Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2597
Jeg har nå stresset altfor mye med slackware, debian, mandrake og freebsd at jeg er forbanna lei.
Altfor avansert og helvete....

Vel, dette jeg søker etter nå finnes sikkert ikke, men det skader ikke å spørre...

Jeg vil kun ha et os som har god stabilitet, gir svarte f'en i hvilket, som jeg kan enkelt legge inn apache, php, perl og slike relaterte ting.
På denne boxen vil jeg også kunne legge inn noen shells som noen irc boots kan kjøre på.

Vet med nærmest 90% sikkerhet at dette ikke finnes, men hvis noen vil hjelpe meg med å sette opp ejn box med dette hadde det vært kult.

Innspill om hva annet jeg kan prøve taes med glede....


takker for hjelpen...

tore-
Hva med å prøve red hat? Det regnes for å være en av de enkleste distroene å installere og konfigurere.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Jeg har jo prøvd det en gang i tiden, for lenge siden, kansje jeg burde teste det.
Har ber hørt at folk lett kommer innpå boxene og slikt.
Prøver nå jeg, skader ikke, men bare hjelp meg mer!

Foreste, mandrake er vel letest antar jeg...
Sist endret av tore-; 3. juli 2001 kl. 17:02.
Corel linux?Mandrake Linux?det er jo iallefall de store newbie linuxene som er på markedet ifølge Linux magasiner OSV.....
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Corel liunux? har jeg ikke hørt om, tar det mye sys. resurser eller?
Better than thou.
Har du ikke hørt om Corel Linux? Sammen med Red-Hat er det vel den største 'newbe' linux distro'n.. http://linux.corel.com/
Corel sitt forsøk på å bli kul...hørte noe om at distroen skulle slutte å utvilkes.... kansje bare crap det da men....
Corel Linux blir ikke utviklet mer.

RedHat / Mandrake er lett, men lar systemet være vid åpent.

*BSD er sikkert, men jeg vet ikke hvor vanskelig å installere / konfigurere.

Uansett er det umulig å oppfylle alle ønskene dine. For å få en sikker installasjon må du uansett tweake litegrann.

Det enkleste systemet å installere på må være debian (apt-get) men jeg personlig liker ikke slike pakke-systemer.

Installer Slackware sier jeg Og kompiler sourcen selv! Det er jo stort sett såpass lett som
./Configure
make
make install

...og, er det nødvendig å si det... alt blir lettere hvis man RTFM
Men Corel er jo uannset en fin start...kan du og instalere windows så klarer du jo oxo og instalere Corel......
▼ ... noen uker senere ... ▼
BSD er en absolutt vinner på sikkerhet
Men Redhat er moro den oxo da.

Sael™
Jo da men BSD er jo kansje ikke det beste og starte med når du er n00be(som meg)