Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 625996
Sitat av Zeco Vis innlegg
Så en film for en god del år tilbake, noe som da tilsier at jeg har glemt en god del av den.
Men så vidt jeg husker, så handlet filmen om to godt voksne brødre som hadde hatt en stor krangel, og mistet kontakten. Flere år senere fant den ene broren ut at han skulle reise til broren sin, så han tok gressklipper-traktoren sin og kjørte flere (hundre?) mil for å møte broren sin igjen.

Mener også å huske at dette var basert på en sann historie.

Takker for svar
Vis hele sitatet...
The Straight Story av David Lynch. Nydelig film.
shit was so cash
Anda22's Avatar
En film jeg så for ca 6-7 år siden, det er en hel gjeng og han som har hoved rollen trur jeg spilles av "Mr. Bean" Di alle reiser får og hente 1 million dollar. Husker ikke mer
Trøttjævel
Hm. Jeg så en film for noen år siden, tror den var humoristisk. husker ikke så mye, men det var noen som falt ned en bakke, og bare falt og falt! Tror det var i skogen. Det tok liksom aldri slutt. Når han kom ned, tror jeg han så et skilt eller noe.

Lite info, men kanskje noen skjønner?
Trøttjævel
Sitat av danseku Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jaaa! Den var det! Takk
Sist endret av citha; 4. februar 2011 kl. 00:45.
Vet noen hva denne filmen heter?

Husker ikke hva filmen heter bare at det var noe med "The"

Filmen handler om en person som kan teleportere seg til et sted bare han tenker hardt nok på stedet. Også skal det være en kamp mellom godt og ondt, veldig grovt fortalt av det jeg husker.
Sitat av MonkeyMusic Vis innlegg
Vet noen hva denne filmen heter?

Husker ikke hva filmen heter bare at det var noe med "The"

Filmen handler om en person som kan teleportere seg til et sted bare han tenker hardt nok på stedet. Også skal det være en kamp mellom godt og ondt, veldig grovt fortalt av det jeg husker.
Vis hele sitatet...
The Jumper?

http://www.imdb.com/title/tt0489099/
Takk det var det den het!
Husker jeg så en film for noen år tilbake der så og si hele handlinga var i en mørk fengselscelle. Hovedpersonen sender beskjeder til nabocella og vice versa, og det hele ender opp med at de to som kommuniserer med hverandre(husker ikke om det var lapper, banking eller hvisking), hadde et forhold utenfor murene.

Noen som vet?
Sist endret av VinumSabbathi; 6. februar 2011 kl. 17:44.
CLUTCH:

Dette skjer forholdsvis mellom Michael og broren i Prion Break, i første sessong. De sitter å snakker gjennom noen ødelagte vannrør eller noe sånt og Michael får sluppet gjennom en lapp til ei annen dame. Eneste som treffer meg hvert fall, enda jeg har sett en god del fengselsfilmer.
Sist endret av Totskalle; 6. februar 2011 kl. 18:50.
Sitat av CLUTCH Vis innlegg
Husker jeg så en film for noen år tilbake der så og si hele handlinga var i en mørk fengselscelle. Hovedpersonen sender beskjeder til nabocella og vice versa, og det hele ender opp med at de to som kommuniserer med hverandre(husker ikke om det var lapper, banking eller hvisking), hadde et forhold utenfor murene.

Noen som vet?
Vis hele sitatet...

Minner også litt om noen scener i V For Vendetta.
Takker for svar, men i den filmen jeg snakker om er selve handlingen basert rundt forholdet mellom de to. Så og si hele filmen foregår i fengselscella såvidt jeg husker.
Hvilken film ?

Handler om at det er en som kiddnapper en jente, og at han egentlig var broren til denne jenta, og på slutten skyter noen han, og prøver å få det til å se ut som ett selvmord ?

husker jeg og mamma så den for 5-6-7 år siden har lyst å se den igjen
Sitat av CLUTCH Vis innlegg
Takker for svar, men i den filmen jeg snakker om er selve handlingen basert rundt forholdet mellom de to. Så og si hele filmen foregår i fengselscella såvidt jeg husker.
Vis hele sitatet...
Dette høres kjent ut? Kan det være at de også spiller sjakk via lappene de sender?
Sitat av HossCarter Vis innlegg
Dette høres kjent ut? Kan det være at de også spiller sjakk via lappene de sender?
Vis hele sitatet...
Revolver?
Sist endret av HabbaLaBiba; 8. februar 2011 kl. 11:13.
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det var hvertfall den jeg tenkte på ja, men vet ikke om det stemte med han som opprinnelig lurte på dette.
Hvilken film er dette?

Filmen handler om en soldat under 1.verdenskrig, som ikke adlyder ordre eller deserterer (husker ikke helt). Dette fører til at han blir dømt til døden, og hans egen far som er befal får i oppgave å henrette sønnen. Han får en lommelerke med rom eller noe, og han tar seg en støt, før han skal skytes. Han får også tilbudet om å snu seg rundt, og få en pose på hodet, men mener å huske at han heller velger å stå i retning de som skal skyte han uten maske på. Han blir så skutt, og han detter ned i en slags grav, vollgrav. Dårlig forklart, men husker lite fra filmen siden det er lenge siden jeg så den. Men mener å huske den var ganske bra, og har lyst til å se den igjen.

PS: Tror han som ble skutt fikk i oppgave å trekke en telefonledning frem til en skyttergrav, for å få kontakt med de i skyttergraven.
Er det ingen som har peiling på hvilken film det kan være snakk om?
Sitat av unicornbatman Vis innlegg
Er det ingen som har peiling på hvilken film det kan være snakk om?
Vis hele sitatet...
Kan ikke hjelpe med navn, men jeg har sett den jeg og. Kan føye til at sønnen ble henrettet fordi han flyktet når han og noen andre støtte på noen tyskere, noe den fulladede revolveren hans vitnet om. Faren skal liksom redde ham ved å la geværene med løspatroner, men han gjør det ikke. Han sier det for at sønnen skal virke modig når han står fremfor eksekusjonspelotongen. Og det virker jo, sønnen vil hverken snu ryggen til eller ha hette over hodet når han skal skytes.

Synes også å huske at filmen besto av flere små fortellinger? En novellesamling i filmformat...

Det er alt jeg kan hjelpe deg med dessverre.
Sitat av Scipio Vis innlegg
Kan ikke hjelpe med navn, men jeg har sett den jeg og. Kan føye til at sønnen ble henrettet fordi han flyktet når han og noen andre støtte på noen tyskere, noe den fulladede revolveren hans vitnet om. Faren skal liksom redde ham ved å la geværene med løspatroner, men han gjør det ikke. Han sier det for at sønnen skal virke modig når han står fremfor eksekusjonspelotongen. Og det virker jo, sønnen vil hverken snu ryggen til eller ha hette over hodet når han skal skytes.

Synes også å huske at filmen besto av flere små fortellinger? En novellesamling i filmformat...

Det er alt jeg kan hjelpe deg med dessverre.
Vis hele sitatet...
Stemmer på en plett!
Kan det også være at på den VHS-en så var det en film som handlet om en jente med en far som var politi, som prøvde å hindre datteren fra å være med en kar som kjørte en muskelbil og var kriminell?
Så at denne gikk på TV senest i kveld.
Fikk med meg følgende av infoteksten: Skrekk. Ei jente sitter barnevakt alene i et hus og får flere ubesvarte anrop fra samme nummer. Sporinger avslører at mobilen det ringes fra befinner seg i samme hus som henne.
Kimer28: Er ikke det bare å sjekke tvguiden?

Anyway, regner med du tenker på: http://www.imdb.com/title/tt0455857/
Sitat av Zepplin Vis innlegg
Kimer28: Er ikke det bare å sjekke tvguiden?

Anyway, regner med du tenker på: http://www.imdb.com/title/tt0455857/
Vis hele sitatet...
Takk
Orka ikke sjekke TV-guiden så sent :P
Sitat av unicornbatman Vis innlegg
Stemmer på en plett!
Kan det også være at på den VHS-en så var det en film som handlet om en jente med en far som var politi, som prøvde å hindre datteren fra å være med en kar som kjørte en muskelbil og var kriminell?
Vis hele sitatet...
http://www.imdb.com/title/tt0716911/plotsummary

Der har vi den.
Ah,der var den vettu!
Heisann! Ble fortalt av en kompis at det var en asiatisk grøsser/horror/skrekk-film jeg måtte se, hvor handlinga var slik at det var en gruppe ungdommer/elever (eller noe?) som fikk beskjed om at alle kom til å dø, hvis det ikke kun var en person som levde etter x-antall timer. Husker jeg ikke feil, tok også deler av handlinga i et klasserom eller noe.

Noen som veit noe?
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Heisann! Ble fortalt av en kompis at det var en asiatisk grøsser/horror/skrekk-film jeg måtte se, hvor handlinga var slik at det var en gruppe ungdommer/elever (eller noe?) som fikk beskjed om at alle kom til å dø, hvis det ikke kun var en person som levde etter x-antall timer. Husker jeg ikke feil, tok også deler av handlinga i et klasserom eller noe.

Noen som veit noe?
Vis hele sitatet...
http://www.imdb.com/title/tt0266308/
Battle Royale?
Sitat av STOREida Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det tror jeg jaggu at det er ja, takker og bukker!
Jeg husker en tegnefilm fra jeg var liten som jeg likte veldig godt, men jeg kan ikke huske hva den heter. Jeg husker ikke mye av hva den handler om heller, bare litt av begynnelsen. Jeg husker at det foregår på en gård, og at det er en hane som går rundt og synger som elvis. Han er den alle ser opp til, tror jeg. Plutselig så skjer det noe, tror det oppstår et uvær, gården blir oversvømt og det blir fullt kaos; noen av dyrene forsvinner. Jeg tror kanskje man følger hanen gjennom filmen og ser hvordan han prøver å finne tilbake til gården? Husker ikke:/ Noen som husker?
En western som jeg så på tv2 filmkanalen for lenge siden. Er i en liten by/landby i usa "in the old west" som har mange emmigranter fra russland trur filmen handler om to venner som er forelsket i en dame som kom fra russland, så skjer det no og russerne i byen har ett møte i "townhall" også det neste jeg husker er at det kommer en armè og omringer huset til de to venne og det blir en shootout. Trur det er kjente skuespillere som har hoved rollene.
Takk til den som knekker denne nøtta med så lite info
Husker ikke så veldig mye fra filmen, men dette er noe jeg husker:

Er et slags virus slik at alle blir til zombier..
Du kan se arbeiderene står å jobbe så plutselig blir de infiserte av viruset, Da de tar å går mot kanten å bare "hopper ned"
Husker også at de var en buss/tog med folk som ikke var infiserte. Da bussen stoppet på bensin st. var det krangel om noen biler, til slutt fikk en mann,dame og en jente tror jeg tak i en bil å kjørte av gårde til et hus..

På slutten er vinden så sterk at mannen og dama sitter i hvertsitt hus ovenfor hverandre..

Takk.
Sist endret av F10; 18. februar 2011 kl. 12:36.
Sitat av F10 Vis innlegg
Husker ikke så veldig mye fra filmen, men dette er noe jeg husker:

Er et slags virus slik at alle blir til zombier..
Du kan se arbeiderene står å jobbe så plutselig blir de infiserte av viruset, Da de tar å går mot kanten å bare "hopper ned"
Husker også at de var en buss/tog med folk som ikke var infiserte. Da bussen stoppet på bensin st. var det krangel om noen biler, til slutt fikk en mann,dame og en jente tror jeg tak i en bil å kjørte av gårde til et hus..

På slutten er vinden så sterk at mannen og dama sitter i hvertsitt hus ovenfor hverandre..

Takk.
Vis hele sitatet...
Meget underholdende og kul film, The Happening.
Kom nettopp på en film, tror den er en del år gammel.
Den handler om en gruppe som er på tur i fjellet, og de finner en vei til noen apelignende mennesker synes jeg å huske.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Meget underholdende og kul film, The Happening.
Vis hele sitatet...
YES! Takker saa mye kp!
har sett ett program for lenge siden som politiet later som om de er mindreårige jenter å får pedofile til å komme til huset deres hvor de blir arrestert, noen som vet hva det heter?
Jeg husker en film om 3 kompiser som var i Thailand, en av dem bodde der. I Thailand hadde de tatt noe dop og kasta det i søppelboksen, politiet finner det og han som bor det blir arrestert og dømt til døden. For at han skal slippe dette må de to kompisene dra tilbake og dele en fengselstraff med han.

Så denne filmen for lenge siden og syntes den var dritbra !
Noen som vet hvilken film jeg tenker på ?
Heisann, kom på en film jeg så på tv'en for mange år siden.

Den handler om en kar, som havner i en knipe med penger eller noe.

Så for å få litt hjelp drar han til en motorsykkelklubb hvor han skal prate med en gammel kjenning. Denne "vennen" hans sitter og bryter handbak med en annen kar, og når han hører hvem det er, kaster han motstanderen til siden og banker dritten ut av hovedpersonen.

Så etter de har skverva opp husker jeg at de har en koffert med fullt av penger i, men og en mynt, denne mynten er en GPS enhet.

Så er det showdown på en flykirkegård mot noen karer i Matrix coaths.

Husker og at denne hardbanka motor karen slenger en sykkel i fart bortover veien mens han tenner på bensinen som spruter ut bak den ellerno.

Takker for svar =)
Legynd, kan det være denne? http://www.imdb.com/title/tt0102005/plotsummary
Sist endret av booboo; 23. februar 2011 kl. 16:56.
Sitat av booboo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det var det! Takker stort
Trenger hjelp til en film her.

Jim Carrey og en dame bor i ett fint hus i ett godt strøk men etterhvert mister de begge jobben og begynner ett tvilsomt liv. De stjeler fra butikker tror jeg og rapper naboens gressplen. Til slutt lurer de en finansmann til å gi masse penger ved å få tak i underskriften hans til veldedighet.

Anyone?
http://www.imdb.com/title/tt0369441/

Så lenge du vet at Jim Carrey spiller i filmen så er det ikke spesielt vanskelig å finne ut av selv
Sitat av iMoan Vis innlegg
Trenger hjelp til en film her.

Jim Carrey og en dame bor i ett fint hus i ett godt strøk men etterhvert mister de begge jobben og begynner ett tvilsomt liv. De stjeler fra butikker tror jeg og rapper naboens gressplen. Til slutt lurer de en finansmann til å gi masse penger ved å få tak i underskriften hans til veldedighet.

Anyone?
Vis hele sitatet...
Fun with dick and jane. Er det ikke bare å bruke imdb når du vet skuespiller?
Jeg tror det var en film som het Rudi eller noe, hvor det var en gutt som hadde en ørn til en venn (tegnefilm) også var det en slem mann i en stor trailer som kjørte rundt å ødela skogen elzn.

Jeg husker også at de fløy ved en foss og andre fugler fløy vedsidenav.

De var også fanget i ett rom, hvor det var mange andre dyr.

Tror han het Rudi eller noe, (eller var det ørnen)

Den Norske dubbingen hørtes ut som noen gamle vietnamesere skulle snakke Norsk og ikke var helt gode.

Takk

Fant den: The Rescuers Down
Hei,

Jeg fikk plutselig en sånn, "flashback"-lignende bilde av et syn av et cover for en film. Jeg husker ikke noe om hva den handler om, hvordan den var.

Men det som var på coveret tyder på at det var en komedie.

Det var et bilde av en naken kvinne, fokusert på brystene, med noe framfor dem. Dette noe hun holdt framfor var rundt, sånn som vannmeloner eller lignende.

Også var overskriften på filmen rett over.

Vet at dette ikke er mye å gå på, men jeg kommer ikke på mer.

Også assossierer jeg filmen med noe sånt som American Pie.


Takk.
det er en film om svarte mennesker på 1920-1950 tallet ca, en dag kommer det en mongolid jente som var helt bløt hjem til denne familien og de finner ut at hun er i slekt med dem hun er helt sinnsyk å ødeleger for den familien men moren elsker henne Hvilket film er det???
Så en film for 1-2 år siden tror jeg. Det var om en gjeng soldater/leiesoldater som måtte inn i en tysk bunker med underjordiske ganger. Husker ikke om disse døde tyskerne var gjenferd eller om de var zombie, men husker en scene spesielt, hvor en soldat på slutten kom inn i et mørkt rom i denne underjordiske gangen og så brukte han lighteren for å lyse opp, og så sto det 5++ nakne døde tyskere i et hjørne, og plutselig snudde de seg...

Ikke mye å gå på men tror det er en relativt ny film.. Laget etter 2000 vet jeg.
etter 2 minutter med små leting fant jeg denne :P

den heter "The bunker" høres ut som om det er den du mener :P med at soldatene kommer til en bunker med zombier.

EDIT: link til trailer: http://www.youtube.com/watch?v=cjjIU...eature=related
Sist endret av WhiteHat; 1. mars 2011 kl. 20:05.
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
etter 2 minutter med små leting fant jeg denne :P

den heter "The bunker" høres ut som om det er den du mener :P med at soldatene kommer til en bunker med zombier.

EDIT: link til trailer: http://www.youtube.com/watch?v=cjjIU...eature=related
Vis hele sitatet...
Haha xD Det var ikke den filmen, MEN når jeg gikk ned på "Comments" på den traileren så jeg noen hadde kommentert "Outpost", og DA husket jeg det! ;D

Outpost skal settes på nedlasting igjen Kan jo forøvrig laste ned The Bunker også ^^