Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1316
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg var russ sist år og lurer på noe angående alkohol, jeg drakk nokså mye, ikke hver dag, men en stor del av måneden. Det som er problemet er at jeg husker svært lite, Blacket ut 80% av tiden, som jeg gikk ut denne måneden, bare jeg drakk litt 20% sprit så husket jeg ingenting dagen derpå.

I dag derimot noen måneder etter russetiden, kan jeg lett drikke samme mengde eller enda mer alkohol, men huske alt dager derpå, pluss føle meg i stand til å oppføre meg ordentlig.

Skjedde det noe med hjernen i løpet av russetiden? Ble noen deler av den lammet elns av alt alkoholen? Er dette noe som kan virke permanent eller var det bare midlertidig?
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alkohol dreper hjerneceller så drikker man hyppig og over tid kan det være permanent ja. Men at du drakk i russetida har nok ikke noe å si nå, bortsett fra at du har bygd opp toleransenivået ditt. Nå kan du drikke samme mengde uten blackout, eller mer uten å bli like full. Det er bare det, hvis du hadde lite erfaring med alkohol før. Ellers er det jo en mulighet for at noen kan ha putta noe i drinken din som førte til blackout. Men det er helt vanlig å få lettere blackout de første gangene man drikker så mye sprit også bygge opp toleransen sin
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har ikke lite erfaring med alkohol, drukket sporadisk siden jeg var 15-16. Har så å si aldri Blacket ut, eller husket lite til jeg da ble russ. Da våknet jeg opp hver gang uten å huske en eneste ting, ikke hvordan jeg kom meg hjem igjen engang. Uansett hvor mye jeg drakk. Jeg var ganske syk på denne tiden med forkjølelse, feber etc så det kan jo være grunnen. Syns uansett det er merkelig at jeg tåler så mye mer må, har ikke bygget opp toleranse, da jeg kun drikker ca 1 gang hver 2-3 uke
Tipper du drakk litt mer over kortere tid enn du tror da du blacket ut. Det er jo ikke sånn at man holder nøyaktig telling på det vanligvis.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alkohol dreper hjerneceller så drikker man hyppig og over tid kan det være permanent ja. Men at du drakk i russetida har nok ikke noe å si nå, bortsett fra at du har bygd opp toleransenivået ditt. Nå kan du drikke samme mengde uten blackout, eller mer uten å bli like full. Det er bare det, hvis du hadde lite erfaring med alkohol før. Ellers er det jo en mulighet for at noen kan ha putta noe i drinken din som førte til blackout. Men det er helt vanlig å få lettere blackout de første gangene man drikker så mye sprit også bygge opp toleransen sin
Vis hele sitatet...
Det at alkohol dreper hjerneceller er en gammel myte. Sunt for hjernen er den ikke, men å si at hjerneceller dør blir direkte feil.

https://www.medicaldaily.com/does-dr...n-cells-300798
Mye alkohol med høy prosent + rask promille + lite søvn + lite mat nesten hver eneste dag så lenge russetiden varer tærer på kroppen.
Det som skjer er jo faktisk at hjernen blir så bedøvet at det du opplever ikke lagres i langtidshukommelsen.
Hjernecellene dør ikke på noen måte, de bare "sover" frem til du blir edru igjen rett og slett.
Nei det skjedde nok ikke noe med hjernen din.