Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1020
Hei !

jeg har en kompis som har ræppet i rundt 1 år.

Han ønsker nok litt feedback, eller bare ris eller ros =)
selv synes jeg sangen er fet.


http://www.youtube.com/watch?v=1iLb4y1yyo4
Syksyksyk låt. Lydteknisk har jeg lite å komme med, men det danset godt i mine ører!
=) (titegn)
chillern låt, men fikk likksom ikke no kick av den hvis du skjønner
Sist endret av nemo90; 17. januar 2011 kl. 12:50.
Sysns det var en fet sang og det er ein kanon begynnelse..
Noen fler som vil komme med litt ris eller ros?
Dette er noe av det desidert bedre jeg har hørt innen norsk rap!
Har kompisen hatt noe kontakt med plateselskap e.l?
Dette er nå da ikke norsk rap =)


Men flott rappet tho ^^,

Mekker du egne sanger også eller? =)
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Hørtest profft ut, men jeg syntes vokalen var litt utydelig. Orda kommer ikke så godt frem og det blir vanskelig å få med seg teksten. Beaten var litt kjedelig, men hvis vokalen hadde vært klarere ville det nok ikke vært så tydelig.

Edit: Så at det ikke var dere som hadde laget beaten. Den er kanskje litt voldsom i forhold til stemmen.
Sist endret av Bothrops; 17. januar 2011 kl. 21:07.
Sitat av Zeco Vis innlegg
Dette er noe av det desidert bedre jeg har hørt innen norsk rap!
Har kompisen hatt noe kontakt med plateselskap e.l?
Vis hele sitatet...
nei, som sagt har han bare ræppet i litt over 1 år. men han spiller inn låtene sine hos en fyr som har noe dyre studio saker =)

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Mekker du egne sanger også eller? =)
Vis hele sitatet...
nei, han er bare god venn =) jeg skal lage musikkvideo
Sist endret av Greendudeblue; 17. januar 2011 kl. 21:15.
noe mer kritikk ???
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jantelov-miles synes det er litt slitsomt at hele låta handler om hvor feeeet han er og hvor syyyyke rim han har etc.
Det passer sikkert bra til sjangeren, men c'mon. Jeg liker tekster som handler om noe,
avansert skrytepaving har jeg heller lite tålmodighet med.

Antijantelov-miles synes det er fett at han gutser, god produksjon, veldig ålreit video (ekstremt bra hvis den har lite/ikke noe budsjett),
rapper bra (selv om jeg antageligvis ikke har nok cred til å uttale meg), varierer beaten og ikke voldtar låta fullstendig med autotune
(det er i overkant av hva jeg liker, men det er jo i vinden, så hvorfor ikke). Alt i alt er jeg positivt overrasket over kvaliteten
og ser ingen umiddelbar grunn til at dette ikke kan bli en suksesshistorie.

Vil gjerne høre mer om hvor mange penger som ligger bak innspillingen av både låta og videoen,
uansett er resultatet i mine øyne/ører godt over godkjent.
Sist endret av miles; 1. februar 2011 kl. 14:25.
Takk for fin kritikk =)
på filmen hadde vi et budsjett på 0 kr. eller totalt 126 kr for bensin til agregatet =)
mens bak inspillingen av låta trur jeg han brukte 800.-, han spilte inn låta i "banken" hvis du er kjent med det?
Feit video. Ålreit produksjon.

Men....

-Teksten kan bli mye bedre. Det er typisk ferskinger å skryte av at de er de beste.
-Syngingen høres litt for mye ut som Akon (og det er ikke en kompliment)