Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 16066
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Hei,

Jeg har et spørsmål vedrørende det å fornye et utenlandsk pass fra Norge, setter pris på all hjelp jeg kan få! Det har seg slik at jeg både har norsk og tysk statsborgerskap, men jeg bor per dags dato fast i Norge. Jeg skulle gjerne ha fornyet det tyske passet mitt, men det vil være en stund til neste gang jeg har mulighet til å reise til Tyskland. Er det mulig å gjøre dette i Norge, for eksempel på nettet? Eventuelt en annen form for tysk legitimasjon jeg kan bestille her i fra? Jeg er rimelig sikker på at jeg har alt av dokumentasjon som trengs, men jeg bor i Stavanger området, så det vil foreløpig bli vanskelig å komme seg til den tyske ambassaden i Oslo.

Takk på forhånd!
Dette står jo 100% garantert i detaljer om du besøker nettsiden til den tyske ambassaden i Norge? I tillegg til hvorvidt du kan gjøre det fra Stavanger. Skjønner ikke helt hvorfor du spør her..
Min ekskone var finsk statsborger. Hun måtte til Oslo og den finske ambassaden for å gjøre dette.

Det kan ikke gjøres over nett av åpenbare grunner.

Det var en del papirer som måtte fylles ut og sendes til finland først så ring ambassaden så får du svar.
Den tyske ambassaden i Oslo kan sikkert gjøre det. Ring dem og forhør deg om prosedyren. Mulig det står noe på nettsiden deres også.

https://www.botschaft-konsulat.com/d...chland-in-Oslo
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
I Danmark fikk jeg nytt pass ved å møte opp på konsulatet i Esbjerg. Sjekk hvor Tyskland kan h konsulat i Norge så du slipper Oslo tur. Godt mulig de har i Stavanger...

Viss ikke er ambassade behjelpelig.
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Picard Vis innlegg
Dette står jo 100% garantert i detaljer om du besøker nettsiden til den tyske ambassaden i Norge? I tillegg til hvorvidt du kan gjøre det fra Stavanger. Skjønner ikke helt hvorfor du spør her..
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde å google etter beste evne før jeg laget en tråd her, men selv så fant jeg fint lite brukbar informasjon. Jeg kan nok inrømmme at jeg ikke er den flinkeste til å google ol...

Ellers så takker jeg alle sammen for hjelpen! Da skal jeg sjekke hvor det finnes konsulat i Norge også ringer jeg eventuelt ambassaden.
"Øko-Terrorist"
Jeg har dobbelt Norsk/USA. Når jeg fornyer tar jeg kontakt med ambassaden i Oslo, sender inn det gamle passet + en bankremisse rekommandert, så får jeg et nytt tilsendt.
Sist endret av tr80r; 7. juni 2019 kl. 12:45.
Er dansk og fornyer passet mitt hos det lokale konsulat. Da jeg måtte ha nytt pass bestilte konsulatet en koffert som inneholdt utstyret de trengte. Denne kofferten gikk på rundgang hos de danske konsulatene i Norge. Utstyr som kamera og biologiske data.

Kan ikke tenke meg at det er så stor forskjell mellom Danmark og Tyskland.