Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2077
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor lenge bruker folk å ha røykepause?
Føler jeg har røyket alt for mye i det siste og
lurer på hvor lang pause jeg evt bør ta.
Tror vel også jeg sløser en del da jeg må røyke så mye
Anonym bruker
"Harm Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg røkte var det minimum 3 uker. Helst 1-2 mnd for å komme meg ordentlig ut av tåka og redusere toleransen.
Ut i fra personlig erfaring vil jeg anbefale 3-4 måneder for å returnere til baseline, i hodet altså. Etter en tre måneders tid begynner man å merke at det virkelig er borte fra systemet, og da kan det fort være ålreit å ta en måned til for å se hvordan det er.
I denne perioden er det lurt å få gjort ting, gå turer, sykle i skogen, skrive dikt, hva som helst! Å sitte og kope blir plutselig veldig trasig uten å være stein.
Jeg har røyket nesten daglig i 2 år og noen ganger har jeg tatt pauser på opp til en uke. Jeg har merket at etter 3-4 dager så begynner jeg å komme til hektene i hodet igjen, den sosiale angsten som jeg (tydeligvis) får av hasjen forsvinner, jeg tenker klarere og fungerer bedre sosialt.
Jeg har lyst til å ta lengre pauser, og oftere. Røyke mindre sånn generelt, for jeg merker at det gjør meg til en merkelig person.
Opp til en uke er nok til å merke at psyken begynner å omstille seg, men det er bare starten på greia. Vær snill med hodet ditt og ta en lengre pause. Det er forskjellig for alle hvordan vi blir påvirket i det lange løp, men pauser er godt for alle uansett rusmiddel og person. Plutselig har du mere spenn til å finne på andre ting og
Sitat av Lommeløkt Vis innlegg
Jeg har røyket nesten daglig i 2 år og noen ganger har jeg tatt pauser på opp til en uke. Jeg har merket at etter 3-4 dager så begynner jeg å komme til hektene i hodet igjen, den sosiale angsten som jeg (tydeligvis) får av hasjen forsvinner, jeg tenker klarere og fungerer bedre sosialt.
Jeg har lyst til å ta lengre pauser, og oftere. Røyke mindre sånn generelt, for jeg merker at det gjør meg til en merkelig person.
Vis hele sitatet...
Haha, skjønner hva du mener. Daglig røyking gjør meg til en merkelig person også. Blir helt klart mindre sosial og begynner å irritere meg over andre mennesker.

Fikk meg en aha-opplevelse etter jeg slutta å røyke daglig. Møtte en kompis jeg ikke hadde sett siden jeg var heltidsrøyker. Han syntes tydeligvis jeg så mye freshere ut, noe jeg kan tro på. Når jeg bare satt å blåste ble kostholdet veldig dårlig og jeg så generelt mye mer sliten ut. Er ikke bra å bare sitte inne å røyke hele tiden
Sist endret av Needle; 15. mai 2018 kl. 08:47.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slutta for ca 3 mnd siden etter 6-7 år daglig røyking, bong og bøtte , og kan med hånda på hjertet si at det er det beste jeg kunne gjøre ! Er ikke før etter ett par mnd når man virkelig kjenner det, man føler røyken er ute av systemet, trygg ift om man skal bli stoppet for spytttest, blodprøve og urinprøve, det er en magisk følelse ! Det er også veldig godt å ikke føle suget etter å røyke, har liksom bare ikke lyst kan nevnes at jeg ikke har noe problem med folk som røyker men merker jeg stusser på hvordan det var mulig å røyke så mye som jeg gjorde uten å bli helt ape ! Merkelig kontrast !
Når jeg har røyka for mye, og følt at jeg virkelig måtte ta en pause, så hadde jeg pause i ca. 6mnder. Det var utrolig godt! Etter det gjor livssituasjonen at jeg fikk et generelt bedre forhold til rus, og bare røyka innimellom. Nå har jeg blitt mer glad i å røyke i blant, enn å røyke hele tiden, og kan godt la være å røyke selv om jeg har røyk liggende.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enig med alle her. Hvis du tar en veldig lang pause (flere måneder), så kommer du til å føle deg mye friskere og raskere, både fysisk og psykisk. Jeg anbefaler minimum 1 måned pause hvis du har lyst til at toleransen din skal trappes ned. Det er også utrolig digg å ha en lav toleranse. Du trenger ikke mer enn 1/3 av en joint for å bli helt på kjøret.

Lykke til.