Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3613
Nå snakker jeg om generelt folk som stjeler posten til andre midt på natta. klokka 3-4 circa for å være presis! Bare lurte i bunn og grunn om dette er en vanlig ''stuke'' greie som amf/speed brukere har for seg? Og agendaen deres er seffølgelig å finne et kreditt/bankkort eller bankbrikke, rett og slett alt av sensitiv info om andre. Og hvor straffbart er dette egentlig? jeg vil nok tro at det er utrolig straffbart å bli tatt i å naske postkasser om nettene i mørket..
Har selv hatt sigøynerer som har stjålet fra min postkasse. Ser det hele tiden i mitt nabolag at de lusker i postkassene.På natten kommer det stort sett bare reklame, så det er lurt å tømme postkassen straks den blir levert. Kan bli vanskelig når man er på jobb, men tøm den straks du kommer hjem.

Se denne saken om en postmann hadde stjålet kort og koder fra 21 personer og fått ut 160k.
Han må sone litt over 3 måneder i fengsel. https://www.tv2.no/a/9590440/
Det kan jo være en "luring" som kanskje har bestilt noe på Dark Web til naboens postkasse?
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må nesten poste anonymt...

Har selv for et par år siden klart å stjele en god del bankkort og visa kort som jeg har klart å brukt på f.eks xbox,ebay og andre sider uten å blitt tatt, handlet for et par tusen kr på hvert kort til de ble sperret men hadde såpass grei kode eg heiv ije ting me sentimental verdi som julekort osv så blir sendt....
Post kommer jo ikke midt på natta da... Bare reklame og aviser.

Ellers er det bare å sette på en lås vel
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er som regel altid noen som er på ferie eller ikke gidder å hente posten hver dag, jeg får avisen ca 0400 på morningen og posten kommer alt fra 0900 til 1600.
Da er det jo bare å sette hengelås på postkassa. Eller bytte ut med en mer solid postkasse. Alternativt å skaffe deg postboks så slipper du å ha postkasse.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
kan skrive under jeg har stjålet mye post på natta under speed stunk ja.
. I håp om å finne visakort, kontanter eller personnummer eller annet.


Har funnet mye nyttig der for mange år siden... Litt vanskeligere å misbruke sånt nå, men speed freak kan godt finne på å gjøre det ja