Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1067
Sitter jo her og har hatt i en periode veldig rare tanker om livet.

Hvordan er det etter døden? Hvorfor er jeg den jeg er og hvorfor lever jeg?


Det har foregått i en periode nå og det er rett og slett det eneste jeg tenker på, virker som jeg har bare fått en tvang rett og slett til og ikke gi glipp på det.


Noen andre som har det sånn her?
Dette er tanker alle har i løpet av livet, så det er ikke noe uvanlig i seg selv. Noen blir mer opptatt av det enn andre, det er heller ikke så rart, men å tenke på det hele tiden høres ikke sunt ut. Det finnes jo ingen svar på disse spørsmålene, annet enn de man eventuelt bestemmer seg for å tro på. Det er ingen som vet, så selv om det er interessant å tenke på, så er det bortkasta tid å fokusere kun på dette. Kanskje du burde aktivisere deg mer. Hvis man sitter mye stille og er passiv, så faller man mye lettere inn i repetitive tankemønstre.
Trådstarter
17 0
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Dette er tanker alle har i løpet av livet, så det er ikke noe uvanlig i seg selv. Noen blir mer opptatt av det enn andre, det er heller ikke så rart, men å tenke på det hele tiden høres ikke sunt ut. Det finnes jo ingen svar på disse spørsmålene, annet enn de man eventuelt bestemmer seg for å tro på. Det er ingen som vet, så selv om det er interessant å tenke på, så er det bortkasta tid å fokusere kun på dette. Kanskje du burde aktivisere deg mer. Hvis man sitter mye stille og er passiv, så faller man mye lettere inn i repetitive tankemønstre.
Vis hele sitatet...
Ja, har vært mye i det siste nå ettersom det har vært mye innesitting osv, men prøver å tenke vekk fra dette men kommer bare tilbake på det rett og slett.
Et tips er å bytte ut hvorfor med hva. Hvis man følger hvorfor videre og videre, så blir det som den irriterende barneleken som ikke fører noe steds hen, og som bare er ment for å irritere voksne. Det er et blindspor. Mer interessant og produktivt er det å spørre seg hva ting er. Hva er livet? Hva er jeg? Det motiverer til å utforske virkeligheten gjennom vitenskap og selvutvikling. Det er utallige disipliner man kan trene seg i for å oppnå større innsikt i alt mulig rart, både den indre verden og den ytre. =)

Sitat av Johndeerexd Vis innlegg
Ja, har vært mye i det siste nå ettersom det har vært mye innesitting osv, men prøver å tenke vekk fra dette men kommer bare tilbake på det rett og slett.
Vis hele sitatet...
Det nytter ikke å sitte og tenke seg ut av et tankespor. Du må aktivisere deg på en eller annen måte. Helst både intellektuelt og fysisk. Få i gang kroppen med en eller annen form for trening eller lek, og fyll på med nye kunnskaper om interessante temaer.
Sist endret av mentalmelt; 17. juli 2018 kl. 12:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
17 0
Takk for tipset mentalmelt.
Sist endret av Johndeerexd; 17. juli 2018 kl. 12:45. Grunn: problem med quoting