Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5388
Jeg bestilte en jakke (Sweat Jakke) fra www.superkul.no på lørdagen i forrige uke. Jeg har aldri ventet så lenge på bestilling av klær før.

Er det normalt at det tar så lang tid? Jeg fikk E-Post av dem på Mandagen i denne uka om at den har blitt sendt. Og jeg forventet at jeg fikk den på Onsdagen eller Torsdagen.. Og nå er det fredag og den har enda ikke kommet på postkontoret

Hva bør jeg evt gjøre? Vente noen dager til? Hvis den ikke kommer innen Mandag i neste uke tengte jeg at jeg måtte stikke ned på posten og spørre. Jeg blir ikke akkurat sjokkert hvis posten har greid å rote den bort. Men 600 kroner rett i dass er ikke særlig morsomt.

Hvis dere lurer på hvilken jakke, trykk her.
Du har vel et kollinr så du kan spore pakken din opp på posten.no?
Tittelløs
WriteXRiot's Avatar
Trådstarter
Sitat av mo3 Vis innlegg
Du har vel et kollinr så du kan spore pakken din opp på posten.no?
Vis hele sitatet...
Nope.. Jeg har ikke letet så veldig mye men jeg har ikke funnet noe nummer. Det står ikke noe om Pakkesporing på superkul.no heller >.<

Står bare ordrenummer.
Sist endret av WriteXRiot; 20. august 2010 kl. 15:51.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
OT: Hey, du kan vel ikke si meg hvor mye frakt det ble på? Har hørt at de er fæl med fraktkostnader
Sist endret av wavezor; 20. august 2010 kl. 15:54.
Tror det var like greit at den gikk bort i posten.
Tittelløs
WriteXRiot's Avatar
Trådstarter
Sitat av wavezor Vis innlegg
OT: Hey, du kan vel ikke si meg hvor mye frakt det ble på? Har hørt at de er fæl med fraktkostnader
Vis hele sitatet...
Tja..
Sub-Total: kr.398,00
Frakt (Frakt til Norway: 0 kg): kr.39,00
Postoppkrav: kr.69,00
Moms (inkludert): kr.101,20
Totalt: kr.506,00
Vis hele sitatet...
Btw, skrev 600 i første inlegget.. Trykka 6 istedet for 5. Sorrey

Tror det var like greit at den gikk bort i posten.
Vis hele sitatet...
Forundrer meg ikke.
Sist endret av WriteXRiot; 20. august 2010 kl. 15:57.
Har selv bestillt fra superkul. Husker dog ikke hvor lang tid det tok før jeg mottok bestillingene, men tror aldri det har tatt mer enn en uke. Så har aldri opplevd noe tull med ordrer og slikt fra dem.
Tittelløs
WriteXRiot's Avatar
Trådstarter
Det står på sidene demmes at de er en av markedets beste/raskeste når det gjelder levering.

Sist jeg bestilte, bestilte jeg en West Coast T-Shirt og den tok det 6 Dager før den kom til det lokalepostkontoret.

Søstra mi bestilte daffedress der og hunn fikk feil størrelse, hun bestilte Small og fikk Large. Det tok også 5 dager før L'en kom, hun måtte sende den tilbake og 10 dager etter hun sendte den tilbake kom den rette.

Det er vist ikke bare jeg som har hatt problemer med lang-tids levering hos dem.

Det står også på sidene demmes at det tar vanligvis rundt 2-3 dager og 3-4 hvis personen som bestiller bor i Nord-Norge, jeg bor byen Stjørdal, 45 Minutter unna Trondheim. Det er cirka mitt på grensen fra Sør og Nord trønderlag. Noen kilometer inn i Nord trønderlag.
Sist endret av WriteXRiot; 20. august 2010 kl. 16:18.
Dersom superkul har sendt pakken når de sier de har sendt den, så skal det ta 2-3 dager før den kommer til Stjørdal.

Det kan jo for eksempel hende at hentelappen din har kommet bort, enten med postbudet eller i alt reklamerotet i postkassa di. Godt mulig den ligger på postkontoret og venter på deg, så jeg ville ha dratt dit og sjekka hadde jeg vært deg.

Posten har forresten kundeservice:
TLF 810 00 710 (Fra ca 24 øre pr. min avhengig av din telefonleverandør)

eller
http://twitter.com/posten_service
Tittelløs
WriteXRiot's Avatar
Trådstarter
Sitat av STOREida Vis innlegg
Dersom superkul har sendt pakken når de sier de har sendt den, så skal det ta 2-3 dager før den kommer til Stjørdal.

Det kan jo for eksempel hende at hentelappen din har kommet bort, enten med postbudet eller i alt reklamerotet i postkassa di. Godt mulig den ligger på postkontoret og venter på deg, så jeg ville ha dratt dit og sjekka hadde jeg vært deg.

Posten har forresten kundeservice:
TLF 810 00 710 (Fra ca 24 øre pr. min avhengig av din telefonleverandør)

eller
http://twitter.com/posten_service
Vis hele sitatet...
Okay. Tengte at jeg skulle dra ned på posten og spørre. Men jeg tviler på at hentelappen har kommet bort i all reklamen, for reklame får ikke jeg i postkassa. Men de kan godt ha putta den i noen andres postkassa ved en feiltagelse, har skjedd ganske ofte at jeg får post som tilhører andre o.o
Sist endret av WriteXRiot; 20. august 2010 kl. 19:17.
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Okay. Tengte at jeg skulle dra ned på posten og spørre. Men jeg tviler på at hentelappen har kommet bort i all reklamen, for reklame får ikke jeg i postkassa. Men de kan godt ha putta den i noen andres postkassa ved en feiltagelse, har skjedd ganske ofte at jeg får post som tilhører andre o.o
Vis hele sitatet...
Uten et sporingsnummer er det ingen vits å dra ned på postkontoret. De har ingen mulighet til å finne ut om pakka di er ankommet postkontoret ved f.eks å søke på navnet ditt.
Sitat av walbergz Vis innlegg
Uten et sporingsnummer er det ingen vits å dra ned på postkontoret. De har ingen mulighet til å finne ut om pakka di er ankommet postkontoret ved f.eks å søke på navnet ditt.
Vis hele sitatet...
Jo det kan de.
Tittelløs
WriteXRiot's Avatar
Trådstarter
Sitat av Outier Vis innlegg
Jo det kan de.
Vis hele sitatet...
Ja. De kan søke i systemet om det har ankommet en pakke registrert på mitt navn. Men det som er kjipt, er at hvis pakken HAR ankommet og jeg ikke får beskjed om det så sender de den tilbake og jeg må betale 500 kroner ekstra + er ikke sikker på om jeg får jakken.
Sitat av dav Vis innlegg
Tror det var like greit at den gikk bort i posten.
Vis hele sitatet...
Herre min hatt. Så det er tydeligvis ikke lov til å poste bilder av klær du synes er fine uten at andre skal komme med helt unødvendige kommentarer om personlige preferanser som egentlig ikke de fleste bryr seg om i det hele tatt?
Sitat av walbergz Vis innlegg
Uten et sporingsnummer er det ingen vits å dra ned på postkontoret. De har ingen mulighet til å finne ut om pakka di er ankommet postkontoret ved f.eks å søke på navnet ditt.
Vis hele sitatet...
Så klart er det vits i å dra til postkontoret. Tror ikke forholdene i Stjørdal er så store at de postansatte ikke tar seg bryet med å se gjennom de pakkene som har kommet. Dessuten er superkul-pakkene lette å få øye på, siden de bruker så mye teip :P

Om de på postkontoret ikke vet noe, så er vel det neste steget å ringe til superkul og høre om pakken faktisk er sendt, og om den er sendt til riktig adresse.
Ikke er de spesielt rask i forsendelsen og små er klærne i størrelsen. Tydelig at de bruker asiatiske størrelser. Jeg bestilte største de hadde av den som var L. Og burde vel strengt tatt hatt XL eller XXL selv om jeg bruker Norsk L til vanlig.
Jobber i posten. Og har levert ut endel pakker fra Superkul.no. Disse pakkene kommer med giro til postoppkrav men ingen kollinr. Men på postkontoret legger vi disse for seg selv, så det burde ikke være så vanskelig for postkontoret ditt å finne den hvis de får navnet ditt. Slik jeg har forstått det iallefall.