Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 509
Jeg kjøpte meg en Dell Inspiron i desember. Den har funka fint hele veien.

For noen dager sida hadde jeg glemt min originale Dell-lader hos en venn. Da fant jeg frem en Targus universal-lader jeg hadde liggende.

På den, har man mange ladehoder man kan bytte mellom å montere på. Til slutt fant jeg frem et ganske langt ladehode som virket å funke på min Dell-PC. Siden den var Targus, lader den ikke opp PCen, og reduserer ytelsen ganske kraftig, men den holdt den i det minste i live.

Men når jeg nå fikk min originale Dell-lader tilbake, så funker ikke denne. Når jeg setter den i, så skjer det ingenting, og det virker til at den kan rikkes litt rundt i ladeinngangen.

Jeg lurer derfor på om Targus-laderen ødela ladeinngangen min, selv om Targus-laderen fremdeles fungerer, gitt at ladehodet er helt, helt inne. Den får fortsatt PCen til å oppføre seg som en gammel 100 Mhz-PC, så det er ikke optimalt.

Hva kan jeg gjøre med dette?
Hva er specsa på den orginale laderen og targus laderen?

Det skal stå på et klistremerke på laderen, f.eks. "Output: 19.5V = 3.34A"

Bilde:



Kan hende targus laderen har andre specs enn den orginale dell laderen, og laptoppen har blitt skadet.
At pluggen er ikke nok.