Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 4861
Hei!

For 1 1/2 år siden flyttet jeg 180mil for å bo med kjæresten min. Vi var da enige om å betale 50/50 av husleie, mat/husholdning og drivstoff på bilen. (Samboer betaler strøm og andre andre utgifter på bilen siden den er hans).
Dette har fungert greit frem til de siste mnd, men nå merker jeg at økonomien min ikke går rundt siden sparekontoen har gått tom, og jeg henger konstant etter med betalingene.

Jeg er heltidsstudent, og har derfor lite inntekt. Han er i 100% jobb og tjener tre ganger så mye.

Jeg føler at jeg har kjørt meg helt fast, og ønsker innspill på hvordan andre fordeler utgiftene når det er så stor inntektsforskjell. Er nå redd for at jeg må krype til korset og rømme hjem til mamma igjen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kom fram til ei ordning som funker!

Det finst ikkje fasitsvar på kva som er rett og galt i ein slik situasjon. Eg har gitt gratis husleige til venner, og eg gir de facto gratis husleige no til madammen som er student. Med åpne auge.

Eg har råd til det, og det er verdt det for meg.

Så beste rådet er å ta opp situasjonen, og diskutere ei god løysing for begge parter.