Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1144
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har noen store planter som skal høstes i oktober/november.

Lurer på å lage olje da jeg ikke røyker tobakk utenom med weed og gjerne vil skåne lungene.

Mister man mye høstingen om man bruker olje fremfor å røyke det? Og effekten - noen med erfaring?

Jeg har søkt på nett og YouTube, men jeg suger i engelsk og skulle gjerne hatt litt tips og råd fra noen med erfaring

Takker for alle råd og innspill
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg lurer også på om noen vet om en nettside med cbd-olje, så ren som mulig rimeligst mulig
Anonym bruker
"Harm Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg lurer også på om noen vet om en nettside med cbd-olje, så ren som mulig rimeligst mulig
Vis hele sitatet...
Cbd olje lages vel på samme måte, det er planten som avgjør om det er thc olje eller ikke?
om du tørker og grinder opp budsa skikkelig, ekstraherer med en mer effektiv måte enn å blåse gjennom butan og vaper det effektivt så mister du i grunn nesten ingenting.

anbefaler ISO. om du skal ha med alt av oljer (thc, cbd, terpener osv) så tar du en QWISO ekstraksjon (quick wash isopropyl alcohol extraction).

steg for steg:

1. ALDRI utsett ISO for gnister/flammer el andre ting som kan antenne det, ISO er meget brannfarlig.

2. kjøp 99%+ ren isopropyl alkohol, blir brukt til å rense elektronikk, optikk osv. legg ISO i fryseren (det fryser garantert ikke).

3. grind opp weeden og fyll det på et glass du kan forsegle, omtrent 2/3 fullt, legg i fryseren.

4. etter en time+ ta opp glasset og fyll til rett over den grinda weeden med ISO, sett på lokk og rist godt.

5. bruk kaffefilter og hell over ISO fra glasset du har rista over til ny beholder. gjenta steg 4 og 5 1-3 ganger om du vil ha med absolutt alt, anbefaler da og bruke egne beholdere da kvaliteten synker fort hver gang (mindre thc, cbd osv for hver gang, men du vil også få mer klorofyll osv med i ekstraktet)

6. hell det filtrerte ekstraktet over i en stor glassform (eks https://www.kjokkenutstyr.net/images...-form-feat.jpg) og la ISO fordampe bort helt. formen kan med fordel settes i et varmt vannbad f eks, men pass på god ventilasjon og tilsyn, og igjen, IKKENO som kan antenne dette!

7. skrap opp godsakene fra formen og lagre det lurt, detta er sticky saker.., bakepapir er et fint materiale å samle dette på så det ikke fester seg overalt og du dermed kan miste en del.

8. ENJOY! ^^
Sist endret av Munted Artist; 20. juli 2019 kl. 14:25. Grunn: skriveleif
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for tips!

Jeg så noen videoer på YouTube der de varma opp alkoholen, ikke frøys den..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tusen takk for tips!

Jeg så noen videoer på YouTube der de varma opp alkoholen, ikke frøys den..
Vis hele sitatet...
De varmer opp alkoholen forsiktig etterpå for at den skal fordampe fortere. Bruk vannbad, husk at ISO er veldig brennbart.
Anonym bruker
"Harm Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Rasta666 Vis innlegg
De varmer opp alkoholen forsiktig etterpå for at den skal fordampe fortere. Bruk vannbad, husk at ISO er veldig brennbart.
Vis hele sitatet...
+ decarb