Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2508
Da min facebook konto ble slettet her om dagen ble jeg irritert. Dette er maks irriterende!. jeg mistet hele nettverket mitt og jeg måtte ty til fantasivenner for å få tiden til å gå Xd (neida) men etter noen dager og en klønete måte å ta kontakt med facebook på så fikk jeg til svar at: " din konto er slettet grunnet feil fødsels dato( jeg satt jo 9 april 1945 dette bare for moro ofc) dette er jo uber lol. og dette er enda mer uber lol jeg lagde en film-> http://www.youtube.com/watch?v=a59wD...eature=channel (neida er ikke meg XD)

ja så hva er påenget med denne tråden? sist jeg leste var hver 14 menneske på facebook det betyr at sykelig mange bruker facebook. og det slo meg at facebook må jo være noe av det mest attraktive for hackere å "hacke"
hvorfor? jo set at man får tak i mail aresser til millioner av folk eller hvis man eks sletter alles kontoer? mulig dette ikke er mulig ved å bare sitte forran en pc å hacke men la oss si man hadde funnet backupservern og sabotert den?(folket hadde jo blitt rasende og de færreste hadde giddet å lage ny kontoer) og ikke minst så hadde folk kansje begynt å bruke andre netverktjenester eks Diaspora *kremt* eller andre.

stemmer dette? er facebook et av de mest ettertraktede sider å hacke?
hvilken side er den mest ettertraktede siden å hacke?
Sist endret av random40348; 4. august 2010 kl. 02:29.
Nei. Nettbankene er mest ettertraktet.

Forøvrig er Facebook et ganske vanlig mål. Flere vellykkede angrep har blitt gjennomført også. Blant annet et sikkerhetsselskap som lastet ned profilene til 1/5 av brukerne eller noe slikt. Spredte godsakene, og er tilgjengelig på bittorrent blant annet.
Gjest
Trådstarter
Sitat av nikita Vis innlegg
Nei. Nettbankene er mest ettertraktet.

Forøvrig er Facebook et ganske vanlig mål. Flere vellykkede angrep har blitt gjennomført også. Blant annet et sikkerhetsselskap som lastet ned profilene til 1/5 av brukerne eller noe slikt. Spredte godsakene, og er tilgjengelig på bittorrent blant annet.
Vis hele sitatet...
hmm intressant, ja bankene tenkte jeg ikke på, jeg trodde at de mest atrakktive var pentagon og andre sikkerhetsstyrker.?
Har hørt at http://127.0.0.1 sjeldent får stå i fred. Vær forsiktig før du tar den siden i bruk

Sitat av xhacktly Vis innlegg
hmm intressant, ja bankene tenkte jeg ikke på, jeg trodde at de mest atrakktive var pentagon og andre sikkerhetsstyrker.?
Vis hele sitatet...
Tror vel de fleste hackerne unngår å hacke FBI, CIA, Pentagon osv. Det er i alle fall ikke noe de impulsivt finner på at de skal gjøre når de kjeder seg, for å si det slik. Ikke de smarte i alle fall.
Sitat av xhacktly Vis innlegg
hmm intressant, ja bankene tenkte jeg ikke på, jeg trodde at de mest atrakktive var pentagon og andre sikkerhetsstyrker.?
Vis hele sitatet...
Bruk hodet, det blir nesten som å tagge på politistasjoner.
Gjest
Trådstarter
Sitat av byp4ss Vis innlegg
Bruk hodet, det blir nesten som å tagge på politistasjoner.
Vis hele sitatet...
ja og man blir ikke tatt hvis man har skillz.
Er vel ikke selve facebook som er målet, er vel heller disse små applikasjonene PÅ facebook som blir brukt (se hvem som besøkte profilen din, besøks-tellere osv) som gir full info om kontoen din, veldig enkelt i grunn, mange dumme folk der ute.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Har hørt at http://127.0.0.1 sjeldent får stå i fred. Vær forsiktig før du tar den siden i bruk



Tror vel de fleste hackerne unngår å hacke FBI, CIA, Pentagon osv. Det er i alle fall ikke noe de impulsivt finner på at de skal gjøre når de kjeder seg, for å si det slik. Ikke de smarte i alle fall.
Vis hele sitatet...
Liker ironien i den morsome vitsen din, sammens med signaturen din. Forøvrig er sånne humor forsøk døfødt på en bruker med 1k+ posts. (Hold deg uansett for god sånt.)


Ontopic: Attraktivt for hackere? Trolig. Men er det verdt tiden de bruker på research, når sjansene er så små for å faktisk finne et brukende hull? For noen mail adresser? I think not. Da ville jeg heller aimet for nettbanker som i det minste kan gi en skikkelig gevinst om man først finner noe.
Sitat av Nenzo Vis innlegg
Liker ironien i den morsome vitsen din, sammens med signaturen din. Forøvrig er sånne humor forsøk døfødt på en bruker med 1k+ posts. (Hold deg uansett for god sånt.)
Vis hele sitatet...
Hvilken vits, og hvem er du for en, med under 800 poster, som føler deg berettiget til å belære meg på denne måten?
Sitat av nikita Vis innlegg
Blant annet et sikkerhetsselskap som lastet ned profilene til 1/5 av brukerne eller noe slikt. Spredte godsakene, og er tilgjengelig på bittorrent blant annet.
Vis hele sitatet...
Hvis du sikter til saken som ble nevnt i nyhetene for noen dager siden, så var det snakk om fullt navn og profilID, noe som er tilgjengelig i en lang liste for hvem som helst. Det var altså ikke snakk om godsaker, men informasjon hvem som helst kunne søke opp.
Nenzo og Realist1; Det ville vært fint om dere tok chickfighten på pm til hverandre, isteden for å besudle tråden. Beklager OT.
Muligens litt off-topic, men jeg tviler på at tallene er reelle.
Det finnes tusenvis av falske trolleprofiler, folk som søker sex via en anonym konto, menn og tenåringsgutter som registrerer seg som lesbisk eller bifil jente, med bilder de har funnet på 4chan eller myspace, folk som har glemt passord og lager ny konto, folk som lager profil i stedet for "side" for produktet, nettsiden eller firmaet sitt.
Det er mange av dem.
Leter du litt finner du uhyre mange av dem du også.
Jeg vet det, for jeg har kommet i kontakt med så mye rare profiler med min egen trolleprofil, og min faktiske konto.
Det er ikke så mange reelle brukere som det legges fram og skrytes av.

Sitat av Nenzo Vis innlegg
Ontopic: Attraktivt for hackere? Trolig. Men er det verdt tiden de bruker på research, når sjansene er så små for å faktisk finne et brukende hull? For noen mail adresser? I think not. Da ville jeg heller aimet for nettbanker som i det minste kan gi en skikkelig gevinst om man først finner noe.
Vis hele sitatet...
Desverre er det mange som bruker samme passord og epostadresse på flere arenaer. Jeg hørte om en hendelse der noen hacket et kristent forum og fikk ut hele medlemslista med passord og registrert epostadresse.
Da var det bare å gå inn der, og lese epost, finne de forskjellige tjenestene de brukte og teste samme passord der. Passet det ikke kunne man bare klikke "glemt passord" og lese eposten.

For ofrene kan det ende med grov trolling, tap av brukerkontoer eller i verste fall, tap av penger.
Sist endret av DoktorKven; 4. august 2010 kl. 04:12.
Eg lagde no ein konto her for ei stund sida, og la til nokon folk eg skulle snoke litt på. Det merklige er at venner av denne personen har lagt min "trollekonto" til som venn på rekke og rad...
Sitat av FuzzT Vis innlegg
Eg lagde no ein konto her for ei stund sida, og la til nokon folk eg skulle snoke litt på. Det merklige er at venner av denne personen har lagt min "trollekonto" til som venn på rekke og rad...
Vis hele sitatet...
Kanskje de tror de kjenner deg.. Eller ennå verre: kanskje de vet de kjenner deg.
Facebook har blitt meget attraktivt til å spre skadelig programvare(malware) den siste tiden. Det er flere som trykker på linker der enn når de feks får en link via MSN. Men når du prater om å "hacke" facebook er det nok litt som å lete etter nåla i høystakken.

Sitat av NannirK Vis innlegg
Desverre er det mange som bruker samme passord og epostadresse på flere arenaer. Jeg hørte om en hendelse der noen hacket et kristent forum og fikk ut hele medlemslista med passord og registrert epostadresse.
Da var det bare å gå inn der, og lese epost, finne de forskjellige tjenestene de brukte og teste samme passord der. Passet det ikke kunne man bare klikke "glemt passord" og lese eposten.

For ofrene kan det ende med grov trolling, tap av brukerkontoer eller i verste fall, tap av penger.
Vis hele sitatet...
Dette er desverre(eller ikke?) alt for sant. Den tiden jeg var aktiv i "underground" miljøet. Var det vanlig å hacke forskjellige gaming foums etc. Dumpe databasen å starte med å cracke passord. Deretter var det bare kjøre email/brukernavn og passord gjennom forskjellige "account checkers". Dette gjøres nok mye ennå. Å når det gjelder facebook, vil jeg tro mange bruker samme passord der som mange andre steder.
Sitat av NannirK Vis innlegg
Kanskje de tror de kjenner deg.. Eller ennå verre: kanskje de vet de kjenner deg.
Vis hele sitatet...
Kontoen var falsk, og oppretta med det formålet å grave litt. Så nei, tviler dei kjente meg. Fleire som faktisk la meg til, samtidig som dei sendte mld "Hei, kven er du?"
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av NannirK Vis innlegg
Desverre er det mange som bruker samme passord og epostadresse på flere arenaer. Jeg hørte om en hendelse der noen hacket et kristent forum og fikk ut hele medlemslista med passord og registrert epostadresse.
Da var det bare å gå inn der, og lese epost, finne de forskjellige tjenestene de brukte og teste samme passord der. Passet det ikke kunne man bare klikke "glemt passord" og lese eposten.

For ofrene kan det ende med grov trolling, tap av brukerkontoer eller i verste fall, tap av penger.
Vis hele sitatet...
Slikt skjer i liten skala. Det tar for lang tid og gevinsten er liten. Såfremt databasen ikke inneholder veldig mange brukere. Det er mer vanlig å bruke phishere, da slipper man å cracke passord. Man kan da også få det produktet man vil ha, feks paypal/nettbank. Informasjonen blir sikkert sendt igjennom et script som sjekker om emailassord fungerer, så blir det lagret i en liste med emailassord som igjen selges til spammere.

Når en webside hackes er det mer normal å gjøre noe lignende det som skjedde her på nFF. De ligger in nettleser exploits for å spre malware som igjen kan være satt opp til å sniffe nettbank info og andre ting.
Det stemmer også bra det du sier Synderen.
Sitat av FuzzT Vis innlegg
Kontoen var falsk, og oppretta med det formålet å grave litt. Så nei, tviler dei kjente meg. Fleire som faktisk la meg til, samtidig som dei sendte mld "Hei, kven er du?"
Vis hele sitatet...
Det er veldig lett å finne ut hvem vedkommende er. Jeg oppdaget selv trolleprofilen til en kompis av meg som har nekta å registrere seg på facebook i så mange år, ved hjelp av noe som heter "friendfinder", som søker opp alle epost-adressene på msn-lista di mot facebook registeret. Da får man vite hvem fra msn-lista di du ikke har lagt til som venn enda pga epost-adressen osv, også viser det hvilket "navn" profilen står registrert på.
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
Det er veldig lett å finne ut hvem vedkommende er. Jeg oppdaget selv trolleprofilen til en kompis av meg som har nekta å registrere seg på facebook i så mange år, ved hjelp av noe som heter "friendfinder", som søker opp alle epost-adressene på msn-lista di mot facebook registeret. Da får man vite hvem fra msn-lista di du ikke har lagt til som venn enda pga epost-adressen osv, også viser det hvilket "navn" profilen står registrert på.
Vis hele sitatet...
Den er registrert på ein email eg ikkje bruker. (Laga til det formålet)
Emailen er satt opp til å tagge og videresende mailer til min hovudkonto.
Den har ingen assosiasjoner med meg i det heile tatt.
Oja, og msn-adressa mi er ikkje brukt som mail-adresse.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei alle sammen. Jeg ble anbefalt denne siden pga et problem jeg og en venninne/kollega har på Facebook. Har søkt en liten stund på topics her ang Facebook og hacking. Her på denne topic ser jeg noen har "falske" profiler. Og det er nettopp en slik profil jeg skulle likt å finne ut mer om.

Problemet er trakassering og trusler til min venninne/kollega. Personen som trakasserer er tydeligvis en som jeg har på min venneliste, for personen vet hva som blir skrevet på "wallen" min og bruker detta mot henne. Personen kommer med masse svadaprat og trusler som ikke henger på greip.

Så det store spørsmålet er; Har noen noen tips på hvordan jeg kan finne ut hvem denne personen er? Finne email, IP, personlige opplysninger etc så jeg får gått til en personlig anmeldelse hos Politiet?

Av erfaring ser jeg ikke no vits i å gå til Politiet uten et konkret navn og bevis.


Mulig dette er offtopic i denne tråden, men det var denne tråden jeg fant som hadde mest info om problemet mitt. Jeg er forresten helt grønn på data generelt, så store vanskelige ord vil jeg gjerne få slippe. Kan hvis det er enklere lage en egen tråd om dette emnet hvis det ønskes.

Hilsen JAB