Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1943
Hei! Har en vennine som er 17 som ble tatt for bruk av hasj. Hun skrev under papirer på pissing, men senere angrer grunnet hun sliter med psyken, og det sliter henne mere ned når hun blri oppringt oog må pisse.

er det noen måte for å bryte denne avtalen og betale en bot istedenfor?

Love <3
Tror ikke det er verre enn å bare si at du ikke vil mer. Disse kontraktene er jo tross alt for at du skal kunne slippe unna jævla billig. Har vært der selv, det er jævla lite kult, men fy faen så glad jeg er for rent rulleblad i dag. 1 år uten å røyke burde hun klare fint, og hvis hun sliter med psyken burde hun holde seg unna uansett.

Si at hun burde stick to it. Et år er ikke lenge, selv om det kan føles sånn når du ser fremover. Tenk et år tilbake, og tenk hvor fort den tiden egentlig har gått.
Jeg vil tro hun fikk et brev fra en politijurist om pisse-avtalen? Ring vedkommende og si at hu heller ønsker en bot. Kanskje de rynker litt på øyenbryna, men skal gå an å få til.
Selv ble jeg innkalt til retten for en liten hasj-sak, og nektet å vedta forelegget. Ble innkalt til retten allikevel, så jeg ringte politijuristen som var "saksbehandleren" min. Det var ikke noe problem å betale forelegget istedenfor å møte i retten.

Regner med det ikke skal være noe problem for vennina di heller, men det kan hende dem vil ha hu på pissings mtp forebyggende arbeid og at hun er såpass ung (under 18 år).
Som argument kan vennina di si at det sliter mer på psyken, og at det er nedverdigende å måtte komme dit for å pisse i en liten kopp.