Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1116
Har 3 "dumme" tv-er som jeg ønsker skal spille forskjellige HD-videoer i loop. De har HDMI-inntak.

Så hva er best og brukervennlig? Må være enkelt å bytte video(er) uten at jeg er involvert. Har kommet på 2 metoder som muligens funker OK.

1. En pc med 3 tilkoblede chromecast, spiller av fra youtube.
Bra: Enkelt, billig.
Dårlig: Må ha wifi, kan ikke flytte en skjerm utenom nettverk. Looping fungerer kanskje ikke.

2. Pinne-pc Asus Vivo / Intel Compute per tv.
Bra: Fleksibelt, trenger ikke wifi
Dårlig: Dyrere, mer support over tid?. Støy?

3. Annet?!
Billig tablet med usb3->hdmi?
Sist endret av jompatormann; 22. oktober 2018 kl. 11:35.
Raspberry Pi med Kodi e.l. er relativt billig og enkelt. Du kan legge filmene på et minnekort eller en USB-minnepenn som du stikker inni, og så lage en spilleliste som går på repeat. Mulig du må scripte litt, eller lære opp brukerne til å sette den i gang automatisk ved oppstart.
Sitat av Dyret Vis innlegg
Raspberry Pi med Kodi e.l. er relativt billig og enkelt. Du kan legge filmene på et minnekort eller en USB-minnepenn som du stikker inni, og så lage en spilleliste som går på repeat. Mulig du må scripte litt, eller lære opp brukerne til å sette den i gang automatisk ved oppstart.
Vis hele sitatet...
Jeg ville nok også valgt kodi på en raspberry pi.
Du kan forresten stille inn kodi til å spille av alle filene i en mappe automatisk, jeg er derimot usikker på om den starter forfra igjen automatisk når listen er ferdigspillt.

I tillegg kan du fjernstyre avspillingen i nettleseren via nettverk og Internett.

Dersom bruksområdet tillater det kan du også spille av fra en nettverkstrøm slik at én pc sender samme innhold til alle enhetene.

TS, enda ett negativt punkt med chromecast er at den behøver en aktiv Internett tilkobling for å virke.
Sist endret av random105675; 22. oktober 2018 kl. 14:59.