Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2360
Har en stasjonær pc og prøver å få koblet opp to skjermer på den, men den andre skjermen kommer ikke opp i det hele tatt på NVDIA-kontrollpanelet.

Den fungerer helt fin ettersom jeg testet den med laptopen min tidligere. Er en 60hz skjerm, men den jeg forøvrig bruker er 144hz. Har prøvd både med HDMI-kabel og DVI, men ingenting funker.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Javel, du får informere litt om kva skjermkort du har og korleis ting er kopla då.
Trådstarter
17 1
ASUS GeForce GTX960 2GB Turbo, 60hz skjermen er en BenQ 24" LED RL2455HM mens 144hz skjermen er en BenQ 24" 3D LED XL2411Z.
Prøvde nå å bytte om portene og fikk 60hz til å funke, men 144hz vil ikke komme opp.
enkel feilsøking: kommer det bilde på begge skjermene under oppstart \ sikerhetsmodus før maskinen laster alle drivere og moduler? hvis så da kan det være software \ driver problemer

for videre hjelp trenger vi mer informasjon som: hvilket grafikkort du har og hvordan ting er koblet sammen
Trådstarter
17 1
Kommer kun opp på en skjerm under oppstart. Kan sende inn ett bilde av hvordan innmaten ser ut. Grafikkort skrev jeg opp i andre posten min.
Hvordan ting er koblet betyr hvilke kabler går fra hva til hvor, er det noen adaptere i mellom osv. Desto bedre du forklarer jo enklere er det å hjelpe deg.

Kan f.eks begge skjermene fungere med samme kabel i samme uttak på gpu? Hva er testet og hvor/hvordan.

Vi trenger ikke bilde på innmat i pcen din.
Trådstarter
17 1
Ah sånn sett xD Nei jeg har to DVI kabler som jeg har koblet opp mellom pc og skjerm uten noen slags form for adapter, men det er kun den ene inngangen som fanger opp skjermene. Testet begge kablene på den inngangen som funker og de fungerte fint på begge skjermer.

Men da trenger jeg sikkert en adapter så jeg kan få koblet to kabler på samme inngang ville jeg tro
Sist endret av Ezio; 27. desember 2016 kl. 19:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ezio Vis innlegg
Ah sånn sett xD Nei jeg har to DVI kabler som jeg har koblet opp mellom pc og skjerm uten noen slags form for adapter, men det er kun den ene inngangen som fanger opp skjermene. Testet begge kablene på den inngangen som funker og de fungerte fint på begge skjermer.

Men da trenger jeg sikkert en adapter så jeg kan få koblet to kabler på samme inngang ville jeg tro
Vis hele sitatet...
Ok. Har skjermkortet ditt to DVI-utganger? Eller kopler du ein til hovedkortet og ein til skjermkortet?
Trådstarter
17 1
Begge inngangene er koblet til skjermkortet
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ezio Vis innlegg
Begge inngangene er koblet til skjermkortet
Vis hele sitatet...
Med DVI-kabel?

Er hdmi-kabelen du har prøvd hdmi-hdmi, eller hdmi-dvi?
Trådstarter
17 1
Jepp DVI. Er en ren HDMI kabel
Kobler du til den ekstra skjermen mens pc-en er på?
I såfall bør du reboote en gang.
Er Nvidia Surround aktivert?

Har du re-installert drivere?
Sist endret av Cybergasm; 27. desember 2016 kl. 20:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
17 1
Har prøvd å reboote flere ganger uten noe tegn til at det fungerer. Nvidia Surrond er aktivert ja. Har ikke re-installert driverene
Sitat av Ezio Vis innlegg
Jepp DVI. Er en ren HDMI kabel
Vis hele sitatet...
Det er litt uklart det du svarer. Hvis det er en HDMI-kabel, så er det HDMI-porten du bruker?

For å få 144Hz kreves det kompatibel port og kabel. Jeg er faktisk litt usikker på om du får mer enn 120Hz med HDMI, for det står litt forskjellig på ulike nettsteder, men Dual-link DVI ser ut til å være kompatibelt.
Sist endret av Nichotin; 30. desember 2016 kl. 23:40.
Trådstarter
17 1
Bruker jo ikke HDMI-kabelen på skjermen med 144hz så det skal jo ikke ha noe å si. Er en 60hz og en 144hz skjerm.
Støtter DVI-kabelen du bruker til 144Hz-skjermen Dual-Link? Porten på skjermkortet må også gjøre det, på en del skjermkort er det kun den ene DVI-porten som gjør det.
Sist endret av Nichotin; 31. desember 2016 kl. 16:00.