Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1271
Hei,

For en stund tilbake koblet jeg PC-en min opp til en switsj, istedenfor å ha ethernetkabelen gå direkte fra ruteren til maskinen. Etter at jeg gjorde dette har jeg fått et småirriterende problem; Hver gang jeg starter et program (nettleser, spotify, word, spill, etc) Så popper det opp en melding om at Windows Brannmur har blokkert noen funksjoner i følgende program, og jeg må trykke "allow acces". Noen som vet hvorfor dette skjer og hvordan det kan fikses? Det kan for all del være tilfeldig at det skjedde etter jeg begynte å bruek svitsjen, men tok det med uansett.

Håper dere har noen kloke svar.

Ha en fin dag videre!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Windows 10?

Kan være at nettverkskortet på PCen din registrerte det som et nytt nettverk i det eksisterende nettverket og vil ha deg til og bekrefte at du faktisk skal være tilsluttet det nettverket.. Hadde samme problemet... Pain in the ass
Windows 10 ja. Hvordan løste du problemet?
Hvis eneste forskjellen var at du la til en switch i nettverket ditt og du fikk denne meldingen så er det noe fryktelig galt med oppsettet ditt og jeg trur at det ikke var en switch men en annen router og derfor fikk et nytt nettverk som er oppdaget av windows