Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 671
Hei

Har seg sånn at jeg prøver å få hentet ut noen dokumenter og bilder fra en harddisk som er todelt(ssd/hdd) Der windows er installert på disk C som er ssd'en. Når jeg plugger den enten rett i sata eller sata til usb er bare harddisken, altså disk D synlig, finner ikke disk C der alt jeg trenger er lagret.

Så hvordan får jeg disken til å skjønne at det er ssd'en den skal åpne? Fikser jeg eventuellt dette i diskbehandling på noen måte? Ble ikke så mye klokere av å google emnet, setter pris på svar!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kva disk er det? Du er sikker på at ikkje SSDen er t.d. ein M2 montert på hovedkortet på laptopen e.l.?
Tok en titt til, og det ser ut til at du kanskje har rett i at det er en m2 som er montert rett til hovedkortet(måtte bare grave litt i maskinen) Tenkte ikke over det. Hva vil være letteste måte å få ut filer fra denne?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Finne PC med M2-slot og plugge inn. Eventuelt kjøpe M2-USB-adapter for en hundrelapp på ebay/komplett/dealextreme etc.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Finne PC med M2-slot og plugge inn. Eventuelt kjøpe M2-USB-adapter for en hundrelapp på ebay/komplett/dealextreme etc.
Vis hele sitatet...
Selvsagt, takk for tips!

Men om problemstillingen faktisk hadde vært om SSD og hardisk var på samme disk, hvordan skulle man ha gått frem da? Og nå virker det ikke som det er lagd så mange disker som kjører hdd og ssd fra en og samme?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Men om problemstillingen faktisk hadde vært om SSD og hardisk var på samme disk, hvordan skulle man ha gått frem da? Og nå virker det ikke som det er lagd så mange disker som kjører hdd og ssd fra en og samme?
Vis hele sitatet...
Vel, ut frå det eg kan finne hadde du hatt ein meir eller mindre unik skapning. Hybriddisker finst, men det er i praksis ein vanleg disk med stor flash-cache der enkelte ting vert cacha.

Så eg veit enkelt og greit ikkje, og eg tipper det ikkje er eit relevant spørsmål heller...