Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2958
Hei!

Etter alle nyhetsoppslagene angående at DNB øker prisene kraftig så har jeg bestemt meg for å se etter en ny bank.

DNB har faktisk fungert veldig bra for meg, nettbank etc.. ikke hatt noe tøys, men det er økning av prisene jeg ikke finner meg i.

Så spørsmålet er: Hvilken bank anbefaler du ? Må ha en velfungerende Nettbank er mitt kriterie.
Har benyttet Sparebank 1 (nord-norge) i alle år og er fornøyd med det. Betaler vel bare 250kr i året, de lar deg også opprette ekstra kontoer kjapt og enkelt via mobilbanken om det er ønskelig.
Jeg byttet fra DNB til Storebrand for over et år siden, og har spart mange tusen på det! Veldig fornøyd
Sparebank1 og skandiabanken er de jeg har vært fornøyd med
Prisøkningene handler i praksis om å finansiere tjenester som færre og færre bruker. De øker altså kostnadene ved manuelle tjenester, fordi disse koster mye, og man vil få kundene over på selvbetjente løsninger. Dersom du har en bortimot normal bankforbindelse og bruker nettbanken, så vil ikke disse prisøkningene påvirke deg i det hele tatt.
Vil anbefale deg å beholde dnb og skaffe en bank til. Har per i dag dnb, nordea og danske bank. Boliglånet ble flyttet til danske, nordea er bare for fun. Dnb var der jeg i første omgang hadde boliglån. Vil si at nettbanken til dnb ruler over de andre jeg har vært innom. Dette har sikkert noe med personlig preferanser å gjøre. Det går også raskere å motta penger du får på vipps. Anbefaler alle å ha flere banker. Da blir det lettere å "bytte" velge de tilbudene som er best. renta på bsu kan fort være bra i en bank, mens boliglånsrenta er bedre i en annen:P Det er bare tull når banker mener at du skal overføre hele "kundeforholdet" til dem når du bytter.

Da blir du mye mer bundet og det blir vanskeligere å bytte senere
Sist endret av smetti; 23. november 2016 kl. 18:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skandiabanken har jeg fått veldig godt inntrykk av, jeg dem selv. Men jeg er også kunde i sparebanken vest, som har fungert veldig fint for meg.
Bytta fra DnB til Sparebank 1 og er utrolig fornøyd !! Anbefales og er veldig behjelpelig ved spørsmål.
Sitat av freak_delux Vis innlegg
Skandiabanken har jeg fått veldig godt inntrykk av, jeg dem selv. Men jeg er også kunde i sparebanken vest, som har fungert veldig fint for meg.
Vis hele sitatet...
Har du mulighet til å gjøre kontantinnskudd i skandia?
https://www.cultura.no/

Byttet selv for en tid tilbake. Veldig fornøyd!