Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3094
Hei, jeg fikk en parkeringsbot idag (urettferdig mener jeg)

Men er det noe jeg har lært så er det at det er lite poeng å prøve å klage til parkeringsselskaper.. Jeg er frustrert

Skal betale bota nå. Jeg ønsker å legge til en melding hvor jeg skriver "håper dere brenner i helvette"

Kan jeg få noe straff for dette?

Takker for svar
Er vel ikke ulovlig å håpe? man har da lov til å ønske seg hva man vil.
Du kan heller legge ved en melding der du sier at du er uenig, men ønsker dem en god jul! Dem er mennesker dem også, gjør bare jobben sin.
Ja men poenget er, kan jeg bli anmeldt eller få noe straff hvis jeg skriver "håper dere brenner i helvette"?
Betal boten i 1 kroninger
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Betal boten i 1 kroninger
Vis hele sitatet...
Bare sånn fordi jeg har sett dette stadig vekk, så nevner jeg bare at det står i loven at man kan nekte å motta betalinger som inneholder et visst antall pengeenheter av ett slag. Regner med du tuller, men bare syns det er verdt å nevne, ikke mange vet det

Og til TS: Det er selvsagt verdt å klage om du selv føler du ikke brøt reglene
Sist endret av seroto9n; 19. desember 2016 kl. 16:15.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kor har du tenkt å skrive inn meldinga? Meg bekjent må du oppgi KID på parkeringsbøter (har eit par av rasen liggande), og då kan du ikkje samtidig skrive inn melding.

Det sagt så er slikt ufatteleg barnsleg. Enten braut du ikkje vilkåra, og bør klage, eller så gjorde du det - og då har det konsekvenser, i form av eit gebyr. Det finst tvilstilfeller, og då kan det sjølvsagt vere vel verdt å klage. http://www.parkeringsklagenemnda.no/ har oversikt over avgjerdsler i tidlegare saker, og vil kunne gje peikepinn på om det er verdt å bruke tid på. Det er uansett kostnadsfritt å klage.
Sist endret av vidarlo; 19. desember 2016 kl. 16:55.
Når du klager kommer du lenger med å svelge stoltheten og være litt ydmyk.
Mye bedre å klage, da må de bruke tid på det. Sist gang jeg klaget (til kommunen) vant jeg ikke fram, men fikk i hvertfall fine bilder av min feilparkerte bil i retur :-)
Private følger avtaleloven og det betyr at de må bevise at du kjørte bilen. Nekt for at du har parkert bilen der, oppgi et falskt navn og adresse (gjerne i utlandet) og si at du lånte bilen til vedkommende og ikke skal belastes for boten.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Betal boten i 1 kroninger
Vis hele sitatet...
De kan nekte å ta imot mer enn 25 mynter av én valør, nettopp pga. vonbrotne kunder som vil lage kvalm.

Edit: 25, ikke 20
Sist endret av kallisti; 19. desember 2016 kl. 19:08.
Blir ikke den befriende følelsen av å be noen dra til hælvete litt ødelagt av at du har satt deg ned og vurdert de juridiske og moralske aspektene i detalj på forhånd?