Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1422
Hei,, Jeg har et lite problem. Pcen min henger seg opp helt av seg selv. F.eks nå jeg sitter og surfer eller sitter og spiller på den. Windows fryser kan ikke trykke på noe. Det som er rart er at alle programmer kjører normalt som de skal men kan ikke trykke på noe. Alle instilinger er rett på pcen også skal ikke være noe feil. Trodde først det var Harddisken som var problemet. Kjøpte ny Harddisk og lasta ned Win10 på nytt. Men problemet er der fortsatt. Pcen lager en rar lyd før den klikker.

Alle drivere og alt er som de skal! Hjelp!

Må holde inn knappen på pcen for og skru den av. Problemet løser seg ikke av seg selv
Sist endret av Inspires; 27. oktober 2015 kl. 10:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har det blitt slik uten videre, eller er dette ett nytt system?
Har du prøvd en minnetest?
Har du sjekket temperaturer?
Har nøyaktig det samme problemet. Dette begynte å oppstå etter at jeg lastet ned og bruker avast antivirus, malwarebytes + anti-exploit, og spybot search and destroy.

Problemet oppstår oftest når jeg åpner flere faner og søker på google. På sider hvor avast online security-symbolet øverst til høyre på nettleseren (firefox) viser mange blokkerte funksjoner, virker det som at det skaper mye trøbbel for pc'en. Selv om jeg blokkerer disse funksjonene, så ser det ut til å få pc'en til å henge seg opp senere. Kan også lukke nettleseren og åpne på nytt, og det virker ikke alltid.

Har egentlig bestemt meg for å slette alt og reinstallere windows på nytt. Lurer fælt på hva dette kan være.

Jeg deler forøvrig ruteren med èn annen beboer (leier delt tomannsbolig), og har fått beskjed om at "router is infected" når jeg har søkt litt rundt i nettinnstillinger.

Håper noe av dette kan få frem en felles løsning på problemet, er redd for at jeg er hacket eller verre.
99% av alle tilfeller er det en av RAM brikkene som er "casen" ville prøvd å ta ut 1 også prøve
Inspires's Avatar
Trådstarter
60 3
Sitat av Fleff Vis innlegg
Har det blitt slik uten videre, eller er dette ett nytt system?
Har du prøvd en minnetest?
Har du sjekket temperaturer?
Vis hele sitatet...
Har sjekket temperatur og tatt minär test. Fant ikke noe feil.

Temperaturen ligger på rundt 30 - 40

Sitat av Arne_J Vis innlegg
Har nøyaktig det samme problemet. Dette begynte å oppstå etter at jeg lastet ned og bruker avast antivirus, malwarebytes + anti-exploit, og spybot search and destroy.

Problemet oppstår oftest når jeg åpner flere faner og søker på google. På sider hvor avast online security-symbolet øverst til høyre på nettleseren (firefox) viser mange blokkerte funksjoner, virker det som at det skaper mye trøbbel for pc'en. Selv om jeg blokkerer disse funksjonene, så ser det ut til å få pc'en til å henge seg opp senere. Kan også lukke nettleseren og åpne på nytt, og det virker ikke alltid.

Har egentlig bestemt meg for å slette alt og reinstallere windows på nytt. Lurer fælt på hva dette kan være.

Jeg deler forøvrig ruteren med èn annen beboer (leier delt tomannsbolig), og har fått beskjed om at "router is infected" når jeg har søkt litt rundt i nettinnstillinger.

Håper noe av dette kan få frem en felles løsning på problemet, er redd for at jeg er hacket eller verre.
Vis hele sitatet...

Jeg har reinnstallert windows på nytt men problemet er der fortsatt
Sist endret av Inspires; 29. oktober 2015 kl. 17:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Siden jeg prøvde denne løsningen, har pc'en ikke fryst:

Hvis du bruker Avast "nettbeskytter", hvor du har det grønne symbolet øverst til høyre i nettleseren, så kan du klikke på det symbolet. Da får du opp noen "barer" hvor du kan velge å klikke på disse fire barene. Da velger du å auto-beskytte mot diverse skadelige programvarer når du surfer. Det som er litt intrikat her, er at jeg har måttet gjøre denne prosessen på hver side jeg vanligvis besøker. Men det virker nå som at dette har lagret seg som en auto-prosess, og hvis jeg besøker mange ukjente sider, så har det fremdeles en virkning. Men uansett, pc'en har ikke fryst, så det virker som dette har en effekt.

Siden jeg har begynt å bruke den aktiv, så har ikke pc'en fryst. Tror dette er grunnen. Det er nok noe virus eller "malware" som har lagt seg på pc'en, men som nå er blokkert fra serveren eller noe og nå ikke får gjort skade på pc'en.

Er lenge siden pc'en har fryst nå og jeg har brukt nettet mye. Bare min erfaring. Her er bilde:

http://i66.tinypic.com/308wn61.jpg
Sist endret av Oro; 1. november 2015 kl. 02:19.