Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2504
Dere som har tatt amfetamin; hvor lang tid vil dere si det tar fra dere har vært på kjøret til dere er i skikkelig form igjen og alle følelsene er som normalt igjen?
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Hva legger du i å "være på kjøret"?
Gir det normaltvis noen dager med bra mengde søvn og litt mat
Sist endret av Metylfenidat; 19. oktober 2018 kl. 13:35.
I å være på kjøret mener eg å ta amfetamin over et par eller flere dager.
For min egen del er det veldig individuelt.
Eg elsker og hater amfetamin.
Har skreve med en type på nettet og skal kanskje møtes etterhvert. Da må eg legge fra meg amfetaminen. Har vært til og fra i et par år. MYYYE mer før enn nå da.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kommer ann på situasjonen. Har man gjort mye dumt mens man har vært på " kjøret" kan jeg ligge tett opp mot et panikkanfall i mange dager. har jeg kost meg alene i to dager, så er det bare å forvente et par dager med sliten spyke og lite lyst til å gjøre noe annet en å ligge å se TV og slite med søvn og mat.
Vil tro det er ganske så inviduelt og ut ifra hvor stort forbruk du har hatt tidligere, kvalitet på amfetaminen og hvor mye du får til å sove og spise, og hva du gjør under rusen.
Uansett så vil jeg tro du begynner å kjenne gode forbedringer etter ei uke. Man blir litt ødelagt og pjask ei lita uke etter et "pepperkjør" så Husk det er mest psyka det går ut over. Reint kroppslig så finnes det faktisk forskning som beviser at kroppen ikke blir heilt normal igjen før etter flere år, men det er mer småting som at halsen og stemma kan forandre seg litt faktisk, det er sikkert noe flere senvirkninger, som jeg ikke vet om, men jeg vil påstå det er mest psykisk.
Håper du får til å kutte ut peppern og lykke til på date
Hei,
Om du har brukt veldig mye over lengre tid kan det ta ganske lang tid før man føler seg normal igjen. En i min nære krets uttalte at han ikke følte han var helt seg selv igjen før etter mange år. Det vil bli en prøvelse å møte og bli kjent med sine egne følelser, mye av det har man dekket over og dyttet vekk fra seg med jevnlige inntak av rus. Du vil møte mange vanskelige dager, men er ønsket stort nok vil du tørre å face det vanskelige og ikke flykte.

Jeg heier på deg!
For å unngå nedtur må du spise, drikke og sove/hvile mens du er påtent.
Hvis du sliter med å spise har apoteket næringsdrikke i 200ml flasker som kan erstatte ett måltid. Disse flaskene kan du få på resept hvis du er tynn, og trenger å gå opp i vekt.
Ha ett glass eller flaske med vann med deg hele tiden.
Jeg sover annenhver natt ved hjelp av medisiner, bruker benzo og truxal. Jeg legger meg nedpå og lukker øynene ett kvarters tid 3-4 ganger i døgnet uansett.
Avslutter med å røyke meg ned på hasj, benzo og gjerne sub.
Jeg jukser litt da, men det funker for meg
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tekken Vis innlegg
For å unngå nedtur må du spise, drikke og sove/hvile mens du er påtent.
Hvis du sliter med å spise har apoteket næringsdrikke i 200ml flasker som kan erstatte ett måltid. Disse flaskene kan du få på resept hvis du er tynn, og trenger å gå opp i vekt.
Ha ett glass eller flaske med vann med deg hele tiden.
Jeg sover annenhver natt ved hjelp av medisiner, bruker benzo og truxal. Jeg legger meg nedpå og lukker øynene ett kvarters tid 3-4 ganger i døgnet uansett.
Avslutter med å røyke meg ned på hasj, benzo og gjerne sub.
Jeg jukser litt da, men det funker for meg
Vis hele sitatet...
En eller annen form for nedtur er det vel umulig å unngå etter flere dagers bruk uansett. Men man kan selvfølgelig gjøre nedturen mindre ubehagelig om man er "rutinert" og passer på å få i seg næring vitaminer og veske. har man tilgang på noe beroligende eller imovane for å sove så vil helt klart nedturen være mer utholdelig. Men det er fortsatt en nedtur.
Takk for svar folkens

Eg har hatt mangfoldige nedturer, eg har aldri klart å ta amfetamin hver eneste dag over lang tid. Har tatt mindre amfetamin det siste året enn året føre. Vil gjerne bli ferdig med det...
Joda du får litt nedtur, og det er ikke nødvendigvis så lurt å bruke benzo og sub for å sove og lande. Veldig godt å kombinere også, noe jeg ikke gjør lenger. Jeg vil også si at for min del, så får jeg hardere nedtur på 2dagers runder enn hvis jeg kjøre i f.eks 14 dager. Hater og elsker amfetamin like intenst begge deler. Det er det eneste stoffet jeg fremdeles skyter, noe jeg vet er helt på trynet. Hjelper meg til å takle nålsug, og det er bra til tider.
Har ikke skutt mange smellene med minus siden 2007, inntar nå opiater/opioder sub som regel, på annen måte. Suben legger jeg under tunga faktisk. Skyter ikke all amfetaminen heller, bare noen ganger. Ødelagte blodårer, som må pleies, og trenger lange pauser.

Bra at du har fått ned forbruket ditt da annveig.
Amfetamin tar på uansett, og brenner deg helt opp til slutt. Jeg tar det kun av og til, og som regel 5g noen tiere har det blitt. Kjører til det blir tomt. Har en periode nå hvor det har blitt litt mer, goood amfetamin, og er inne i min siste femmer av 20g faktisk. Tierne har også blitt kjøpt når jeg har fått tak i noe ekstra gode varer.
Det er vel lett å se at jeg er påtent nå, på skrivingen min.
Sist endret av Tekken; 22. oktober 2018 kl. 19:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Godt over to år før jeg ble normal etter flere år med sporadisk bruk, holdt aldri på i mer enn en uke før jeg tok pause i en eller to uker også var det påan igjen med to-tre dager - en uke, sov og spiste normalt hver dag, aldri våken mer enn 24 timer.
Holdt på slik i noen år og ga med selv aldri pause på lengre enn fire-fem uker, vanligvis bare en uke før det var på igjen.
På slutten ble det mindre og mindre, kunne ha et gram litt over en uke, jeg tok mindre å mindre doser og rettferdigjorde bruket mitt som medisin...

Ble til slutt helt ødelagt, ustabil, kort lunte, paranoid og helt sinnssykt depressiv, psykisk syk rett og slett.
Tok godt over to år, kanskje tre før jeg var tilbake til normal igjen.
2-3 år før du var tilbake til normalen, Kjelldriver?! Det var lang tid! Eg har ikke tatt siden fredag pga urinprøver, men har 2 gram liggendes, det hjelper at eg må ta urinprøver, det gjør bruken av alt mye mindre. Skal prøve å holde meg til det eg har uten å kjøpe nytt. Blir veldig arbeidsom når eg tar, så er helst i forbindelse med det eg tar, men noen ganger sitter eg bare i sofaen og spiller på telefonen i timesvis, det er bortkasta det! Men blir så opphengt.. men eg skal virkelig prøve å ta tak nå, eg tåler amfetamin dårlig og sliter psykisk fra før av, så det er helt på tryne at eg tar i det hele tatt...
Sitat av annveig Vis innlegg
2-3 år før du var tilbake til normalen, Kjelldriver?! Det var lang tid! Eg har ikke tatt siden fredag pga urinprøver, men har 2 gram liggendes, det hjelper at eg må ta urinprøver, det gjør bruken av alt mye mindre. Skal prøve å holde meg til det eg har uten å kjøpe nytt. Blir veldig arbeidsom når eg tar, så er helst i forbindelse med det eg tar, men noen ganger sitter eg bare i sofaen og spiller på telefonen i timesvis, det er bortkasta det! Men blir så opphengt.. men eg skal virkelig prøve å ta tak nå, eg tåler amfetamin dårlig og sliter psykisk fra før av, så det er helt på tryne at eg tar i det hele tatt...
Vis hele sitatet...
Jepp, 2-3 år før sinnet mitt var der hvor det en gang var, 100% stabilt og under min egen kontroll.

Jeg brukte det heller ikke til sosiale settinger, kun til arbeid, husarbeid, snekker, mekanisk og skole.
Jeg skylte 5g ned i dass da jeg fikk nok og har ikke sett meg tilbake siden.
Nå som jeg er frisk så er jeg like rask og effektiv på ting som jeg var på amf i sin tid.
Sist endret av Kjelldriver; 23. oktober 2018 kl. 18:21.
Sitat av annveig Vis innlegg
2-3 år før du var tilbake til normalen, Kjelldriver?! Det var lang tid! Eg har ikke tatt siden fredag pga urinprøver, men har 2 gram liggendes, det hjelper at eg må ta urinprøver, det gjør bruken av alt mye mindre. Skal prøve å holde meg til det eg har uten å kjøpe nytt. Blir veldig arbeidsom når eg tar, så er helst i forbindelse med det eg tar, men noen ganger sitter eg bare i sofaen og spiller på telefonen i timesvis, det er bortkasta det! Men blir så opphengt.. men eg skal virkelig prøve å ta tak nå, eg tåler amfetamin dårlig og sliter psykisk fra før av, så det er helt på tryne at eg tar i det hele tatt...
Vis hele sitatet...
Det at han sier det tok 2-3 år før han følte seg 100 prosent normal må ikke gjøre at du mister motivasjonen annveig. Det trenger ikke ta så lang tid for deg. Det jeg tror han mener med det, er at det kan ta tid å få livet tilbake der han ønsker at det skal være. At han ikke lenger er redd for tilbakefall og generelt har kontroll over sin egen tilværelse. Er det noe du kan bekrefte kjelldriver? Det at du sliter psykisk fra før av gjør det helt klart verre å ruse seg. Det er nærmest en folkesykdom å ha psykiske plager, men det går fint å lære seg å leve med uten rus og psyken vil som regel fort bli bedre når man slutter med rus og finner noe annet som er meningsfullt i livet. Det er kanskje vanskelig å ha positive tanker akkurat nå, men det vil bli bedre så lenge du jobber for det, og har et genuint ønske om å få det bra. Det er bra at det motiverer deg til å holde deg rusfri når du tar urinprøver. Det synes jeg du skal fortsette med til du ikke lenger er redd for en sprekk. Uansett om det er tvang eller frivillig.
Sitat av Nøkkelost Vis innlegg
Det at han sier det tok 2-3 år før han følte seg 100 prosent normal må ikke gjøre at du mister motivasjonen annveig. Det trenger ikke ta så lang tid for deg. Det jeg tror han mener med det, er at det kan ta tid å få livet tilbake der han ønsker at det skal være. At han ikke lenger er redd for tilbakefall og generelt har kontroll over sin egen tilværelse. Er det noe du kan bekrefte kjelldriver?
Vis hele sitatet...
Stemmer til dels, var ikke avhengig slik at tilbakefall var en fare.
Men det jeg derimot slet med var å finne veien tilbake inn i samfunnet, mye angst og depresjon gjorde at veien ble lang, typ 2 år før jeg ble helt kvitt angsten, kunne gå måneder mellom angstanfall og de ble sjeldnere og sjeldnere, ett år gikk på finne veien og bli en normal borger i samfunnet, depresjonen har vært sporadisk hele veien, men har gitt seg helt etter at man kom seg ut i arbeidslivet og fikk noen normale venner.

Det tok nok bare noen måneder før man følte seg rimelig normal igjen, men for å komme helt på baseline hvor man var før man kom borti amfetamin var en lang prosess.
Tusen takk for svar og oppmuntring folkens ❤️
Utrolig bra jobba Kjelldriver!! Det står det virkelig respekt av det du har klart!

Eg har slitt siden eg var liten, og syns framtida ser mørk ut. Eg kan ha gode perioder med de er sjeldne og de varer kort så det er mye jobb for kort tid med å ha det greitt men eg vett eg er negativ nå.... det hjelper å lese det dere skriver så tusen takk for det :-)