Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  100 15880
Lager en tråd da jeg gjerne vil ha et lite innspill i de forskjellige yrkenes hverdag. Man kan lese mange steder på nettet hva diverse yrker går ut på, men man kan få et dårlig innblikk i selve hverdagen. Veldig bra om noen muligens kan fortelle litt om sine yrker og hverdagen. Det å fortelle om lønn kan godt komme inn på, men det er ikke det jeg lagde denne tråden for.

Jeg går nå om dagen bare og venter på militæret i januar, ferdig med VGS der jeg gikk idrett. Jeg ser for meg at jeg skal studere økonomi etter militæret, men er generelt åpent for mye rart. Vil veldig gjerne finne et yrke der jeg jobber fordi jeg liker det jeg driver med.
Syns eiendomsmegler virker veldig morsomt og spennende, men syns selve utdannelsen virker litt for "enveis rettet", hvis dere skjønner. Selv om jeg egentlig ser for meg at det blir noe innen økonomi.

Håper mange slenger seg på her
Jobber i matbutikk. Det er ikke veldig spennende, kommer mange rare folk innom. Men det er en grei jobb!
Jobber som telefonselger, har dårlige og bra'e dager. Kjempe morsomt når det går bra, og forferdelig når det går dårlig.
Snakker med mange sure, hyggelige og rare folk i løpet av en dag. Du lærer deg å kjenne personen bare ved å høre hvordan de hilser når de tar opp telefonen.
Jeg har i det siste jobbet med market research for et norsk shippingselskap i Asia. Arbeidsdagen går med på å lete frem informasjon om potensielle kunder, konkurrenter, samarbeidspartnere etc i et gitt område, samtidig som jeg kartlegger makrobildet for regionen. Ca. ukentlig presenterer jeg funnene mine for ledelsen, og vi blir enige om hva som skal utdypes ytterligere. Som nyutdannet økonom synes jeg dette er en herlig måte å få brukt en del teori i praksis, og ikke minst gir det meg god erfaring som jeg tar med videre.

Jeg mener du gjør en klok avgjørelse når du dropper eiendomsmegling og heller tar økonomiutdannelsen. Som du selv sier er dette en langt mer anvendbar utdannelse. Hos oss på BI var det også en god del fag som var like på økonomistudiet og eiendomsmeglerstudiet, slik at man med endt økonomibachelor kun trengte ett ekstra år for å fylle inn de fagene som trengtes for en bachelor i eiendomsmegling.

Send meg gjerne en PM om du har spørsmål rundt økonomiutdannelse. Personlig anbefaler jeg BI på det sterkeste, men det blir en off-topic diskusjon.
Sitat av God Vis innlegg
Jobber i matbutikk. Det er ikke veldig spennende, kommer mange rare folk innom. Men det er en grei jobb!
Vis hele sitatet...
Samme jobb her. Fungerer greit, tjener greit.

Kan også knaske gratis smågodt i arbeidstiden
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Samme jobb her. Fungerer greit, tjener greit.

Kan også knaske gratis smågodt i arbeidstiden
Vis hele sitatet...
Det forklarer jo hvorfor det aldri er noen i kassa, men flust av ansatte som driver påfyll i smågodtdisken.

Jeg jobber i barnehage. Bytter bleier, mater, leker osv.
Jobber som snekker. Spesialisert meg innen restaurering av antikvariske bygg. Veldig spennende, variert og givende arbeid.
Tømrer här. Dåligt betalt och väldigt osäker marknad att jobba i. Många obekväma arbetsställningar. Ett plus är att många vill att man jobbar svart hos dem
Sitat av caan Vis innlegg
Tømrer här. Dåligt betalt och väldigt osäker marknad att jobba i. Många obekväma arbetsställningar. Ett plus är att många vill att man jobbar svart hos dem
Vis hele sitatet...
Derfor er det veldig realt å jobbe innen restaurering. Det vil jo alltid være behov for reparasjoner av bygg uansett hvor mange nybygg som kommer
Jobber som vekter. Veldig varierende, mye morsomme oppdrag og iallefall i mitt område veldig gode medarbeidere.
Jobbet i forsvaret, sluttet for ikke så lenge siden. Jobbet som grenader og likte meg i skog og mark. Man lærer hele tiden og finner løsning på problemer i farta kan dog bli hardt fysisk noen ganger.

Fordeler
- Spennende hverdag
- Mye teknisk utstyr
- Mye gratis kursing
- Man lærer nesten hele tiden
- Gode lønninger når det er øvelse

Å jobbe fast i forsvaret er faktisk ganske allright, ulempen er man får jobber ganske dårlig lokalisert med tanke på byer.
Jeg må jobbe innen kunst eller design - hvor du kan skape noe som sender verden fremover! Syns de vanlige yrkesfaglige jobbene virker så lite sammarbeidsvillige med tanken på å nyte livet. Det at folk gruer seg til å gå på jobb hos WalMart og eller Per&Pål Elektriker AS er forståelig. Hvorfor er det likevel flertallet som velger å gå disse yrkene? Har ikke samtlige mennesker drømmer som vi må skynte oss å nå?
Jobber som lastebil mekaniker og trives ganske godt egentlig.
Her ihvertfall begynner man og jobbe 07.30 og slutter 15.30. iløpet av dagen får man egentlig gjøre det meste, men for tiden er det ganske stille med tanke på Penge krisen etc. Men eller er det fulle dager og masse morro. Utrolig fete arbeids kolegaer har man også, finner altid på noen sprell som og smøre dørhandtak med fedt og sprenge spylervæske dunker under en bil som en anna holder på med.

Takk for meg.

Proxer
Jeg jobber som servicemekaniker på en stor lakseforedlingsfabrikk.
Det er veldig varierte dager med alt fra bygging og kobling av styringelektronikk og PLS'er til grovarbeid med slegge, vinkelsliper og sveiseapparat.
Driver også med vedlikehold av maskiner og litt vedlikehold av bygningen, har ansvar for innkjøp og lagerstyring av deler og kontakt med leverandører av maskiner og utstyr.
I tillegg er det en del data med reparasjon av industri pc'er og printere, utvikling av merke og sporingssystemer og etikettdesign.

Fordeler: Mye variert arbeid, ingen sjef som henger på nakken min og det er en sikker arbeidsplass (folk må ha mat)

Ulemper: Til tider ekstremt mye overtid 4 - 500 timer i året, mye helgearbeid, noe arbeid ute og på kjøl og frys og hvis noe går til helv... er det bare å holde på til det er i orden igjen uansett hva klokka er.

Men jeg trives veldig godt og har holdt på i 10 år med det samme og vil holde på mye lengre.
IT-konsulent/ingeniør. Mye varierende og spennende oppdrag, og godt betalt!
Sist endret av prenix; 30. november 2009 kl. 18:38.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Proxer Vis innlegg
Jobber som lastebil mekaniker og trives ganske godt egentlig.
Proxer
Vis hele sitatet...

Dere kan jo gjøre som gutta på maskin verksted vi bruker, gjorde med sjefen sin. Kobla tuta på bremselysa, så hver gang han bremsa så tuta det. De har også sveisa sammen alle dørene på den gamle bilen hans.. :P
Jobber som IT-konsulent med hovedfokus på lagringsløsninger og stormaskiner.

Stort sett mye hjemmekontor på dagtid med planlegging av større oppgraderinger (100+ hoster) og mye kvelds\nattejobb over hele landet siden slike systemer ofte må taes på kveld\helg\natt.

Arbeidsnarkoman uten like, og kan bestemme min egen hverdag, veldig praktisk og godt betalt.
jeg jobber som elektrikker, har vært utdannet i ett år nå. kjører for det meste service. dvs, du kjører hjem til folk å gjør små oppdrag. jeg jobber fordetmeste alene, noe som blir veldig kjedelig i lengden.

lønna er veldig grei. +-200kr timen. pluss firmabil og muligheter for å dra inn noen slanter igjennom svart arbeid.
men etter ett år som service elektrikker har jeg gått lei. grunnen til det er at jeg jobber som sagt mye alene, å savner å jobbe som et team og løse oppgaver sammen, så jeg skal prøve meg i forsvaret ett år.
Trådstarter
59 2
Jeg gleder meg veldig til forsvaret, så jeg skal heller ikke se bort ifra at jeg blir der kanskje mer enn selve førstegangstjenesten. Tviler på at jeg ser en fremtid der egentlig.
Flest med fysiske yrker her
Sitat av fiforfaen Vis innlegg
Jeg må jobbe innen kunst eller design - hvor du kan skape noe som sender verden fremover! Syns de vanlige yrkesfaglige jobbene virker så lite sammarbeidsvillige med tanken på å nyte livet. Det at folk gruer seg til å gå på jobb hos WalMart og eller Per&Pål Elektriker AS er forståelig. Hvorfor er det likevel flertallet som velger å gå disse yrkene? Har ikke samtlige mennesker drømmer som vi må skynte oss å nå?
Vis hele sitatet...
Fordi flertallet ikke gruer seg til å gå på jobb?

Fordi drømmer er subjektive, og alle har sin egen vei og måte?

Fordi det ikke hadde vært noe marked for kunst og design om ingen gjorde møkkkajobbene som skapte verdier?

Fordi folk er forskjellige, rett og slett?
Jobber på Deli de Luca i Oslo. Står i kassa og varmer mat. Helt greit betalt. Men man blir dritt-lei av 3 år der.
Trådstarter
59 2
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Jobber på Deli de Luca i Oslo. Står i kassa og varmer mat. Helt greit betalt. Men man blir dritt-lei av 3 år der.
Vis hele sitatet...
Ser den! Alder på deg a? Og noen videre planer?
Radio Operatør offshore her.... godt betalt å mye fri
Jobber i brillebutikk. Vanlig butikklønn (Ca. 125,- i timen), varierte arbeidsoppgaver (sliping, reparasjon av briller, bestille glass og linser, linseopplæring, kundebehandling m.m) og ikke minst helt supre kollegaer! Nesten bare hyggelige kunder, folk som vet hva de vil ha og hva de kommer til å få. Trives også i en jobb der jeg har litt spesialkunnskap som jeg kan bruke for å hjelpe kundene.

Jobber riktignok bare her fram til juni, så skal jeg begynne å studere igjen etter sommeren. Muligens allmennlærer, geograf eller sosialantropolgi.
Jeg jobber som automatiker lærling og vikler (dvs. elektromotorer og trafoer ol.) på et verksted. Driver mye med subsea og ex-utstyr, og utvikling av nye ting som er kjempekjekt.

Grei lønn og kjekke medarbeidere gjør at jeg trives veldig. Får og gjøre forskjellige ting siden jeg har to fagområder (tre hvis du regner sleggemek) og kjører avogtil ut på oppdrag for kunder for å montere, feilsøke og teste.
Jobber 7 til 15.
Rådgiver/Disiplinleder/Konsulent.
Jobber stort sett når jeg vil. Det blir da som regel 1 måned på og en av, eller litt som det passer.
Har flat lønn på 210 kr timen uansett arbeidstid/lengde. Kjempebra ordning synes jeg. Fordelen er at jeg kan begynne og slutte når jeg vil om dagene etter som det passer meg og bedriften best.
Sitat av Circel Vis innlegg
Ser den! Alder på deg a? Og noen videre planer?
Vis hele sitatet...
er 17, så er helt greit jobb for meg. Må bestå videregående i det hele tatt før jeg tenker på hva jeg skal gjøre videre
Jeg jobber med prosessanalyse i store statlige bedrifter. Tegner prosesskart i bl.a. Visio og hjelper til med å sette opp prosjektstyringsdokumenter o.l.

Siden jobben er i offentlig sektor, så er den ikke så godt betalt, men den er veldig variert og interessant.
jobber som område operatør:P godt betalt, men må jobbe skift så det kan bli slitsomt.
Sist endret av Shimool; 1. desember 2009 kl. 09:45.
Industrimaler, jobber 2 uker i strekk og har 4 uker fri på offshore og på de 2 ukene skal jeg egentlig ha 12 timers skift men iogmed at som industrimaler så må man ofte vente for å spraylakere komponentene osv så jeg jobber avrage 5 timer daglig og tjener 100 kroner timer som lærling og kommer til å tjene åtte hundre tusen som fullt ansatt.

Kjempe grei job.
Jeg jobber som ufaglært pleiemedarbeider i en omsorgsbolig med tre brukere. Går siste året på VGS (Media og Kommunikasjon) samtidig, så har en fast helg i måneden med 32 timer og jobber 1-4 ganger i uken ellers. Det er på dagtid alltid tre stk på jobb.
Brukerne har forskjellige sykdommer/funksjonshemninger, så min arbeidsdag er ganske variert. Det er tre brukere, en med sterk autisme, epilepsi og sterk psykisk utviklingshemming. Han har utbrudd og tidvis voldelige uttageringer. Det er tvangsvedtak, så vi må til tider føre(bryte) han inn på et polstret rom mpt sin egen sikkerhet. Det er også en annen bruker med sterk autisme og en med downs syndrom. Arbeidsdagen min består av daglige gjøremål i en husstand(vask,mat sov), veiledning og hjelp til de fungerende brukerne, mye pedagogikk og strategisk planlegging, medisinering, turer, fysisk aktivitet med brukerne osv.
Jeg tjener forholdsvis godt til å være ufaglært skoleelev siden det er en del tillegg pga tvangsvedtak og en utrygg arbeidsdag. Det er kommunalt, så er gode tillegg. Tjener vel ca 140 kr i utgangspunktet, men har 35kr tillegg etter kl fire og 45kr tillegg i helger. I tillegg får jeg 150% tillegg hvis jeg jobber ekstra den uken jeg har arbeidshelg.
Jeg trives greit i jobben, selv om det er flest eldre damer som jobber der.
Arbeidsmiljøet er bra, jeg føler at jeg lærer mye av de faglærte faste ansatte.
Har tidligere jobbet som mobilpusher(Telebutikken og Telekiosken), så det er en fin avveksling fra den kyniske selgerrollen. Har tenkt å ta meg et par jobb/reiseår etter VGS også studere markedskommunikasjon etterpå.
Sitat av God Vis innlegg
Jobber i matbutikk. Det er ikke veldig spennende, kommer mange rare folk innom. Men det er en grei jobb!
Vis hele sitatet...
Samme her, men bare i helgene. Absolutt en grei jobb! Interessant nok til at dagen går relativt fort. "Å sitte i kassa på Rimi" er ikke så fælt. (Selv om jeg jobber på Coop)
Er ikke enda ute i arbeid, men føler at jeg har fått et godt nok syn på hvordan yrket er fordi jeg har vært utplassert i faget i rundt 1 måned eller 2. Yrket er blikkenslager og ventilasjonsarbeider.

Lønna ligger på rundt 375k i året, men det er store muligheter for å jobbe svart og det er mange kunder som stikker innom verkstedet og bare skal ha småting til sitt eget hus som du rett og slett ikke har hjerte til å kreve 350,- for.(Minstetakst på arbeid) Så du får en hundrelapp eller lignende rett i lomma.

Arbeidet er til tider repeterende, hvis firmaet har kapret et større oppdrag og man skal lage 2000 meter med identisk beslag, men det skjer ikke så veldig ofte. Som oftest så må du selv tenke på hvordan løsninger som ville passet best til stedet der du arbeider, og jobben er veldig fri sånn sett. Du har ingen sjef som henger over deg når du er ute på arbeid og det finnes ingen oppskrift på hvordan arbeidet skal gjøres. Sålenge det er tett og kunden er fornøyd så har du gjort en god jobb.
Også har du muligheten til å ta en dag på verkstedet og produsere hvis været er for jævlig ute og man ikke har jobber som må monteres innen dagen er omme. Eneste negative er egentlig at du kan støte på dårlig vær iblandt, men hva har man klær til?

Dessuten er det mangel på blikkenslagere så man starter på relativ høy lærlinglønn, rundt 120,- i Tromsø, mens tømrere feks starter på ~70,-.
Selvstendig næringsdrivende med enkeltpersonforetak:
Frilanstekster for Bio Visjon AS. Jeg får oppdrag levert på e-post, laster ned videofiler fra TV 2s FTP, kjører alt inn i EZTitles, tekster hele driten, lagrer alt i en PAC-fil, sender det inn på e-post, venter og sender til slutt inn faktura den 1. hver måned. Jobber krever en haug med ordbøker, tålmodighet, fokus og en god dose selvkritikk. Lønna ligger på 200-250 kroner timen. Tekster kun for TV 2, men jobber med å få Viasat også.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg er lystekniker m.m.

En dag for meg kan være å møte opp kl 8, åpne dører, garderober og ta i mot teknikerne/artister.
Så følger noen timer med rigging og programmering alt ettersom, så er det forestilling(er) der jeg må også fungere som arrangementsansvarlig, sørge for at publikum kommer seg inn etc.
Showet kjøres og avhengig av om arrangementet er på huset i flere dager rigger man ned på slutten av dagen.

Jeg må være veldig fleksibel på arbeidstid, ta ansvar for endel ting og relatere meg til endel folk.
Arbeidsdagene mine varierer fra 8 til 16-17 timer, ofte flere tolvtimere på rad, men så har jeg en uke fri her og der til å lade meg opp igjen.

Jeg trives, man får utfordringer (jobbe i høyden, problemløsning, teamwork) og man møter veldig mange interessante folk, men som med alle ting så er det noen dager man har lyst å kvele en viss kravstor jævel (tyske postmoderne dansprosjekter)

Jeg tror ikke jeg kommer til å jobbe som dette resten av livet, men det er et spesiellt og varièrt yrke.
Postbud

Variert arbeid med masse utfordringer, samarbeid og tilpasninger. Får møte mange rare mennesker i løpet av en dag.

Ulempene er jo når det er alt for mye post og alt for lite folk. Pluss ingen aircondition om sommeren og ingen 4hjulstrekk om vinteren. Ingen som brøyter, og ingen som strør. Kommer inn etter en leveringrunde forslått og klissvåt.

Men det er stygt å klage. Får jo tross alt en fin lønn med tanke på at du ikke trenger utdanning, og så er det kjempekoselig når gamle damer inviterer inn på kaffe og konfekt.
jobber som kjøkkensjef. tar verebestillinger, lager mat, skriver menyer og forteller dem andre kokkene hva som skal gjørest og hvordan.

Det som er fint med denne bransjen er at ingen dager er helt like, altid noe action.
+ man får spise masse god mat og drikke.
+ møter masse forskjellige mennesker (alle må jo spise).
- noen dager kan bli veldig lange.
- må jobbe helger og helligdager.

standar lønn er ca. 140 kr i timen for en med fagbrev, men vist man er god til å forhandle så blir det fort mer
Jobber som Telekommunikasjonsmontør. Jobben er (relativt) variert og man legger opp store deler av dagen sin selv, noe som gjør at man har stor frihet.

Ulempen er at jeg som driver hovedsakelig med installasjon og feilretting jobber så og si bare alene, noe som blir veldig ensomt i lengden.

Det er også ofte VELDIG mye å gjøre på kort tid, mye fysisk jobbing i mange rare stillinger, og gjerne på ukomfortable steder som loft, kjellere, etc.

Viktig å takle stress, være god til å jobbe selvstendig, flink til å finne løsninger og være i god fysisk form i dette yrket.
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Fordi flertallet ikke gruer seg til å gå på jobb?

Fordi drømmer er subjektive, og alle har sin egen vei og måte?

Fordi det ikke hadde vært noe marked for kunst og design om ingen gjorde møkkkajobbene som skapte verdier?

Fordi folk er forskjellige, rett og slett?
Vis hele sitatet...
Du har helt rett, og jeg er enig. Jeg håper bare ikke at jeg er det eneste mennesket som er villig til å gjøre alt for å nå drømmene mine.
Sitat av STOREida Vis innlegg
Postbud

Variert arbeid med masse utfordringer, samarbeid og tilpasninger. Får møte mange rare mennesker i løpet av en dag.

Ulempene er jo når det er alt for mye post og alt for lite folk. Pluss ingen aircondition om sommeren og ingen 4hjulstrekk om vinteren. Ingen som brøyter, og ingen som strør. Kommer inn etter en leveringrunde forslått og klissvåt.

Men det er stygt å klage. Får jo tross alt en fin lønn med tanke på at du ikke trenger utdanning, og så er det kjempekoselig når gamle damer inviterer inn på kaffe og konfekt.
Vis hele sitatet...
Tenker det blir stress for deg denne måneden Hvordan er lønnen?
Sitat av Tengel Vis innlegg
Tenker det blir stress for deg denne måneden Hvordan er lønnen?
Vis hele sitatet...
Jeg er vikar på helg og i ferier, og får 150 kroner i timen.
Snekker på en bedrift for psykisk utviklingshemmede. Så en vanlig dag består av å hjelpe de funksjonshemmede med deres snekker oppdrag og når alt går på skinner så lager vi andre vanskeligere produkter så alt i alt er det rimelig trivelig arbeid som består i alt frå vanlig snekring til full lekebryting med gutta når de er drittlei jobben og vil finne på noe sprell.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jobber som IT-konsulent med hovedfokus på lagringsløsninger og stormaskiner.

Stort sett mye hjemmekontor på dagtid med planlegging av større oppgraderinger (100+ hoster) og mye kvelds\nattejobb over hele landet siden slike systemer ofte må taes på kveld\helg\natt.

Arbeidsnarkoman uten like, og kan bestemme min egen hverdag, veldig praktisk og godt betalt.
Vis hele sitatet...
Hvor godt betalt?
Sitat av fomox Vis innlegg
Hvor godt betalt?
Vis hele sitatet...
Grunnlønn på 370k, med overtiden i år omtrent 700k.
Jobber som fisker og trives med det. Ingen dager er like, spennende yrke, mange forskjellige arbeidsoppgaver og flotte naturopplevelser. I tillegg er det mye fritid. Hadde lønn på 250 000 det siste året, men det skal dog nevnes at jeg bare er 15 år, går fortsatt på grunnskolen og arbeider ikke full tid
Jeg studerer og jobber som butikkmedarbeider i skobutikk i tillegg.

Som butikkmedarbeider skal man yte service og selge mest mulig. Vanlige oppgaver er å hjelpe kunder, rydde i butikk, ordne med utstillinger, holde orden på lager og ta estetiske avgjørelser med tanke på butikkens utseende. I tillegg skal man ta oppgjør og levere bankposer. Man må også tilegne seg en del produktkunskap om sko og skopleie.

Å jobbe i butikk er en innmari enkel jobb, som ikke koster voldsomme krefter. Man blir mest sliten i hodet og eventuelt i beina hvis dagene er lange. Jeg trodde jeg kom til å bli mer tålmodig med frekke/vanskelige kunder etter hvert, men erfarer at lunta blirt kortere og kortere. Da er det godt å ha et laget å gjemme seg på, som man kan se stygt på, i stedet for kundene, hehe.

En god del kunder ser tydeligvis på oss butikkansatte som en type slave, og kan si sånt som "hent den til meg!", "ta av meg den!" osv. i stedet for å spørre på en høflig måte. Mange har også tydeligvis vanskelig for å koste på seg et smil eller et hei, enda jeg smiler og hilser på alle. Men så er det de igjen som er kjempehyggelige og viser takknemlighet når jeg yter service utover det de er vant til.

En helt ok deltidsjobb, men ikke noe jeg hadde giddet å drive med livet ut.

Sitat av fiforfaen Vis innlegg
Du har helt rett, og jeg er enig. Jeg håper bare ikke at jeg er det eneste mennesket som er villig til å gjøre alt for å nå drømmene mine.
Vis hele sitatet...
Hahaha. Nei, det tror jeg sannelig ikke du er heller. Se deg rundt i verden da.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jobber som IT-konsulent med hovedfokus på lagringsløsninger og stormaskiner.

Stort sett mye hjemmekontor på dagtid med planlegging av større oppgraderinger (100+ hoster) og mye kvelds\nattejobb over hele landet siden slike systemer ofte må taes på kveld\helg\natt.

Arbeidsnarkoman uten like, og kan bestemme min egen hverdag, veldig praktisk og godt betalt.
Vis hele sitatet...
Er det mye rutine arbeid?

de samme oppdateringene , oppgraderingen, eller de samme feilene?
Jobber som vindusspusser/fasadevasker/istappfjerner+div andre ting jeg blir satt til i tilleg til at jeg går vgs bilskade og lakk. Jobber i oslo og bor i vestfold så får bare jobba i helger og ferier. Arbeidstid er på 4-14 timer pluss pendling fra stokke til oslo på 3-4 timer. Arbeide er givene og variert, er ute mesteparten av tia og møter mange forskjellige folk og greie ansatte. Får vandre rundt i toppleilighetene på aker brygge om sommern(seriøst lyst på en sønn en gang, de er maks fine ). Får stå over de finaste damane som går forbi og se ned i utringingan dems om sommern også. Vintern er greit nok hvis jeg er litt destruktiv, da blir det mye rive ned istapper fra husa enaste er att det er kald om natta. timeløn fra 100 og oppover, kommer an på jobbtype osv.
Jobber for tiden i en jernvarehandel ved siden av VGS. Arbeidsoppgavene er varierende, i form av rydding, vasking, rydde ut varer, vareopptelling, betjene kassa, hjelpe kunder, sette ut prisetiketter (forøvrig noe av det værste som finnes -.-).

Lønna er rimelig bedriten, 94,49 kroner i timen med diverse UB-tilegg etter kl 18 i hverdagen, etter 13 og 16 på lørdager og hele søndager.

Sitat av svartsol Vis innlegg
En god del kunder ser tydeligvis på oss butikkansatte som en type slave, og kan si sånt som "hent den til meg!", "ta av meg den!" osv. i stedet for å spørre på en høflig måte. Mange har også tydeligvis vanskelig for å koste på seg et smil eller et hei, enda jeg smiler og hilser på alle. Men så er det de igjen som er kjempehyggelige og viser takknemlighet når jeg yter service utover det de er vant til.
Vis hele sitatet...
Merker det utrolig godt selv, og kjenner meg fint igjen på at man i starten trodde man skulle bli vant til det, men neida... :P

Er utrolig få der ute som faktisk tenker på at vi er mennesker vi og, og ser på oss som en person som burde kunne alt mulig rart. Veldig enkelt med tanke på at jeg i mitt tilfelle da burde kunne ALT fra maling, kjøkken, gressklippere, elektroniske verktøy and the list goes on.
Jeg er barnehagetante og trives godt med det akkurat nå hvertfall. Unger er så skjønne, så tilbringe hele dagen rundt de er ett pluss. Ett minus er at jeg ikke er så dreven på bæsjebleier enda siden jeg ikke har vært forelder selv enda. Lønna er vel og helt grei. Ikke noe woohoo, men helt kurant. Jeg klarer meg liksom.

Det største plusset nå for tiden er vel adventstiden med barnehagebarna. Jobba i en annen barnehage på østlandet for noen år siden, og har ikke hatt så julestemning siden jeg var liten