Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2104
Jeg har to CD-ROM-stasjoner på PCen min, den ene er DVD / CD-ROM (E:) og den andre er CD-ROM / CD-RW-brenner (F:).

Men nå virker ikke førstnevnte! E: har blitt borte og den som før var F: er nå E: istedetfor. Så na har jeg bare A:, C:, D: og E: mens jeg før hadde både E: og F: . Got it?

Stasjonen lar seg heller ikke åpne, lyset lyser ikke.

Jeg er ikke så veldig teknisk av meg sånn sett, men jeg har sjekket at strømkabelen står i og alt sånt...

Help! Hva bør jeg gjøre?
Better than thou.
Ta den med tilbake til butikken du kjøpte den i, eller kjøpe ny. Den høres rimelig ødelagt ut om du spør meg. Er du HELT sikker på at strømkabelen står i ordentlig? Hørtes ut som om den er ødelagt hvertfall.
Spug's Avatar
Trådstarter


Det suger... OK, kanskje butikkmennene kan hjelpe dah...

Men som sagt, jeg er ikke HELT 100% sikker på at den står helt i, jeg er ikke så god på det stadiet...
Går ut fra at du s e l v s a g t har fjerna den i device manageren og installert den på nytt igjen... Ellers kan det jo være IDE kabelen som er gåen. Test en annen så får du jo svar på det. Prøv også å bytt IDE kontroller. Kan jo være den da... Det er feigt å gi opp så tidlig i alle fall... for hva i h*lvete vet "butikkmenn" annet enn det som står på reklameplakaten...?
Better than thou.
Men uansett så skal han få strøm til å åpne og lukke romen.
Spug's Avatar
Trådstarter
Gi opp tidlig? Den har vært sånn en ganske god stund nå...

Som sagt er jeg ikke sikker på noe som helst. Prøv heller å forklar meg diverse mulige repareringsmåter dere Fra det mest basiske til det innviklede. Plis.
Originally posted by Carlo
Men uansett så skal han få strøm til å åpne og lukke romen.
Vis hele sitatet...
Achhh... jeg må begynne å lese postene 2 ganger... litt for utolmodig til å få med meg alle detaljene
Spug's Avatar
Trådstarter
Originally posted by Spug
Som sagt er jeg ikke sikker på noe som helst. Prøv heller å forklare meg diverse mulige repareringsmåter dere Fra det mest basiske til det innviklede. Plis.
Vis hele sitatet...
Jeg mener det... Jeg har ikke åpnet en PC veldig mange ganger og vet lite om hva som befinner seg innenfor dens fine deksel som alltid er jævlig vanskelig å åpne...

Så dere kan godt forklare litt mer basisk
Ta ut alt av kabling til CD-Romen din og sett dem inn igjen. Sjekk at alle kabler sitter godt når du først har beveget deg inn i kabinettet... Prøv å bytt kabler på de 2 CD/DVD enhetene dine - er det den samme som virker?
Spug's Avatar
Trådstarter
[quote]Originally posted by Sir Cam
[b]Ta ut alt av kabling til CD-Romen din og sett dem inn igjen. Sjekk at alle kabler sitter godt når du først har beveget deg inn i kabinettet...

OK, kan prøve... Takk...

Originally posted by Sir Cam
Prøv å bytt kabler på de 2 CD/DVD enhetene dine - er det den samme som virker?
Vis hele sitatet...
Hæ? Den samme som virker? CD-RWen virker, DVD/CDen virker IKKE.
er jeg virkelig så dårlig til å forklare meg...
La oss si at du har 2 tver. Det ene virker det andre ikke... Da ber jeg deg teste om det som ikke virker har dårlig kontakt. Du er ikke sikker på hvordan du gjør dette, så jeg sier: ta strømledningen til det som virker på det som ikke virker - virker det da? Ta eventuelt strømledningen til det som ikke virker over på det som virker - virker det da?

Skjønner du nå...? I alle fall er det lite du trenger å være redd for i en PC bare du bruker hodet litt, og ikke har like store hender som Erik Bye...
Spug's Avatar
Trådstarter
Eh, joda, skjønner det greit nok nå... Jeg får prøve senere da.