Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2398
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Noen som har erfaring med Palexia her og vet om der har synergistisk virkning med Oksykodon?

Altså at man ikke kan kombinere de, selv ved å bruke opiat omregningstabell og redusere dosen av den ene tilsvarende tillegget av den andre, på grunn av uforutsigbar ekstra 'effekt'. Det er mest CNS depressive effekten som er det viktige å kunne forutse litt.

Ellers er det noen som har erfaring med Oksykodon, Palexia, Norspan (buprenorfin) og/eller Fentanyl og kan fortelle om hva du/dere foretrekker? Tenker mest på smertestillende virkning.

Tror at jeg fikk 0.5 mg alfentanil og 2.5 mg Midazolam da jeg var til gastroskopi. Hadde allerede tatt 10 mg Oksykodon depot tablett 1-2 timer tidligere. Fungerte veldig bra. Tidligere fikk jeg samme kombinasjon uten like god effekt. Vet ikke om det var at jeg bare hadde høyere opioid dose totalt siste gang eller om det var kombinasjonen.

Står nå på 20 mg Oksykodon to ganger daglig. Suboptimal effekt. Tidligere 7-9 i smertenivå, nå 4-6. Litt søvnig, det er ok.

Det eneste 'dumme' er hodepine, svimmelhet og kvalme. Dette begynte dog da jeg begynte på Tramadol i april og har fortsatt siden da. Det ble mye bedre etter at jeg byttet fra Tramadol til Paralgin Forte, men var der fortsatt litt opp og ned i intensitet, nå litt verre etter en stund på Oksy. Ikke helt sikker på at dette vil bli bedre om jeg slutter på Oksy altså. Kan skyldes noe helt annet.

Spørsmål er nå hva vi skal gjøre. Gå opp i dose, bytte til noe annet eller kombinere med noe annet eventuelt.

Finnes så mye å velge mellom og jeg har ingen diagnose på smertene mine enda, så det er enda vanskeligere å forutse hva som vil være effektivt. Føler det blir veldig komplisert medisin for meg og kanskje også allmennlegen nå.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du mulighet til å kjøpe cannabis, så vil jeg anbefale deg å blande det med opiatene da det både forsterker den smertestillende effekten og demper det meste av kvalme og annet ubehag. Går selv på tramadol og etter jeg begynte å vape weed ved siden av så har jeg både gått ned i dosering og fått bedre smertelindring