Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 836
Hei dere. Jeg har en leilighet med en nett-extension av den typen man plugger i stikkontakten (fra Netgear). Den feedes fra hovedruteren i nabohuset. Den har frem til nå fungert ok, men i dag gikk den plutselig i "begrenset"-modus (altså signal, men ikke koblet til internett).

Jeg har prøvd alt. Koble den fra i kort og lengre tid, resatt den til fabrikkinnstillinger, restartet maskinen min X antall ganger ... ingenting ser ut til å virke.

Når jeg kjører en vanlig Windows nettverskdiagnose sier den at IP-adressen ikke kan verifiseres.

Jeg vet at hovedtilkoblingen (altså ruter i hovedhuset, som server denne extensionen) virker, det er den jeg er på nå. Det signalet når akkurat hit bort. Det er altså internett på abonnementet, for å si det sånn.

Er det noen som aner hva jeg kan gjøre her? Det er ikke foretatt noen endringer i konfigurasjon noe sted, ei heller på maskinen min. Feilen oppsto spontant.

Tips og råd mottas med takk!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det bare den pcen som har dette problemet eller har flere enheter?