Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2152
Okay... Ingen ler... INGEN ler.

Jeg lurer på hvordan man kan sjekke hvor bra prosessor man har.
Antall MhZ.

Dette skal jo egentlig komme når man starter maskinen, men ikke på Compaqer... Sukk...

Det må finnes en måte å finne det ut på i maskinen? Kontrollpanel? Hvor som helst??
du finner det helt garantert i bios setupen, men hvis du ikke får det til kan du bruke sisoft sandra.

[COLOR=limegreen]link »[/COLOR] Sisoft Sandra 2001 pro [3.71MB]
Sist endret av dephic; 26. september 2001 kl. 17:48.
Spug's Avatar
Trådstarter
Hmm, takk! Men hvordan finner man BIOS-setupen da? Kan man kjøre det fra Windows?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
BIOS setup må du starte i det selve BIOSen starter.. dvs med en gang etter du har slått på/boota maskina di... det er gjerne et bilde av noe slag, eller står åssen knapp du skal trykke på.. feks 'del', 'f1' eller no sånt..
biosen er det som kommer opp når du trykker [ del ] eller [ F2 ] eller lignende mens maskina booter..
i Win 9x, 2k og Xp: start -> run -> msinfo32 -> system summary
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
ahh den også seff..
mange sånne gode små-ting som er gjemt for den vanlige bruker.. feks msconfig på 98
Spug's Avatar
Trådstarter
Eh, faktisk kommer jeg meg ikke inn i BIOSen... Og det kommer ingen skjerm som sier hvordan, jeg bare slår på maskinen og en diger, rød Compaq-logo dukker opp over hele skjermen før Windows starter...

Men tusen takk ulekS, det virka!

Prosessor: AMD Duron(tm) Processor AuthenticAMD ~751 Mhz

Vil det si 751 Mhz?
Jepp, i denne står klokkefrekvensen i klartekst
Spug's Avatar
Trådstarter
Det er bra! Takk for all hjelp. Daaaaa tipper jeg denne threaden er done for Neida.

Men tusen takk, elukS!
Spug: HAr jobba endel med Compaq maskiner, men husker ikke tasten for å komme inn i BIOS. Mener det er F12, men den sikreste metoden for å slippe å huske det fra PC til PC er å trykke villt på F2 F10 F12 i oppstarten... Det er en av disse... mener jeg... *klør meg i hodet*
På tidligere Compaq modeller kom Compaq skrevet med rød skrift på skjermen under oppstart. Samtidig blinker en hvit firkant i ett av hjørnene... det er DA du skal trykke på F tasten(e).
Lykke til
Spug's Avatar
Trådstarter
Eh, OK, jeg kan jo prøve...