Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 935
La oss si du får 30 7.5mg imovane/25 5mg valium og anti dep meds.
Skal du da miste lappen? Om legen melder fra?

Og vis det skjer og det går en mnd og medisinene er brukt opp og du ikke fornyer vil du ha lappen igjen?

Noen som vet? Eller er det snitt meds siste 12mnd evt.
Du har lov til å kjøre bil 8t etter inntak av 7,5mg imovane.
Du har også lov til å kjøre om du går på en døgndose på 10mg diazepam.

Dette gjelder såklart så lenge du ikke føler deg påvirket, eller uskikket til å kjøre bil på noen måte.

Om du ikke bruker medisinen som anvist og går tom altfor tidlig, kan legen melde dette videre
Sist endret av SkammeligNykter; 21. juli 2019 kl. 00:09.
Trådstarter
Ok takk Greit og slippe og ringe vegvesenet og prike i det

Men stemmer regelen med at 3 stk b prepp er førerkortet inndratt på dagen? At legene har en slags mal og følge?
Mulig jeg tok feil i forrige post.
Står noe om at dosen må reduseres 50% ved bruk av flere legemidler.
Sitter på tlf, så du får nesten sjekke selv:
https://www.helsedirektoratet.no/vei...-til-forerkort
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
8t etter imovane er greit
48t etter cannabis er ikke greit
kek
Trådstarter
Ja. Røyker ikke noe lenger. Kun valium og imovane. Men slutta med imovane for 1 uke siden og tar 5mg valium om dagen nå. Så vil det si at imovane er 0lla ut?

Tilfelle jeg må til tannlegen og får 10 paralgin lissom. Da er det brått 3 stk b prepp og lappen ryker.
Anonym bruker
"Skrikende Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du mister ikke lappen av å stå midlertidig på medisiner. Men mister lappen om du blir tatt for å kjøre på det såklart.
Trådstarter
Jo den ser jeg. Kjører jo ikke PÅ medisnene. Men eks valium som henger igjen i ei uke neste en 5mg.

Om man bli stoppa og er nykter ofc men de finner benzo og du kan vise du har gått på de lenge så må de vell vite halveringstiden er lang på de?