Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 811
Hei.

Jeg har litt problemer med pcen. Tar et eksempel;

Jeg har en PC, med et eksternt lydkort(som kobles til med USB) og 2 studiomonitorer(aktive) koblet til lydkortet.

Hvis lydkortet hverken har strøm eller usb i seg, så er alt bra.
Men dersom jeg kobler i usb-kabelen i lydkortet, (selvom ikke strømmen til lydkortet er koblet til), så lager høyttalerne små lyder, feks når jeg scroller med musa eller flytter pekeren rundt på skjermen. Høres ut som en liten elektrisk lyd. Kan prøve å recorde det om dette ikke er nok informarsjon.

Det er også et problem hvor nå jeg skifter mellom 2 forskjellige programmer på pc-en, altså for eksempel CUBASE(DAW/Lyd innspillingsprogram) og Desktoppen, så kommer det en HARD knitrelyd når jeg flytter mellom de 2. Det er verst når lydkortet må bytte mellom 44.1KHZ og 48KHZ.

Håper det er noen som kan svare på dette. Har en mistanke om at det er noe jordingfeil eller noe sånt, men har ikke peiling.