Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1364
Hei,

Kjøpte for en liten stund siden en Acer Swift 3. Bestemte meg for å levere den tilbake, valgte derfor å tilbakestille maskinen til fabrikkinstillinger. Midt underveis så gikk noe galt, og prossessen ble avbrudt. Dette ble gjort med den innebygde funksjonen i Win10. Får da mest sannsynlig ikke levert tilbake maskinen som den er nå, og tech-support på El-kjøp var ikke interessert i å hjelpe meg da det var "min feil."

Problemet mitt nå er at datamaskinen ikke vil boote fra USB slik at jeg får reinstallert windows, og det eneste alternativet jeg får ved å trykke F12 er:

- Windows Boot Manager

Ellers kjører maskinen i en kontinuerlig reboot-loop hvor jeg får feilmeldingen:

Sop Code: Driver_IRQL_LESS_OR_NOT_EQUAL

Det jeg har gjort er:

- Lastet ned Win10 ISO
- Mountet ISO-filen til USB med programmet Rufus
- Enablet F12 Boot menu
- Forandret Boot-rekkefølge i BIOS hvor USB HDD er prioritet 1.

Får altså ikke til å boote fra USB, slikt har brukt å gå greit tidligere men akkurat nå står jeg bare å klør meg i bakhodet.

Setter stor pris på hjelp!
Du må nok enable secure boot på jævla acer https://itsfoss.com/disable-secure-boot-in-acer/ guiden er for win 8 men er ca samme for 10. Funka for min acer så er verdt et forsøk

Det vil la deg boote fra usb
Sist endret av mollypolly; 21. desember 2016 kl. 22:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av mollypolly Vis innlegg
Du må nok enable secure boot på jævla acer https://itsfoss.com/disable-secure-boot-in-acer/ guiden er for win 8 men er ca samme for 10. Funka for min acer så er verdt et forsøk

Det vil la deg boote fra usb
Vis hele sitatet...
Takk for svar, prøvde det du sa samt bytte fra UEFI til Legacy mode. Når jeg gjorde sistnevnte fikk jeg opp muligheten til å boote fra USB.

Windows installeres nå, så får jeg satse på at det ordner seg og at jeg kan få levert inn PC'en