Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 13634
Nå sier jeg ikke at jeg har tenkt å prøve dette.
Men om du har 30 mg oxycontin.

Hvordan går du fram? Først knuse til pulver? Så filtrere? Skal det kokes? Skal det blandes med vanlig vann eller er NaCl bedre siden det er sterilt?
Og kan dette settes subcuntant, assa i underhuden og ikke rett i blodbanen.
Jeg vet di fleste pasienter som får morfin får det subcuntant og ikke intravenøst.
Og å treffe en åre er da vanskelig nok.

Og hvor mange mg oxy er det greit å bruke? Tenker 30 mg ville vært for mye for en person som ikke er vant til det.
OxyContin har jo en biotilgjengelighet 60-87% ved oralt inntak. Hvorfor ikke bare ete det vanlig?

Tror ikke du får mye hjelp her på forumet....

Sjekk ut det svenske "freak" forumet. De har en OxyContin tråd som har 200 sider og over 2000 svar, bare om OxyContin og OxyNorm. Ganske sikker på at du finner det du leter etter der. https://www.flashback.org/t103579

Tror også 30mg IV er for mye for en som ikke er vant til slike ting...
OxyContin er ikke til å spøke med, det er utrolig potent.
Det er ikke uten grunn de kaller det for hillbilly heroine i USA. Det er også blitt en ganske vanlig dødsårsak blant tenåringer, spesielt i USA.
Så vær forsiktig, det er ikke et medikament å leke seg med.
IKKE skyt piller, de er ikke laget for dette formålet!
Dere er idioter. Dette er et rusforum og trenger faen ikke moralpreken. Jeg vet jo selv at det er farlig. Og har ikke tenkt å gjøre det. Men greit å vite HVORDAN og om det kan settes SUB og ikke IV!
Sitat av Cherie Vis innlegg
Dere er idioter. Dette er et rusforum og trenger faen ikke moralpreken.!
Vis hele sitatet...
Kan opplyse deg om at hvis du snakker for "varmt"eller på feil måte om visse stoffer her blir du kastet ut,enda så rart det høres ut på et "rusforum"

Det er nemlig blitt politisk korrekt også her!
Sist endret av murmade; 4. februar 2011 kl. 08:28.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Dere er idioter. Dette er et rusforum og trenger faen ikke moralpreken. Jeg vet jo selv at det er farlig. Og har ikke tenkt å gjøre det. Men greit å vite HVORDAN og om det kan settes SUB og ikke IV!
Vis hele sitatet...
Enten har denne tråden blitt rensket opp for moralprekener, ellers så fantaserer du - ingen har vært moraliserende. Dessuten har du laget denne tråden i natt, og det blir litt for hissig av deg å skrike ut allerede nå. Hvis du vil ha seriøse svar, så vær også litt tålmodig.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Men greit å vite HVORDAN og om det kan settes SUB og ikke IV!
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe "hvordan", du kan ikke skyte piller (uten å utsette deg selv for en massiv risiko).
Jeg gidder ikke gi deg morlapreken, men jeg har selv skutt oxycontin.
jeg setter det i åra, ikke underhuden eller muskulært.
tror ike det hadde vært noe godt med oxycontin.

Kok det førts. å filtrer det godt.
trenger ikke knuse det!
Spørsmålet er vel da hvordan jeg filtrerer det kokte vannet? bomull, kaffefilter? sil?
Og hva skjer om man ikke treffer åra og det blir subc? Og om man setter IM?
Morfin gis jo som regel subc i butterfly, så tenker om oxy og kan settes slik?
Det er jo ikke lett å treffe blodbanen akkurat. Bioingeniører sliter med å få tatt blodprøver på meg.
Vet IM funker fortere enn subc, men om man skal aime for ei åre treffer man nok ikke en muskel uansett.
Sorry at jeg sier det, ser andre har skrevet det før meg, men sitter bare og tenker what tha f*ck?

Hvorfor skal folk absolutt skyte piller? Fyll stoffer og annet de inneholder kan tette årene dine. Jeg vet dette blir moraliserende, men skjønner bare ikke tankegangen din.

Men om du skulle gjøre det alikevel, kan jeg vel ikke si annet en lykke til
Jeg har ikke gjort det nei. Og tror ikke jeg kommer til å gjøre det.
Men FINT å vite HVORDAN man skal gå fram! For å minske risiko.

Alle her hadde vel hatt godt av en tråd om dette temaet, for å minske risiko angående bistoffer, filtrering, hvordan sette og treffe. Jeg hadde aldri sotte en sprøyte på meg selv om jeg ikke visste hvordan.
Jeg har nå i 5 år satt intramuskulær p-sprøyte på meg selv x antall ganger.
Jeg har i jobb sammenheng satt ENdel subcuntante injeksjoner.
Jeg har flere ganger satt kortison og lokalbedøvelse i mine muskelknuter med smerter.
Jeg er så lite redd for sprøyter at jeg er helt CARE.
Og jeg satte min første IV med amfetamin noen dager siden (var ikke så vanskelig å treffe en åre alikavel) men jeg fikk ikke så mye effekt at jeg gidder styre med det igjen.
Sist endret av Cherie; 10. februar 2011 kl. 02:16.
Morfin gis jo som regel subc i butterfly
Vis hele sitatet...
Jaha? Kanskje på smertepumpe til alvorlig syke smertepasienter. Eller kombo morfin/scopolamin til terminale pasienter.
Som regel administreres morfin injeksjonsvæske I.V. eller I.M avhengig av behov. Morf I.M er skjeldnere brukt i Norge enn i andre land, mye på grunn av sykepleieres rett til å gi intravenøse injeksjoner her, kontra i andre land hvor lege må tilkalles for IV inj. Fordelen med IV injeksjoner er at morfin I.M gir mer smerter ved injeksjonssted, lengre tid før virkning etc.

Du sier i første post at dette å skyte oxy ikke er noe du har tenkt å gjøre, men blir mer og mer forbannet utover i tråden når du blir frarådet dette.

Vel, det meste kan sikkert skytes. Kunne sikkert skutt hvilke som helst legemidler fra betablokkere til antidepressiva også hvis man var gira på det, men det betyr fan ikke at det er lurt å drive på med. Tabletter er laget for å tas pr.os, altså oralt. De er tilsatt bindestoffer og annet mannskjit som du helst ikke bør introdusere til det nokså følsomme systemet sirkulasjonssystemet hos et menneske er. Og til og med om du "bare" skal skyte dette i underhud eller inn i muskelvev kan du også regne med problemer, f.eks pga du introduserer smittestoffer (tabletter, sterile? Meh.)

Du nevner at du i jobbsammenheng har satt "ENdel subcutante" [SIC] injeksoner?

Unnskyld, men betviler da litt ditt faglige grunnlag til å administrere medikamenter til andre mennesker i en jobbsammenheng. Ikke pga skrivefeil, men på grunnlag av manglende kunnskap på hva det å bryte kroppens barrierer med en injeksjon faktisk medfører.
Her har du en håndbok som sier det meste om hvordan du setter en sprøyte.

http://www.svenskabrukarforeningen.s...shandboken.pdf
Til TR. Har du snortet det noen gang?
Jeg har snortet det ja, om det var meg du mente.
Når du har snortet det så klarer jeg ikke helt å legge fra meg tanken på at du kommer til å skyte det med eller uten råd, Cherie. Så da får vi passe på at du gjør det på beste måte som mulig:

Skrap først av det ytterste laget og pulveriser pillene så fint som mulig. Og da holder det ikke med brødpose og hammer, bruk pilleknuser.

Bruk ca 100ml varmt tappevann, løs ut pulvertet så godt som mulig i dette vannet. Selv om dette er veldig vanskelig med OxyContin er det mulig.

Når alle klumpene er borte så varmer du det forsiktig, ikke kok det. Du vil etterhvert se at fyllestoffene forsvinner og alt smelter sammen.

Løsningen blir ikke krystallklar, men når den er så klar som mulig uten at du har kokt det og tydelig kan se sprøytespissen nedi der så trekker du det inn i sprøyta.

Vær så god! Men ikke injeser det. Det er fortsatt ikke trygt, bare tryggere.
Sist endret av Totskalle; 11. februar 2011 kl. 12:16.
100ml? Må jo ha hestesprøyte da.
Sitat av Bellami Vis innlegg
100ml? Må jo ha hestesprøyte da.
Vis hele sitatet...
Whops. Jeg hadde tenkt å skrive en sånn mg/ml dosering. Men ser at jeg glemte det. Skal vi se. 50ml holder bra til en 20-30mg OxyContin. Men jo mer vann du bruker jo lettere blir resten av prosessen. Det er ikke ufarlig å injesere 100ml væske. Eventuelt i to omganger Når man absoludt skal skyte et sånt stoff.
Hehe, takk for endelig noe ordentlig svar. Men tror ikke jeg kommer til å prøve det, siden jeg ikke har noe oxycontin for tiden, og heller ikke gidder å lete etter det. Og jeg tror ikke jeg ville likt rusen om den blir veldig intens. Jeg tar 20 mg depot og er stein i 8 timer, men klør meg ihjel.

Men var det ikke noe med filtrering?
Og kan denne kokblandingen settes IM eller Sub? Siden 50 ml blir en del å få inn IV.
Bare sånn i tilfelle jeg engang skal prøve.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Men var det ikke noe med filtrering?
Og kan denne kokblandingen settes IM eller Sub? Siden 50 ml blir en del å få inn IV.
Bare sånn i tilfelle jeg engang skal prøve.
Vis hele sitatet...
Du kan sette det både musukært og i blodet. Alternative metoder vet jeg ikke hvor trygt er, kan ikke fullt så mye om injeksjoner. Men om du blir stein i åtte timer på 20mg OxyContin så ikke ikke injeser såpass mye som det. Rusen vil bli veldig intens og treffende.

Det skal ikke kokes!
Sist endret av Totskalle; 11. februar 2011 kl. 13:59.
oki, såg det nå
Og nei, hadde ikke turt mer enn 5-10 mg om gangen.
Blir ikke sånn skikkelig kake stein, men sånn pitte litt, men greier å oppføre meg normalt, så ingen som merker det på meg omtrent. Kanskje på pupillene. Det er kløinga som er det værste.
Kløinga har forsvunnet helt borte er det for meg og jeg har brukt dette nå i snart ett år. Jeg kommer ikke til å skytte dette noen gang det beste er bare å få skrapt vekk det røde stoffet på pilla så får du en rask rus som varer veldig lenge. Men vist du slutter og ta dem en dag stakkar deg. Den sparker noen ganger vist du mangler eller ikke har noen andre piller som du kan roe deg ned med.
▼ ... flere år senere ... ▼
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Når du har snortet det så klarer jeg ikke helt å legge fra meg tanken på at du kommer til å skyte det med eller uten råd, Cherie. Så da får vi passe på at du gjør det på beste måte som mulig:

Skrap først av det ytterste laget og pulveriser pillene så fint som mulig. Og da holder det ikke med brødpose og hammer, bruk pilleknuser.

Bruk ca 100ml varmt tappevann, løs ut pulvertet så godt som mulig i dette vannet. Selv om dette er veldig vanskelig med OxyContin er det mulig.

Når alle klumpene er borte så varmer du det forsiktig, ikke kok det. Du vil etterhvert se at fyllestoffene forsvinner og alt smelter sammen.

Løsningen blir ikke krystallklar, men når den er så klar som mulig uten at du har kokt det og tydelig kan se sprøytespissen nedi der så trekker du det inn i sprøyta.

Vær så god! Men ikke injeser det. Det er fortsatt ikke trygt, bare tryggere.
Vis hele sitatet...

pleier du selv å injisrre 50ml væske i blodet? dette er jo store mengder vann som ikke kan administreres med vanlig sprøyte. 5 ml kan gå, men selv det er tungvint for en som er så usikker til å finne blodårene sine med. /2,5 ml pumpe burde være mer en nok for en tablett i mine øyner.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Spørsmålet er vel da hvordan jeg filtrerer det kokte vannet? bomull, kaffefilter? sil?
Og hva skjer om man ikke treffer åra og det blir subc? Og om man setter IM?
Morfin gis jo som regel subc i butterfly, så tenker om oxy og kan settes slik?
Det er jo ikke lett å treffe blodbanen akkurat. Bioingeniører sliter med å få tatt blodprøver på meg.
Vet IM funker fortere enn subc, men om man skal aime for ei åre treffer man nok ikke en muskel uansett.
Vis hele sitatet...
Du bør holde deg unna siden mest sannsynelig ender du opp med OD, butterfly BTW er små venefloner vi bruker på barn. Altså ikke en subc nål, Morfin gis som regel aldri subc siden det ikke har noe for seg, Vi setter det gjerne IM for at effekten skal holde lenger. Bolus er som regel I.V siden det gikk raskest effekt. Beste du kan gjøre er og kaste pillene i søppla siden det ikke virker som du har brukt for dem i det hele tatt. Dumt om det ender med OD
Det er vanlig å gi morfin subcutant og det virker like bra/dårlig som andre metoder. Iv er mer intenst og kortvarig. Subcutant igjennom butterfly er også veldig vanlig, kreftpasienter har sc nåler med konstant morfin/oxynorm. Å sett oxycontin virker i mitt hode idiotisk, da du antageligivs får bedre effekt av oralt.
Sitat av moonlord Vis innlegg
Det er vanlig å gi morfin subcutant og det virker like bra/dårlig som andre metoder. Iv er mer intenst og kortvarig. Subcutant igjennom butterfly er også veldig vanlig, kreftpasienter har sc nåler med konstant morfin/oxynorm. Å sett oxycontin virker i mitt hode idiotisk, da du antageligivs får bedre effekt av oralt.
Vis hele sitatet...
Subcutant brukes sjelden i det vanlig helse tjenesten, der setter vi IM eller I.V . Men riktig at smerte pumpe for kreft pasienter gis Subcutant med butterfly selv om butterfly er mest brukt på barn. Det vil si vis de har et adekvat Subcutant opptakt ellers går det igjen over til i.v Men poenget er vel for oss begge at han holder seg unna oxycontinen.
Det er mulig det er mer uvanlig andre plasser, jeg setter oftest subcutant. Du kan ro så mye du vil men dette har du ikke særlig snøring på. Alle burde holde seg unna og ruse seg på opiater. Det er bedre at dem som allerede har tatt valget får riktig informasjon. Oxycontin er vel en slik medisin som egner seg svært dårlig til bruk i nåler, både effekt og skadeprofil
Sitat av moonlord Vis innlegg
Det er mulig det er mer uvanlig andre plasser, jeg setter oftest subcutant. Du kan ro så mye du vil men dette har du ikke særlig snøring på. Alle burde holde seg unna og ruse seg på opiater. Det er bedre at dem som allerede har tatt valget får riktig informasjon. Oxycontin er vel en slik medisin som egner seg svært dårlig til bruk i nåler, både effekt og skadeprofil
Vis hele sitatet...
Vet ikke hva du sikter til, men nei ønsker ikke oppfordre til bruk av medikament man ikke behøver siden jeg har jobbet 25år i helsevesenet i førstelinje tjenste å behandlet hundretalls overdoser. Så siden jeg har gitt pasienter morfin i 25år burde jeg vite hva som er normalt i helsevesenet når det gjelder ha som er normal praksis
Når du skal skyte oxycontin kan du enten suge på tabeletten eller skylle den i vann til du har tatt bort det ytterste laget på pillen. Det ytterste laget er det som har fargen på pillen, med andre ord skal du fjerne dette, vann/spytt er det letteste, å pillen skal få en mer hvit farge. Deretter skal du koke pillen, eventuelt kan du knuse den imellom to skjeer før du koker den ettersom du får kokt alt raskere og mer effektivt. Hvis ikke kok hele pillen til den er blitt såpass myk at når du trykker på pillen (med en gjenstand, jeg bruker gjerne "hetta" på nåla, blir litt for varmt for fingrene ettersom du koker dette) så vil en gå i oppløsning. Kok den så litt til for å være sikker på den er godt kokt, filtrer den på vanlig vis med bomull (eller lignende), hvis tilgjengelig anbefaler jeg å bruke ett sånn (grønt) filter i tillegg til bomull. Deretter skal alt være klart for bruk. Så kan du nyte det som kommer etterpå.
Dere har trolig ikke fått det med dere, men denne tråden var sist aktiv i 2011. Vi kan regne med at TS har vært død i nærmere 5 år.
Sist endret av Esoterisk; 17. august 2017 kl. 14:16.