Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1458 357184
Sitat av Jacobpk Vis innlegg
Hei, dette er nok ett litt dumt spørsmål, men jeg lurer på ca. hvor mange stk flein av gjennomsnittlig størrelse er 1g?
Vis hele sitatet...
Gjennomsnittlig går det 20+ stykker på et gram, men som sagt
kommer jo dette helt an på størrelse. Bruk alltid vekt når du
doserer.

Husk også at innholdet av virkestoffer varierer, så jo større
dose, dess mer variasjon kan du oppleve.
Spiste 2 gram med fleinsopp sammen med 3 venner sist lørdag. Alle var enige at effekten mintes mer om 0,5-1 gram en 2 gram, spiste 2 gram fram samme batch i midten av november ifjor og hadde mer eller mindre samme effekt som på lørdag.

Så det førte meg her, for og spørre om det bare er soppen som har lavt nivå av virkestoff? Har lagra soppen som jeg plukka ifjor sesong nøyaktig som OP ( han som starta tråden ) har beskrevet.
Spiste 2 gram med fleinsopp sammen med 3 venner sist lørdag. Alle var enige at effekten mintes mer om 0,5-1 gram en 2 gram, spiste 2 gram fram samme batch i midten av november ifjor og hadde mer eller mindre samme effekt som på lørdag.

Så det førte meg her, for og spørre om det bare er soppen som har lavt nivå av virkestoff? Har lagra soppen som jeg plukka ifjor sesong nøyaktig som OP ( han som starta tråden ) har beskrevet.
Sitat av Zeptux Vis innlegg
om det bare er soppen som har lavt nivå av virkestoff? Har lagra soppen som jeg plukka ifjor sesong nøyaktig som OP ( han som starta tråden ) har beskrevet.
Vis hele sitatet...
Sannsynligvis generelt lavt nivå av virkestoffer, ja.
Tilgjengelige analyser tilsier at ett gram tørket sopp
hypotetisk sett kan inneholde alt fra knappe 2 til 20
milligram psilocybin. Ifølge Erowid er "terskeldosen"
for psilocybin / psilocin rundt 3-4 milligram, mens
20 milligram regnes som en relativt sterk dose.
Så ja, det kan være store variasjoner.
Nysgjerrig
Jacobpk's Avatar
47 5
Hva tenker dere er en bra dose første gang? Er 2 g for mye? Jeg vil trippe ordentlig og føler meg så godt forberedt som jeg kan bli
Stor Hårvekst
Kommer helt an på åssen hodet dit fungerer.jeg personlig synes det er bedre og ta lit for Mye en lit for lite.da jeg ofte får en sånn Kjiipt kjedelig feeling på for lav dose at å gikk jeg glipp av noe , eller kastet bort en tur. Smak og behag
Hva tenker dere er en bra dose første gang? Er 2 g for mye? Jeg vil trippe ordentlig og føler meg så godt forberedt som jeg kan bli
Vis hele sitatet...
Tja, 2 gram er akkurat passe for første forsøk, mener jeg. Kommer ann på hvor potente soppene er selvfølgelig. Jeg vil ikke kalle 2 gram for en ordentlig tripp, men better safe than sorry. Har du skaffet deg vekt eller har du tenkt å spise 50 stk?
Nysgjerrig
Jacobpk's Avatar
47 5
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Tja, 2 gram er akkurat passe for første forsøk, mener jeg. Kommer ann på hvor potente soppene er selvfølgelig. Jeg vil ikke kalle 2 gram for en ordentlig tripp, men better safe than sorry. Har du skaffet deg vekt eller har du tenkt å spise 50 stk?
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Tror jeg kjører på med noe rundt 1.5-2g Når det kommer til det siste du spurte om så tenker du sikkert på innleggene mine fra de siste dagene. Greia er at jeg har vekt og skal selvfølgelig veie soppene før jeg spiser dem, men jeg lurte bare på et ca antall stk sopp det er per g sånn at jeg skal vite hvor mange som er nødvendige å plukke. Vil ikke plukke mer sopp enn hva jeg trenger Har ikke noe med at jeg ikke gidder å veie opp og heller gjetter hvor mye jeg får i meg haha
Takk for svar! Tror jeg kjører på med noe rundt 1.5-2g Når det kommer til det siste du spurte om så tenker du sikkert på innleggene mine fra de siste dagene. Greia er at jeg har vekt og skal selvfølgelig veie soppene før jeg spiser dem, men jeg lurte bare på et ca antall stk sopp det er per g sånn at jeg skal vite hvor mange som er nødvendige å plukke. Vil ikke plukke mer sopp enn hva jeg trenger Har ikke noe med at jeg ikke gidder å veie opp og heller gjetter hvor mye jeg får i meg haha
Vis hele sitatet...
Neimen da så! Lykke til! Si fra hvordan det gikk, hvis du gidder.

Fleinsopp mister 90 % av vekten etter tørking. Så hvis du plukker 20 gram ferske sopp, så sitter du mest sannsynlig igjen med 2 gram.