg Azure også

Les guiden svaart laget.
Jupp, som uaexed nevner anbefaler jeg alle å skrive seg opp for Azure trial å lage 3 virtuelle maskiner der. Hjelper litt på
har nå latt coyote.exe fila få et smutthull i brannmuren så skal sjekke.
Ser også helst at dere skriver dere opp her på forumet : http://bitsharestalk.org/index.php

Å hilser på her inne : http://bitsharestalk.org/index.php?topic=663.0

Så får vi et norsk samfunn på gang der å slipper å spamme ned freak for det første å slik at nye norske som hiver seg på/investerer i fremtiden har muligheten til å se der.

Samt at om det er god aktivitet der vil vi få vårt egen ''storebror forum tråd''
162.243.67.4 er dette rett?
pool_miner.exe 162.243.45.158 PiB2UYNRkjrNcmn2FPfQeBL1CEa298RTEe står det i min coyote_miner.bat er windows jeg kjører på.
Sitat av jonjon Vis innlegg
Svaret står på første side mann^^
Vis hele sitatet...
Får fortsatt ikke lommeboken til å virke. Har prøvd det som står på første side. Noen som har samme problemet?
Rart...du skriver det inn i konsoll? Så lar du lommeboka stå i en 5 minutters tid for så å lukke å åpne den igjen?
då har jeg og kastet meg på dette, tok kun 10 min å sette dette opp (med 0 kunnskaper på forhånd)

Så får man se hvor dette ender.
Er ihvertfall glad for at strømmen min er gratis
Får ikke walleten til å fungere jeg heller. Skal man skrive inn "addnode 94.23.215.174 add" og "addnode 94.23.215.174 onetry" rett etter hverandre, eller først "addnode 94.23.215.174 add" og så vente 5 min, restarte og så "addnode 94.23.215.174 onetry" etter restart?

Har forsåvidt forsøkt begge varianter, men det skjer ikke noe her heller. Har forsøkt andre adresser også.
Da taper du iaaaallefall ingenting. Kom å hils på den norske delen av bitshares forumet

Skandinavisk section kommer med bibliotek av guider for å koble til pools samt en forklaring om hva dette faktisk dreier seg om å hva planene fremmover er.

Sitat av Spaceman Vis innlegg
Får ikke walleten til å fungere jeg heller. Skal man skrive inn "addnode 94.23.215.174 add" og "addnode 94.23.215.174 onetry" rett etter hverandre, eller først "addnode 94.23.215.174 add" og så vente 5 min, restarte og så "addnode 94.23.215.174 onetry" etter restart?

Har forsåvidt forsøkt begge varianter, men det skjer ikke noe her heller. Har forsøkt andre adresser også.
Vis hele sitatet...
Rart...har ikke vært borti at dette skjer.

Jeg bruker : addnode (IP) add

Uten noe onetry og det funket når jeg hadde samme problemet på min laptop.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Pool_miner.exe som jeg benytter i hvertfall, og som er anbefalt av ts er ikke infisert.

https://www.virustotal.com/en/file/1...is/1384792933/
Vis hele sitatet...
Hva er forskjell på pool_miner.exe og coyote_miner.exe?
Sitat av svaart Vis innlegg
Da taper du iaaaallefall ingenting. Kom å hils på den norske delen av bitshares forumet

Skandinavisk section kommer med bibliotek av guider for å koble til pools samt en forklaring om hva dette faktisk dreier seg om å hva planene fremmover er.



Rart...har ikke vært borti at dette skjer.

Jeg bruker : addnode (IP) add

Uten noe onetry og det funket når jeg hadde samme problemet på min laptop.
Vis hele sitatet...
Ok, takk for svar. Får nesten bare teste på en annen maskin i morgen, ser ikke helt hvor jeg kan ha gjort noe feil.

Hva betyr egentlig "hashes per minute"? Jo flere jo bedre?
King of Spooning
Acidous's Avatar
Noen som har peiling på hvordan dette kan settes opp på Debian 7 enklest mulig, eller om jeg sitter og kompilerer masse greier her til ingen nytte?
joiner bitshares i morgen, er på vei til å legge meg
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Acidous Vis innlegg
Noen som har peiling på hvordan dette kan settes opp på Debian 7 enklest mulig, eller om jeg sitter og kompilerer masse greier her til ingen nytte?
Vis hele sitatet...
Se på guiden om Azure. Noen hadde gjort det med linuxbaserte servere.
Acidous: kan hende du finner svaret her. http://bitsharestalk.org/index.php?topic=636.90

Har liten peiling på linux dessverre.

Alle som er her kan sjekke ut http://bitsharestalk.org/index.php?board=27.0

Skandinavisk del av forumet som jeg nå har fått æren av å moderere.
Får da også være med på skype møter med selskapets sjefer for å høre hva planene videre er og hva som blir det neste som blir sluppet.

Håper dere kan være aktiv på forumet der å lage relevante tråder med relevante emner til problemene deres så vi lettest mulig finner en løsning.

Takk!
Selv om lommeboken ikke er syncet ordentlig, får jeg fortsatt "pengene" mine som jeg har minet. Etter at jeg får den til å virke?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Selv om lommeboken ikke er syncet ordentlig, får jeg fortsatt "pengene" mine som jeg har minet. Etter at jeg får den til å virke?
Vis hele sitatet...
Ja.

Som sagt, la lommeboken stå åpen slik at den oppdaterer seg.
nei nå er det like før jeg ser rødt her.
får ikke minern til å funke
Sitat av uaexed Vis innlegg
Ja.

Som sagt, la lommeboken stå åpen slik at den oppdaterer seg.
Vis hele sitatet...
Flotters.

Har ikke fått lommeboken til å synce enda, men finner nok ut av det.
Silentkick Kom på forumet : http://bitsharestalk.org/index.php?board=27.0

Lag en relevant tråd, med alt av feilmeldinger du får samt hva du har gjort så langt.
Så skal jeg prøve etter beste evne å hjelpe deg
Sitat av SilentKick Vis innlegg
nei nå er det like før jeg ser rødt her.
får ikke minern til å funke
Vis hele sitatet...
Fikk endelig min til å synkronisere etter å ha lagt inn nodene som blir oppgitt her: http://bitsharestalk.org/index.php?topic=355.0

61.238.157.8
54.254.192.95
54.207.21.146
54.206.30.227
54.219.164.14
146.185.172.136
162.243.14.13
Sitat av Lolwut Vis innlegg
Fikk endelig min til å synkronisere etter å ha lagt inn nodene som blir oppgitt her: http://bitsharestalk.org/index.php?topic=355.0

61.238.157.8
54.254.192.95
54.207.21.146
54.206.30.227
54.219.164.14
146.185.172.136
162.243.14.13
Vis hele sitatet...
Supert!

Kom å si hei på den skandinaviske delen av forumet om du har tid
King of Spooning
Acidous's Avatar
Blei bare styr når jeg prøvde på Debian, gikk helt glatt på Ubuntu, så har i alle fall fått den ene i7'en, samt desktopen min på banen, så får vi se om det bærer frukter
Supert! Lykke til!
Skal addressen i pool miner.exe matche min walletaddresse?
om det er tilfellet, så sitter jeg og miner for noen andre nå...
Hvordan endrer jeg dette?
Bruker du Coyote?

Om det er coyote_miner.bat du snakker om må du redigere inn din adresse der etter ip adressen

Samme gjelder alle andre minere. Vær sikker på at det er DIN adresse som ligger der.
Sitat av svaart Vis innlegg
Bruker du Coyote?

Om det er coyote_miner.bat du snakker om må du redigere inn din adresse der etter ip adressen

Samme gjelder alle andre minere. Vær sikker på at det er DIN adresse som ligger der.
Vis hele sitatet...
Bruker coyote ja.
Og hvordan gjør jeg det?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av kariii Vis innlegg
Bruker coyote ja.
Og hvordan gjør jeg det?
Vis hele sitatet...
Vær så snill å se på side 1 og 2.

Du laster ned Coyote. Du endrer .bat filen slik at din walletadresse blir lagret der. Så starter du .batten.

[COLOR="PaleGreen"]Jeg tok bryet med å oppdatere min signatur. Alt du trenger er i den nå. [/COLOR]
Nå ser det rett ut
Fant ikke noe .bat fil serru, men det var bare fordi jeg er nuub :P
Takk for tips og hjelp
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av kariii Vis innlegg
Nå ser det rett ut
Fant ikke noe .bat fil serru, men det var bare fordi jeg er nuub :P
Takk for tips og hjelp
Vis hele sitatet...
Ingen problem

De fleste problemer er løst/tatt opp i tråden so far. Learn by doing
Tror alt funker hos meg nå. Har bare noen spørsmål angående mining konsollen.

Det står "fee: 0%" Hva betyr dette?
Og "hpm: 97,***", hva betyr det?

Og i lommeboka mi så står det "out of sync" forsto det slik at dette rettet seg opp etter hvert?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Tror alt funker hos meg nå. Har bare noen spørsmål angående mining konsollen.

Det står "fee: 0%" Hva betyr dette? Avgiften for å mine, tror jeg. Det er sagt i tråden til Coyote miner at den er på 3%.
Og "hpm: 97,***", hva betyr det?
Haplotype Pattern Mining (HPM) is the first data mining based approach to gene localization. It is particularly powerful in localization of susceptibility genes for human multifactorial diseases. It uses an efficient data mining algorithm to search for frequent patterns that are associated to the trait of interest (pseudocode representation). Unlike many other methods, HPM does not require the scientist to explicitly specify the disease model. Haplotype Pattern Mining has been extended to quantitative phenotypes, accommodating covariates, and using pure genotype data instead of haplotype data. Furthermore, the method is highly robust to missing and erroneous data.
Vis hele sitatet...
Har ikke noe klart svar på dette heller.

Og i lommeboka mi så står det "out of sync" forsto det slik at dette rettet seg opp etter hvert? Den retter seg opp etterhvert, ha lommeboken oppe med feilsøkingsvinduet åpent. Du vil så se at blocksvaluene endrer seg.
Vis hele sitatet...
Håper det hjalp.
Sist endret av uaexed; 19. november 2013 kl. 00:25.
Greenray: Om du ser lenger frem i tråden også er det noen nodes du kan legge til. Står også hvordan du gjør dette.

Happy mining
Sitat av uaexed Vis innlegg
Håper det hjalp.
Vis hele sitatet...
Se der ja! Takk for litt oppklaring Da skal transistorene få jobbe i gruva i natt, så får jeg se hva de har funnet i morgen. Heldig som jeg er betaler jeg ikke for strøm.

Sitat av svaart Vis innlegg
Greenray: Om du ser lenger frem i tråden også er det noen nodes du kan legge til. Står også hvordan du gjør dette.

Happy mining
Vis hele sitatet...
Har allerede lagt de til
Supert, lykke til

Coyote pool Satt nettopp FEE ned til 0%!

http://bitsharestalk.org/index.php?topic=636.new#new
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Da sier jeg meg enig med GreenRay "Transistorene skal få jobbe i fred, i skyen og ellers."

Da tar jeg kvelden.



Serveren gikk ned. (oh f....)

Oppe igjen.
Den kobler seg automatisk på om den faller ut litt Inget stress.

Vi sliter nå rett å slett med at Ypool ødelegger for alle andre. Å si ser på metoder vi kan bruke for å stoppe dem.

Vi miner som bare vanlig å alt er greit men overføringene fra coyote til vår wallet tar mye lengre tid enn nødvendig. Noe som skaper misnøye.
Kan noen bekrefte at eg gjørt detta riktig?
Har ikkje skjedd noen aktivitet i walleten endå =/
http://i39.tinypic.com/2q8vces.png
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Clipse, det er riktig.

Trodde jeg skulle være smart.
Mekka masked email, masked card, men så hadde de ikke masked nummer for Norge. Da var jeg like langt.

Må høre med venner etc. i morgen om jeg får bruker deres nummer etc. også bruker jeg Visa Prepaid for flere Azure servere.
Får virkelig ikke den walleten til å funke. Slik jeg har forstått det skal man skrive "addnode <IP> add" for så "addnode <IP> onetry" og vente 5 min?

Har prøvd alle de IP adressene som var på første side.
Sitat av MadCroc Vis innlegg
Får virkelig ikke den walleten til å funke. Slik jeg har forstått det skal man skrive "addnode <IP> add" for så "addnode <IP> onetry" og vente 5 min?

Har prøvd alle de IP adressene som var på første side.
Vis hele sitatet...
Tror det har med add alle "ip`ene" er brukt opp. Leste på et forum at hver ip har rundt 500-1000 personer som kan bruke den.
Noen som vet hvor man kan finne flere?
Da har halvlederne inne i gruva mi fått jobbet noen timer Og lommeboka har blitt 0,1PTS tykkere!

var litt usikker når jeg krøp under dyna i går, walleten var enda out of sync og jeg skjønte ingen ting. Ser ut som ting har fiksa seg selv.